Moeder & zoon

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bij deze mijn 2de foto, ben benieuwd wat jullie voor opmerkingen hebben.. Aangezien ik nog geen week me Dslr heb wil ik graag leren, dus vertel mij aub waar ik op moet letten en waar ik me moet verbeteren.. Bedankt iig alvast..

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Probeer de volgende keer het onderwerp niet centraal te plaatsen. Wellicht is het mooier je onderwerp meer te isoleren door een groter diafragma te gebruiken.
Ondanks mijn tips vind ik het toch een leuk plaatje geworden.

Groet, Bas

Ps. Ga heel snel van de P stand af. Leer de belichtingsdriehoek en begin op av te schieten.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dank je wel voor de tips, gahier zeker mee aan de slag.. Ik heb deze genomen op de TV stand, maar ik ben aan het verdiepen in de info van de 3hoek maar dat valt nog even niet mee.. Donderdag heb ik lekker een dagje vrij en zal dan eens aan de slag gaan met de AV stand en kijken hoe dat gaat.. Nogmaals dank voor de tips en de hulp..
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dit haal ik uit de Exif (Geen Tv dus):
Exposure Mode = Auto exposure

Het maakt opzich niet uit welke stand je gebruikt, zoalng je weet wat sluitertijd, diafragma en ISO mat de foto doet. Wanneer je hier bewust mee omgaat weet je welke stand het gemakkelijkst werkt in elke situatie.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Oke, kan idd ook, ben aan het testen geweest die dag met verschillende modus en dacht toch cht dat het TV was.. Maar jij bewijst anders, excuses iig.. Heb net binnen in huis met schemer even met die TV stand wat foto`s genomen maar wat een resultaat eg.. Ben echt blij met die tip, ga hier lekker mee aan de slag..

Moet toch echt even complimenten geven hoe het hier op het forum gaat, heel behulpzaam en zelfs aan een echte beginner als ik word aandacht besteed.. Echt super..1
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Neem een avondje de tijd, met een goede kan koffie.
Lees vervolgens deze site eens goed door.

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

:shock: Heel relaxt...! Mijn dank is heeel erg groot.. Hier ga ik eens lekker mee aan de gang.... Dank..!
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je kan ook een hoop info op deze site vinden hoor. :mrgreen:

Bijv. hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=42720
en hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?f=52&t=62910

En zoals Bas al zegt: neem een kan koffie (thee mag ook), pak de camera en de handleiding erbij, lees de tuts en probeer het uit.

Veel succes.
Ruud.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Leuke poging,
Sluit me aan bij bovenstaande tips.
Verder had ik veel verder ingezoomd waardoor je meer van moeder&zoon te zien kreeg en de band tussen die 2.
Ze zijn nu een beetje te klein in de foto voor mijn smaak

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

is sluit me aan bij de bovenstaande comentaren en daar wil ik nog een ding aan toevoegen wat eigenlijk niks met het net hebben van een dslr te maken heeft.
ik vind kleur in zwart wit meestal mooi alleen heeft het voor mij hier geen toevoeging en had ik hem helemaal zwart wit net zo mooi en waarschijnlijk zelf mooier gevonden. omzetting van kleur naar zwartwit is denk ik wel de goede keus geweest.

groetjes arjan.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dank voor de commentaren.. Hier kan ik lekker mee aan de slag.. Morgen ga ik lekker lezen.. Nogmaals dank iig..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar