fotograferen haven van Amsterdam

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
j.f.otten
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011 20:23

Goedemiddag,

voor een foto opdracht, moet ik wat foto's maken bij avond, nu leek mij het een leuk idee om in de havens West in amsterdam foto's te maken. Maar weet iemand of daar mooie foto locaties zijn? waarbij je makkelijk foto's kan makken zonder dat je de terreinen van de bedrijven op moet zien te komen.

Ik wacht met spanning op jullie ideeën.

groet,
Jeroen
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Hey Jeroen,

Weet niet of je specifiek foto's moet maken in havens west, daar kom ik nooit.
Ik fiets wel geregeld voor mijn werk door het gebied van de NDSM-werf ook erg leuke locatie voor foto's denk ik.

Vincent
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Jeroen, zolang jij niet verteld wat de opdracht inhoudt kunnen wij niet meedenken voor mooie locaties...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Als wij de opdracht voor je uitdenken, delen wij dan ook mee in de winst :)

Maar even on-topic.

Tip: sta vroeg op, neem je fiets mee, en ga vanaf 08.00 tot een uur of 15.00 foto's maken op locatie. Zo moest ik onlangs een reportage maken van de Ooijpolder.....
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik heb er vaak genoeg foto's gemaakt. Ga de dag van te voren eens kijken waar je allemaal precies kunt staan en stap de volgende dag op de fiets om er 's ochtends mooie foto's te nemen. Er is genoeg te doen. Met de auto zou ik niet gaan, sommige locaties zijn daar moeilijk te bereiken. Je kunt ook (bij iets meer licht) vanaf de pontjes foto's maken. Aan beide kanten van het IJ is genoeg te zien, maar ik heb de indruk dat het aan de zuidkant allemaal misschien net wat toegankelijker is.

Ik heb geen idee of de Rochdale One er nog staat, maar dat is ook een fotogeniek onderwerp.
Edit: deze staat er niet meer. Jammer!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
j.f.otten
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011 20:23

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik woon zelf in Noord, dus ik ben inderdaad naar het NDSM terrein geweest en ik ben met andere foto's thuis gekomen, dan dat ik van te voren had bedacht. Trouwens het was geen betaalde opdracht, maar een opdracht voor een foto cursus, dus meedelen in de winst zit er niet in ;-). Wel kreeg ik goede commentaren, dus ik kan daar weer verder mee.

groet,
Jeroen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar