Siena (Italië)

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

In februari heb ik een maand in deze geweldige stad mogen 'wonen', de foto's zijn ook van augustus, genomen gedurende de beroemde Palio (paardenrace). Ik ben erg benieuwd naar het commentaar!
1) Via Camollia

23805

2) Vlakbij de mensa

23806

3) Doorkijkje naar de Torre del Mangia

23808

4) Zicht op Via Banchi di Sopra vanaf de nieuwe duomo

23810

5) Ook vanaf de duomo, maar dan op de Campo

23811

6) Zo zagen de ochtenden er soms uit

23813

7) In augustus: een rondje van de Palio (vaandel) rondom de Campo

23800

8)

23801

9) Mensenmassa

23802

10) Banca Monte dei Paschi di Siena (oudste nog bestaande bank ter wereld, sinds 1472)

23803

11) Het winnende paard van de contrada Giraffa de volgende ochtend.

23804

12) Panorama van de Campo vlak na de Palio

23823

Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Mooie serie. Geeft een goede indruk van deze inderdaad geweldige stad. Bedankt !
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor en de 2e is wel apart
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie foto's. Ik wil zelf ook nog graag eens naar Siena.
Mogelijk ga ik volgend voorjaar (eind feb, begin maart) een reis maken van Rome naar Venetië. dan maak ik ook zeker een paardaagse tussenstop in Siena.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties! Binnenkort zal ik nog meer foto's posten, van andere steden/gebieden in Italië! (veel foto's gemaakt in 7 maanden tijd)
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

De foto van het paard springt er voor mij bovenuit. Mooi, dat wit en rood zowel bij paard als man, en tegen die achtergrond. Was dat trouwens waar de mensenmassa (ik krijg het er benauwd van) naar stond te kijken?

Bij de eerste vijf foto's heb ik het gevoel dat de kleuren wat te flets of te bruin zijn - ik weet het niet precies. Jammer, want met name foto 1 en 5 zouden volgens mij veel meer indruk kunnen maken.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

8 9 en 10 waarbij voor mij je zelfportret er boven uitsteekt, leuke plaat en goed gemikt
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Siena is een gave stad, maar foto's maken vind ik er altijd rampzalig, zeker als de zon schijnt.
De contrasten vind ik vaak veel te hoog doordat je erg veel last hebt van schaduwen in de smalle straten met hoge gebouwen.
Overigens vind ik dat in veel Italiaanse steden, waardoor ik een stad van buiten de poorten vaak mooier vind om vast te leggen dan binnen de muren.
Met Firenze heb ik precies hetzelfde, gave stad om er rond te lopen, maar de foto's die ik op afstand heb gemaakt (vanuit Fiesole) vind ik interessanter.
Komt wellicht omdat ik van wijdse blikken/landschappen houd en niet van zaken die mijn uitzicht belemmeren (smaakkwestie).

Ik zie dat bijvoorbeeld terug in # 2 en 3, maar zodra je de hoogte opzoekt, krijgt het al veel meer sfeer en een minder opgesloten gevoel.
Nummer 6 is wel een hele fijne sfeerfoto, de palio foto's zijn ook fraai, maar had ik in een meer op zichzelf staande docu-achtige serie laten zien. Nu zijn het wat losse flodders, waar je volgens mij veel meer uit kunt halen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Helemaal vergeten nog eens te kijken; nogmaals dank voor de reacties.

@ IMS: De mensenmassa keek inderdaad naar het winnende paard, maar de foto hiervan is pas de volgende dag gemaakt, toen we het toevallig tegenkwamen.
Bij foto 1 is simpelweg het contrast te hoog: alleen met HDR zou deze situatie op te lossen zijn. In het algemeen vind ik dat een foto best wat 'flets' mag zijn om zo detail te behouden in de lichte en donkere delen van de foto, maar wellicht had hier met name een wat hogere kleurverzadiging niet misstaan.

@ JeroenOK: bedankt! Vond mijn zelfportret stiekem ook wel goed gelukt. Had nog wat meer ruimte aan de bovenkant willen hebben, dat wel.

@ arnold_w: Mee eens: contrasten zijn altijd lastig, vooral in de zomer midden op de dag. Meestal kan je er weinig aan doen, behalve alleen 's ochtends (vroeg) en 's avonds fotograferen. Vanaf Fiesole heb je dit probleem overigens ook, omdat je tegen de zon inkijkt. Alleen vroeg in de ochtend heb de zon van de zijkant.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mooie reeks, maar misschien ligt het aan mij, maar ik mis wat scherpte in alle foto's behalve in 8 en 11? De rest lijkt het of je focuspunt ergens in het midden ligt waar er zo weinig detail is dat het niet opvalt. Door het focuspunt daar te leggen is de voorgrond onscherp en de achtergrond ook. Jammer want daar staan nou net je onderwerpen op? Kan ook zijn dat het door verkleinen is gebeurd en dat het op originelen goed is... Alleen hier kijkt het net weer niet lekker zeg maar...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Leuke, gevarieerde reeks. Bij foto 2 en 3 heb je mooi met het licht gespeeld. Dat mag ik wel :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

jammer dat er geen foto's tussen staan van de palio zelf vind dat wel heel apart

pfoe en wat een krappe straatjes daar allemaal
Gebruikers-avatar
Oculus Film
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 21:51
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

@Jerenes: op foto 9 had ik beter op de vlaggen in de achtergrond kunnen scherpstellen. De onscherpte in de rest van de foto's komt door het verkleinen. Zal in het vervolg even goed naverscherpen.
@ Nathalietje: de palio duurt maar een seconde of 90 en als 'senese' (ook al was het maar voor 1 maand), wilde ik het gewoon goed zien en mijn contrada aanmoedigen. Ook is het maken van foto's zonder telelens niet echt goed te doen, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid mensen. Tenzij je aan de rand staat van de baan, maar dat is niet echt voor toeristen, meer voor de locals.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dan merk je maar weer dat je een stad/dorp/regio etc pas goed kan fotograferen als je er een langere tijd verblijft.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar