een aantal van de laatste tijd [18+]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Hier een bonte verzameling losstaande beelden van de laatste tijd, meegeschotens tijdens mijn workshops.

1 lekker surealistisch gek doen, wil ik meer mee gaan doen in de toekomst. Combinatie van free mask en andere photoshoptechnieken.
Afbeelding

2 foto tijdens een fantasie workshop, doel lekker over de top gaan en met free mask technisch perfecte resultaten behalen. Veel spulletjes verzamelt en koudijs gebruikt.
Afbeelding

3 Wellicht niet heel bijzonder, maar ik ben mijn watershoot techniek aan het verbeteren/veranderen en wil veel verschillende soorten water varianten beheersen. Hier is weer eens gekozen voor bewegende druppels ipv de scherpe van de laatste paar keren. Volgende doel is een egaal water gordijn waar het model doorheen kan springen.
Afbeelding

4 nog een watervariatie
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Prachtig, foto's en modellen. Dames met een tintje zijn echt altijd mooi.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

mooie foto's dat eerst ,dan nu MIJN meningen

nummer 2 vind ik persoonlijk het mooist.
leuke kleurcombi's en dat droog ijs effect staat wel apart.

foto 6 is voor mij ook een winnaar .ziet er ontspannen uit dus niet gemaakt.

foto 4 ziet er uit alsof de foto rechtop is gemaakt en daarna 90 graden is gedraaid.valt helaas op.

foto 1 snap ik het idee van een broek een stukje naar beneden niet helemaal.

foto 3 vind ik de regendruppels wel iets te onscherp.heb wel scherpere regendruppels van jouw gezien....

foto 5 PERSOONLIJK misschien mooier gevonden als ze via de speigel in de camera had gekeken.nu is voor mij niet helemaal duidelijk waar ze naar kijkt.

groet Ton
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

kaaskop schreefCOLONmooie foto's dat eerst ,dan nu MIJN meningen

nummer 2 vind ik persoonlijk het mooist.
leuke kleurcombi's en dat droog ijs effect staat wel apart.

foto 6 is voor mij ook een winnaar .ziet er ontspannen uit dus niet gemaakt.

foto 4 ziet er uit alsof de foto rechtop is gemaakt en daarna 90 graden is gedraaid.valt helaas op.

foto 1 snap ik het idee van een broek een stukje naar beneden niet helemaal.

foto 3 vind ik de regendruppels wel iets te onscherp.heb wel scherpere regendruppels van jouw gezien....

foto 5 PERSOONLIJK misschien mooier gevonden als ze via de speigel in de camera had gekeken.nu is voor mij niet helemaal duidelijk waar ze naar kijkt.

groet Ton
Hoi Ton
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord
foto 1 is natuurlijk vooral absurd en onmogelijk. 2 redenen voor de broek en het shirt...een stuk huid staat veel mooier dan een volledig gekleed model (heb ik ook namelijk) en het idee achter de foto is dat ze aan komt vliegen en door de tegenwind/snelheid (bril, wapperende haren en wind daarom) haar kleren verliest
zoals gezegd, de druppels zijn deze keer bewust zo gedaan. Geeft ook wel veel vaart/dynamiek aan de foto in tegenstelling tot de stilstaande en scherpe druppels.
De dame kijkt uiteraard naar zichzelf ipv naar de camera. Naar de camera heb ik natuurlijk ook gemaakt, evenals wegkijkend. Op deze manier heeft het iets ongedwongends alsof ze zich niet van de fotograaf bewust is en het niet geposeerd is. Vond ik deze keer mooier...
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Hoewel ze allemaal mooi zijn, ben ik toch weg van foto6!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Foto 4:YES! Is het helemaal.

Andere foto's zijn ook goed bedacht.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik ga denk voor foto 2 die vind ik wel heel gaaf gedaan
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Wauww.. wat een ontzetten gave serie!!!! geweldigg
***nothing to say***
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Mooie platen, dat kunnen we wel aan jou overlaten :)
Toch ga ik even wat puntjes noemen die mij zijn opgevallen:
#1 de achtergrond is mooi al lijkt je model wat groenig te zijn in vergelijking met de kleuren op de achtergrond, ook trekken die lampen iets teveel aandacht dat was wellicht mooier geweest zonder.
De biljartbal gaat de verkeerde kant op en smeert ook direct een rode bal uit, dat is niet een van je mooiste photoshop kunstjes ;)

#2 mooie plaat, er gebeurt van alles op die foto je blijft zoeken en kijken. Hier vallen me wel de jpg artifacts erg op in de donkere gedeeltes.

#3 Regenfoto's zijn altijd leuk om mee te stoeien en snap dat je soms wat meer snelheid wil zien in de druppels, al vallen ze op deze manier toch echt weer omhoog ;)
Ook zit d'r duim net even iets raar bij d'r tepel, daar had ik graag nog wat ruimte gezien.

#4 Hier knalt de actie vanaf, hele gave plaat. Ik zie wel een grote zwarte vlek om d'r rechterhand heen, ik weet niet of dat een PS error is of net toevallig de verkeerde foto geupload maar het verdient geen schoonheidsprijs.

#5 Je had die spiegel wel even mogen afstoffen/schoonmaken ;) En er zit een rare rand/vouw op d'r rechter bil.

#6 Mooie "naturel" foto, al past naar mijn mening die grote op z'n kop oorbel er niet echt bij.

En als laatste valt het me op dat jij de foto's in allerlei verschillende varianten hebt gecropt.
Aangezien jij voorstander bent van mooie prints ben ik benieuwd hoe iemand dat netjes in een lijstje gaat krijgen :)

Overal prima platen en mooie dames enkel hier en daar wat kleine dingetjes al weet ik ook hoe lastig het is om dat tijdens de shoot in de gaten te houden.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

@wirewess bedankt voor je uitgebreide antwoord. Met een aantal zaken kan ik het wel eens zijn.

Je opmerking over de biljartbal klopt echter niet. Als je op het 1e of 2e gordijn een foto maakt met langere belichtingen, dan kan de bal de ene keer aan de voorkant en de andere keer aan de achterkant wazig zijn. Dat de rode bal ook wazig is klopt ook. Je stoot met de witte bal de rode bal in het gat. Die gaat dus ook bewegen.
met het croppen valt het wel mee hoor...1 foto is vierkant gecropped...overigens gaan mijn foto's een fotoboek in, dan kan je de restruimte met wit of zwart vullen.
Die grote zwarte vlek in de waterfoto bij haar hand is gewoon schaduw omdat haar vingers naar achteren zijn gebogen. Op een goed en gecalibreerd scherm (en op ware resolutie) zie je hier duidelijk nog doortekening.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

technisch zeer vernuftige toepassingen, qua compositie/uitstraling komen ze op een of ander manier toch niet bij me binnen. Weet niet waarom (is gewoon persoonsgebonden denk ik )
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar