Old Alfa Romeo

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Afbeelding

Deze auto kwam ik tegen toen ik een dagje Leiden deed. Stond mooi langs de gracht. Moest ik wel een fotootje van maken.
Gebruikers-avatar
Itam Bedakki
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2008 22:30

Ziet er mooi uit, oud is t'ie zeker deze Giulia, mooie bewerking hoor, past er goed bij!
Twee bodies, kaartjes en wat glaswerk,
een flitser en zo'n driepootding...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Waarom moet een oud voorwerp direct een oude stijl krijgen, begint wel erg cliché te worden. Zelfs een mooie auto als een Alfa Romeo Guilia Super wordt echt niet beter zo.

En daarbij vind ik het ook een erg makkelijke foto, de storende achtergrond uitsluiten door je op details te storten. Je bent in de Leidsche grachten, een makkelijker decor voor een oude foto had je je niet kunnen wensen en toch laat je de kans schieten.

Sorry dat ik niet positief ben, maar je had meer uit deze foto kunnen halen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Beste Bob,

Ik zet hier niet foto's neer om alleen maar positieve reacties te krijgen. Van kritiek leer ik meer. Dus bedankt voor je reactie. Ik heb voor de close-up gekozen, omdat er in de omgeving van deze auto veel storende onderwerpen waren. Ik kon daar naar mijn idee geen goede compositie krijgen als ik de auto in zijn geheel op de foto wilde zetten. Daarnaast kan ik close-up foto's van oude auto's erg waarderen.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Persoonlijk vind ik de achtergrond niet heel erg storend.
Wat ik wel een minpuntje vind is het stukje reling rechtsonder. Dat zou ik denk ik nog even wegshoppen als dat kan. Dan komt de auto met bumper mooi vrij in mijn ogen.

Verder vind ik het wel een geslaagde foto.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Nu ik er zo naar kijk zie ik wat je bedoelt. Vooral de schaduwkant van die stoeprand (want het is geen reling ;) )is wat storend. Ik ga is kijken wat ik er mee kan.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ok, storende achtergrond, prima, maar waarom dan die overdone bewerking, die sepia kan prima maar die rand is gewoon erg simpel. Een foto maak je niet ouder door zo een randje, probeer meer uit de foto zelf te halen in plaats van de makkelijke weg te kiezen. Achter je staan een paar mooie grachtenpanden die al oud zijn, een paar gammele fietsen in een hoekje staan er ook vast wel, op die manier had je een sfeervolle foto gecreerd die in zwart wit gewoon al oud lijkt. Nu heb je een snapshot met een goedkoop filtertje.

Oh, nog een klein detail, ten tijde dat deze auto nieuw was werd er al in kleur geschoten, dus je filter past ook niet bij de tijd van je onderwerp, maar dat terzijde.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je klinkt (leest) als een heel gezellige vent, Bob! :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hé Marcel, dat ben ik ook wel hoor, maar ook recht door zee, heb je daar moeite mee?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ha Bob,

nee, recht door zee houd ik van, en zo ken ik je ook. Maar je onderstaande posts kwamen op mijn wel heel negatief over (eerder zeikerig dan recht door zee). Kan natuurlijk ook aan mijn interpretatie liggen, lang leve de "platte tekst". :wink:

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Zeikerig, misschien, confronterend zeker... Ik gooi misschien de knuppel in het hoenderhok, maar die goedkope truukjes om een snapshot om te toveren in een "mooie" foto ben ik een beetje beu. Je leest er vaak iets in de volgende trend: "De foto was saai, maar nadat ik er een HDR van maakte was de foto in eens super-duper-gaaf"

Maar dit hoort niet in dit topic thuis, misschien moet dit gesprek eens gevoerd worden met een biertje erbij :)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Je zou bijna geen foto meer durven plaatsen....

Ik vind de foto wel wat hebben. Een bewerking die je gepast vind, over smaak valt te twisten. Ik vind 'm niet over de top. Valt er meer uit te halen? Misschien, ik ken de omstandigheden niet.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

bobvanduin schreefCOLONMaar dit hoort niet in dit topic thuis, misschien moet dit gesprek eens gevoerd worden met een biertje erbij :)
Da's inderdaad een beter plan! Je mag gerust een keer langskomen, gezellig! :wink:

Enne, ontopic: ik vind de foto dus juist wél mooi, al zou nog verbeterd kunnen owrden
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ik heb geprobeerd wat met de tips/feedback/kritiek te doen. Ik heb de foto nu eigenlijk origineel gehouden, dus in kleur. Alleen iets in het contrast en scherpte veranderd.

Ook nu zijn reacties weer welkom.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Grappig genoeg vind ik de vorige versie mooier. De originele versie heeft niet de sfeer die je eerste versie wel had. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ik ben het met je eens :) Ik kan mij alleen wel die kritiek van die rand goed voorstellen. Dus zonder die rand en in sepia vind ik hem denk ik beter.
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

versie 1 vind ik aantrekkelijker om naar te kijken.
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik ga ook nog steeds voor de eerste foto.
De kleurenfoto haalt helemeel de sfeer weg vind ik.

Denk nog even aan het stoeprandje.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

In de kleurenversie gaat de blik naar hoe vies de auto is, op de sephia versie valt dit niet op, misschien dat kleur daarom minder sprekend is.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sluit me aan bij mijn voorgangens: doe die eerste maar.

Ben overigens benieuwd wat Bob van versie twee vindt!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar