Mijn kat Sem

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Op verzoek terug geplaatst..

Ik heb dus deze foto genomen van mijn katje, helaas zijn zijn ogen niet helemaal scherp en mijn vraag was dus of dit nog te corrigeren is omdat ik het verder wel een hele mooi foto vind.. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, en of ik nog iets kan corrigeren aan de ogen..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Sam078, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Je hebt op zijn of haar neus gericht. Lijkt het. Ik vind hem wat donker.

[off-topic]
Ik word een beetje moe van dat me. Ik ben geen taalpurist, zeker niet, maar dat ge me wordt ik zo moe van, stelletje geiten.

Het woordje ‘me’ gebruik je als dat verwijst naar jezelf. Het gaat hierbij niet om bezit!
Goed: “Ik was me elke dag.” (me = persoon/jezelf)
Goed: “Wil je me de telefoon even aangeven?” (me = persoon/jezelf)
Fout: “Ik was me oma elke dag.” (me = bezit, het is jouw oma | Juist is: “m’n/mijn oma”)
Fout: “Waar is me telefoon gebleven?” (me = bezit, het is jouw telefoon | Juist is: “m’n/mijn telefoon”)
[/off-topic]
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

PanzerFaustNL schreefCOLONJe hebt op zijn of haar neus gericht. Lijkt het. Ik vind hem wat donker.

[off-topic]
Ik word een beetje moe van dat me. Ik ben geen taalpurist, zeker niet, maar dat ge me wordt ik zo moe van, stelletje geiten.

Het woordje ‘me’ gebruik je als dat verwijst naar jezelf. Het gaat hierbij niet om bezit!
Goed: “Ik was me elke dag.” (me = persoon/jezelf)
Goed: “Wil je me de telefoon even aangeven?” (me = persoon/jezelf)
Fout: “Ik was me oma elke dag.” (me = bezit, het is jouw oma | Juist is: “m’n/mijn oma”)
Fout: “Waar is me telefoon gebleven?” (me = bezit, het is jouw telefoon | Juist is: “m’n/mijn telefoon”)
[/off-topic]

Sorry, heb nu eenmaal een lichte vorm van dyslectie dus zal niet altijd volgens het boekje schrijven.. Mijn excuses iig, maar zal wel niets meer posten aangezien je het nog al moeilijk met ME probleem heb..
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Taal is de enige vorm van communicatie hier op het forum. Hoe beter leesbaar wat je schrijft, hoe beter iemand in staat is om op je vraag in te gaan. Dyslexie vind ik namelijk geen reden om niet foutloos (zo veel mogelijk) te schrijven, je hebt tenslotte minimaal spellingscontrole.

En echt, ik ben ook absoluut niet foutloos, maar wel kritisch. Het stukje dat hier staat, is al 3 keer bijgewerkt, ook als het al is gepost, ik blijf het lezen en herlezen. Als je niet kritisch bent in je taal, ben je ook niet kritisch naar wat je maakt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Kan hier een hele discussie met je aangaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in.. Maar als je je daadwerkelijk over dit soort dingen druk kan maken, heb ik echt medelijden met je.. Het is niet wat ik schrijf onleesbaar is, en 9 van de 10 berichten die ik post op internet zijn via me mobiel, dan zal ik elk bericht met op me mobiel door een spellingscontrole moeten halen? Ja ik heb vast niets beters te doen.. Het is duidelijk wel leesbaar dat jij snel met je oordelen klaar staat, jij weet helemaal niet wie ik ben of wat ik doe dus hoe weet jij of ik kritisch ben ja of nee? Het zal me trouwens ook een worst wezen, had veel respect voor dit forum en zeker hoe je geholpen word hier, maar er moet er altijd 1 zijn die je het niet even anders laat zien en over dingen valt die (in mijn ogen) daadwerkelijk nergens over gaan..

Maar oke, dank je wel voor je tip, zal een spellingscontrole app downloaden voor me mobiel, en als ik dan foutloos iets kan posten in ABN, misschien kom ik dan nog eens terug om wat te posten, tot die tijd hou ik het wel bij lezen..
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Discussie? Ik help je toch? Kritiek op je foto en op je taal, nou wat wil je nog meer. Respect wil niet zeggen kritiekloos. Je moet het gewoon doen. Met mij hoef je geen medelijden te hebben hoor.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

ik zie geen foto helaas, groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nee dir is dus bewust weggehaald...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

TS verzocht de foto weer te plaatsen, tevens het verzoek On-Topic te blijven. Een discussie over schrijf/taalgebruik kan gevoerd worden in de kroeg.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Goedemorgen, Sam.
Jammer genoeg ligt de scherpte op de neus van Sem. Je hebt een vrij groot diafragma gebruikt, waardoor de scherptediepte klein is en de ogen dus niet scherp.
Waarschijnlijk heb je de camera ook automatisch scherp laten stellen. Die pakt dan de plek met het meeste contrast, de neus.
Als je weer een foto van Sem maakt, moet je eens proberen handmatig scherp te stellen op de ogen.
Verder is het wit op de foto wel erg wit. Dat komt door het gebruik van de flitser, zo te zien recht op de kat gericht.
Er zijn wel trucjes om het harde flitslicht zachter te maken. Eén ervan is een wit A4-tje voor de flits te houden. Als ik niet anders bij de hand heb, drapeer ik er mijn zakdoek wel omheen.

Ik hoop dat je aan deze opmerkingen wat hebt.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Super, dit zijn idd wel tips waar ik iets mee kan.. Ik ga hiermee aan de slag en hopelijk worden de volgende foto`s beter, dank je wel iig..
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Handmatig is inderdaad de methode, je ziet bijvoorbeeld bij mijn Auschwitz foto's dat sommige niet scherp zijn op de door mij bedoelde plaatsen. De auschwitz foto's zijn volledig automatisch geschoten.

Zet hem eens in P, dan kun je handmatig het focus punt bepalen, richt hem op één van de ogen en schiet en kijk dan of hij scherp is. Ik neem aan dat gvasseldonk dat zo bedoeld. Neem dan het centrale auto focus punt.

Ik hoop alleen dat je de kat in dezelfde houding weer voor je wil poseren. :D
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar