zonnekap

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

sinds kort ben ik in het bezit van de 70-200 L lens met zonnekap ET-74.
is hier ook een tulp model zonnekap voor te koop?
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Waarom zou je dat willen, de orginele zonnekap is speciaal voor deze lens gemaakt.
Als een tulpmodel beter zou zijn voor deze lens dan hadden ze die er wel bij gedaan.
Er is vast wel een tulpmodel te vinden die er op past maar dit brengt geen verbetering, eerder het tegenovergestelde.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Is idd niet te verkrijgen. De bloemvorm op de F/2.8 heeft een reden. Anders zou je op 70mm de randen van de zonnekap zien. Bij de F/4 is dit geen issue. Jammer idd, ik vind een bloemkool voorop, ook mooier...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

wel in het wit, zonder bloem offcours
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Dit is waarschijnlijk wat je zoekt, levertijd 1 week.

http://www.dealextreme.com/p/lv-shi-cam ... -2-8-13578" onclick="window.open(this.href);return false;
7D en route
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2011 19:59

volgens mij niet Maurice. Er wordt hier gesproken over een f/4 en niet over de f/2.8
Gebruikers-avatar
van den Berg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 19:25

is idd een 2.8 kap
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Je kan ook de tulp vorm op de zonnekap tekenen en de vlakken met wit invullen.
Geeft dezelfde indruk.
Of je haald de figuurzaag van zolder.
Hans
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je kan ook deze gebruiken, kan je in elke kleur krijgen die je wilt. :mrgreen:
Ruud.
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

ik bedoelde inderdaad het model wat maurice aangeeft maar deze is voor de f2.8 en ik heb een f4.0
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Waarom zou je een minder optimale zonnekap willen?
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

7D en route schreefCOLONvolgens mij niet Maurice. Er wordt hier gesproken over een f/4 en niet over de f/2.8
Niet stilgestaan :roll: bij de filtermaat f/4 = 67 mm f/2.8 = 77 mm zie ik op de canon site staan.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Simpelweg gezegd, ga je voor het uiterlijk van je lens of voor kwaliteit.
Als je voor het uiterlijk gaat dan zal het even zoeken worden maar het zal vast wel ergens te krijgen zijn, misschien van een andere lens.
Als je voor kwaliteit gaat, ik neem aan dat je dat wilt als je zoveel geld uitgeeft voor een lens, dan zou ik de orginele zonnekap gebruiken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Kijk hier even, dit komt volgens mij komt het aardig in de buurt, of het op een 2.8 past :?
77 mm bloemvormige lens kap voor canon.

http://www.alibaba.com/product-gs/28615 ... Canon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.co.uk/itm/77mm-Flower-P ... 1c22aa949c" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

1 x 77mm Flower Camera Hood Petal for Canon 24-85 lens
Maurice-e, waarom begin je nu WEER met f/2.8 en 77mm zooi? Het is voor de 67mm f/4.0!!!!
(los van het feit, dat ik een andere zonnekap voor de 70-200 f/4.0 redelijk onzinnig vind, maar overtuig me!)
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

eos4all schreefCOLON
1 x 77mm Flower Camera Hood Petal for Canon 24-85 lens
Maurice-e, waarom begin je nu WEER met f/2.8 en 77mm zooi? Het is voor de 67mm f/4.0!!!!
(los van het feit, dat ik een andere zonnekap voor de 70-200 f/4.0 redelijk onzinnig vind, maar overtuig me!)
Sorry ik zie dat helemaal niet goed lees 67 mm. :oops: Het is in iedergeval duidelijk waar je kunt
zoeken op google.

67mm Flower Camera Lens Hood for Canon EOS 500D/40D zou je denken dat die toch past op een
70-200 mm F4
Laatst gewijzigd door 2 op Maurice-e, in totaal 17 keer gewijzigd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:)
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

woody111 schreefCOLONWaarom zou je dat willen, de orginele zonnekap is speciaal voor deze lens gemaakt.
Als een tulpmodel beter zou zijn voor deze lens dan hadden ze die er wel bij gedaan.
:shock: een niet-tulpmodel lenskap is makkelijker te ontwerpen en is goedkoper te maken - heeft er niets mee te maken of 'ie beter is. Een "dedicated" tulp zonnekap is altijd beter dan een ronde zonnekap.

Bij een tele is het allemaal niet zo heel spannend omdat de front-lens ook bij een ronde zonnekap redelijk diep ligt en de kans dat de zon (oid) op de frontlens schijnt niet zo groot is. Ik zou er dus niet zo mee zitten. Bij een groothoek is een tulp lens wel heel nuttig.

De meeste "non-dedicated" tulp zonnekappen zijn voor 28mm en daar heb je niet zo heel veel aan bij een telelens. Als je daar toch voor gaat moet je wel zeker zijn dat 'ie bedoeld is voor telelenzen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Maurice-e schreefCOLONSorry ik zie dat helemaal niet goed lees 67 mm. :oops: Het is in iedergeval duidelijk waar je kunt
zoeken op google.

67mm Flower Camera Lens Hood for Canon EOS 500D/40D zou je denken dat die toch past op een
70-200 mm F4
Dan kom ik hier op uit:
http://www.alibaba.com/product-gs/44849 ... d_for.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is een bloemvormige kap van de juiste diameter, dus mogelijk dat deze zal passen.

Als je een bloemvormige zonnekap wilt hebben omdat het er geil uit ziet dan is dit mogelijk dus de goede. Als je verwacht betere foto's te maken dan heb je er niks aan. Je ziet duidelijk dat deze zonnekap voor een lens met meer groothoek is gemaakt, waardoor er meer ongewenst licht vanaf de zijkant in de lens kan komen.

Een bloemvormige zonnekap voor de 70-200 F4 zou ofwel langer worden bij gelijke diameter ofwel een kleinere diameter krijgen bij dezelfde lengte.
Een langere zonnekap is minder handelbaar en met een kleinere diameter krijg je mogelijk problemen als je de zonnekap andersom wilt monteren.
757D + 8-400 mm
peter.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2011 18:49
WoonplaatsCOLON gouda

weer wat geleerd. ik heb nooit geweten dat de tulp zonnekap voor de groothoeklens gemaakt is en niet voor een tele.ik vind ze zowiezo mooier uitzien als de kap welke standaard bij de lens zit. na alle reacties blijf ik de standaard kap gebruiken en ga ik verder niet op zoek naar een andere. bedankt voor alle reacties.
canon 60d- ef 70-200 f4 L is usm /macro 100L- 2.8 is usm /ef-s 18-135 is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar