Commentaar t.a.v. de opdracht van de maand Oktober 2011

De maandelijkse wedstrijd om de beste foto's. Voor de leden en door de leden.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Wedstrijdleiding

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's. Bovendien zijn er huisregels over het deelnemen aan de fotowedstrijd.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

In dit topic kunnen jullie je reacties kwijt met betrekking tot de opdracht van de maand OKTOBER!! :D :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Voor de wedstrijd mag het weer wel veranderen, want ik krijg nu nog geen herfstgevoel :)
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Is op komst Geert....... :wink:

Volgens weeronline:
"Later in de week duiken we de herfst in met veel wind en regen, ook de temperatuur gaat daarbij flink omlaag"
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou, in mijn achtertuin is'tie al begonnen hoor... het hoost hier! Wie weet zorgt dat wel voor de omstandigheden die ik nodig heb om een mooie foto te maken!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Aan de vele(!) en mooie inzendingen te zien is het met het herfstgevoel wel goed gekomen bij de meeste deelnemers :D
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Keuze zat...ik kan niet wachten om te stemmen...ik zal deze keer eens niet op mezelf stemmen ha ha....kijken hoe dat afloopt met zo veel inzendingen
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ligt het aan mij? Ik kan foto 1 t/m 17 niet zien?
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Onderwerp: Opdracht voor de maand Oktober
Wat een hoop foto's. Pffffff. Ik heb mijn stem gegeven.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

JvdH schreefCOLON Wat een hoop foto's. Pffffff.
Klasse toch!!!!!! :D :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

pfoe.. het was 'n lastige!
ik heb toch maar gekozen voor nummer 22.. die "(licht-)ster" op het paddestoeltje doet het 'm..!! :)

4 vond ik ook erg mooi.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ondanks dat het er heel veel waren was het voor mij toch makkelijk: 23. Die vond ik echt waanzinnig. :)
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

23 is erg mooi, maar vind het niet echt 'herfst'.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Nee, maar er zaten er meer van dat soort foto's tussen. dus ach het gaat erom welke ik het mooiste vind
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

foto 30 is voor mij herfst :)
Verder heeel veeel mooie foto's, maar niet allemaal herfst voor mij ;)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Uiteindelijk voor 23 gekozen maar vond het niet makkelijk om direkt een keuze te maken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Veel mooie foto's.
De keuze was zeker niet gemakkelijk. Foto 11, 22 en 30 spraken mij het meest aan met als onderwerp Herfst.
Uiteindelijk voor 22 gekozen.
Foto 23 is misschien wel de mooiste foto, maar ik vond daar het onderwerp Herfst niet geheel naar voren komen.

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

23 is inderdaad erg mooi, maar ook voor mij geld het niet als herfstsfeer plaat (evenals vele andere foto's deze maand, blijkbaar toch niet zo'n makkelijk thema...), dus heb ik een andere gekozen. Maar geloof dat velen het OF wel als herfstsfeer zien OF het thema negeren gezien de stemmen. Als het tweede het geval is vraag ik me wel af wat het nut van een thema is... Ik denk dat de fotowedstrijd beheerders ook op horen te treden als selectie commissie die bepaald of iets binnen het thema past of niet. Nu kiest iemand van de fotowedstrijd zelf zelfs voor een foto die volgens haarzelf niet (echt) binnen het thema valt. Vind ik eigenlijk wel een vreemde situatie.

Ben benieuwd wat anderen hierover vinden.

Groetsels,

Ronald.
Laatst gewijzigd door 1 op XiaoBianZi, in totaal 3 keer gewijzigd.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

XiaoBianZi schreefCOLON... Ik denk dat de fotowedstrijd ook op hoort te treden als selectie commissie die bepaald of iets binnen het onderwerp past of niet.
Ben benieuwd wat anderen hierover vinden.
Op zich heb je een punt, maar als wedstrijdleiding beland je dan regelmatig in een welles/nietes discussie met de inzender. Bij de genoemde foto als voorbeeld, zal de inzender melden dat de foto in de herfst is gemaakt......daarmee voldoet de inzending dus aan het thema. :wink:
Ben persoonlijk van mening dat het dus aan de stemmers is en daarmee bepalen wat ze de mooiste inzending vinden en uiteraard ook welke het meest voldoet aan het thema. Ik ga er van uit dat een ieder daar 'volwassen' mee omgaat. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

XiaoBianZi schreefCOLON23 is inderdaad erg mooi, maar ook voor mij geld het niet als herfstsfeer plaat (evenals vele andere foto's deze maand, blijkbaar toch niet zo'n makkelijk thema...), dus heb ik een andere gekozen. Maar geloof dat velen het OF wel als herfstsfeer zien OF het thema negeren gezien de stemmen. Als het tweede het geval is vraag ik me wel af wat het nut van een thema is... Ik denk dat de fotowedstrijd beheerders ook op horen te treden als selectie commissie die bepaald of iets binnen het thema past of niet. Nu kiest iemand van de fotowedstrijd zelf zelfs voor een foto die volgens haarzelf niet (echt) binnen het thema valt. Vind ik eigenlijk wel een vreemde situatie.
Ronald,

Dit is idd erg moeilijk!
Ik heb het voordeel dat ik wat meer van de herfst weet mbt plantengroei e.d. en als ik je vertel dat struikheide een typische herfstbloeier is..............
Deze bloeier vormt de voorgrond van foto 23. Het is weliswaar moeilijk te zien, zeker als je niet weet wat struikheide is.
Zo kun je nog diverse (positieve) argumenten bedenken bij de andere foto's die zo op het eerste oog minder "herfst" zijn.
Dit is natuurlijk gigantisch moeilijk.
Ik was verantwoordelijk voor de uploads van deze wedstrijdperiode en heb dus de beslissing moeten nemen om iedere foto naar thema te moeten toetsen. Stel je eens voor ik zou hierover een discussie met de inzender moeten beginnen of ik zou desbetreffende foto('s) moeten voorleggen aan een "controle-commissie" dan is m.i. het einde zoek.
We hebben in één van de voorgaande wedstrijdperioden ook een inzending gehad die in onze optiek helemáál niet voldeed aan het thema, maar zolang deze foto géén of weinig stemmen krijgt, is er niets of weinig aan het handje. We hebben in ieder geval daar géén discussie over hoeven te voeren.
Nu is er een foto die in de ogen van een enkeling géén of weinig raakvlakken heeft en die ook nog eens veel stemmen ontvangen heeft en er wordt aan de bel getrokken.
Ik denk dat Bart het prima verwoord heeft:
BartjeD schreefCOLONBen persoonlijk van mening dat het dus aan de stemmers is en daarmee bepalen wat ze de mooiste inzending vinden en uiteraard ook welke het meest voldoet aan het thema. Ik ga er van uit dat een ieder daar 'volwassen' mee omgaat.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden!!!! :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Ben het met Bart en Jo eens.
De stemmers bepalen wat ze de mooiste foto vinden en ook welke het meest voldoet aan het thema.

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar