Chicago

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Onlangs een weekje met mijn zoon naar Chicago geweest. Wat een stad !!! Prachtig en te veel om te bekijken, te laten zien en op je in te laten werken. Toch een paar plaatjes van een impressie van deze wereldstad.

groet Martijn


1

23517

2

23518

3

23519

4

23520

5

23521

6

23522

phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Mooie serie, alleen jammer dat je net wat randjes mist, of dat foto's niet helemaal recht staan.

Foto1: net het bovenste randje van het gebouw er niet op.
Foto3: linker kant vind ik storend, geen rechte lijn meer.
Foto4: jammer dat het hele gebouw er niet op staat.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Machtig mooi, vooral 06.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Dank jullie wel. Het is ook niet echt mijn tak van fotografie. Maar toch wel leuk om te doen. Even reageren op phd.
foto 1 : ben ik eens.
foto 3 : was godsonmogelijk om de lijnen recht te krijgen. Gebouw loopt rond en ik sta er onder en dus heb te maken met perspectief. Heb zo'n positie ingenomen dat de spiegeling van het andere gebouw precies binnen de profielen van de ramen bleef, dat was de opzet. Dus vertekening van de rest was niet te vermijden.
Foto 4: helemaal er op was wel mooi geweest, maar weet je hoe hoog dat gebouw is :wink: dat gaat vanaf deze positie nooit niet lukken om dan ook de voorbijrijdende taxi erop te krijgen. De grootse groothoek ik die ik mee had was 24 mm
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze geslaagd alleen nr 2 vind ik minder, de halve man trekt teveel aandacht vind ik.
Nr 6 lijkt iets scheef te staan, misschien gezichts bedrog.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

woody thanx. nr 2 was juist de opzet. Het grote contrast. De man in de rolstoel zonder benen die met een alles zeggende blik kijkt naar de man(mijn zoon) die met grote stappen voorbij loopt. Het was een shot uit de losse pols vanuit mijn heup zodat de man niet zou worden opgeschrikt door mijn camera. Ik zag hem in de verte al zitten en bedacht gelijk heel snel deze compositie en en het moment.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

martinus schreefCOLONDank jullie wel. Het is ook niet echt mijn tak van fotografie. Maar toch wel leuk om te doen. Even reageren op phd.
foto 1 : ben ik eens.
foto 3 : was godsonmogelijk om de lijnen recht te krijgen. Gebouw loopt rond en ik sta er onder en dus heb te maken met perspectief. Heb zo'n positie ingenomen dat de spiegeling van het andere gebouw precies binnen de profielen van de ramen bleef, dat was de opzet. Dus vertekening van de rest was niet te vermijden.
Foto 4: helemaal er op was wel mooi geweest, maar weet je hoe hoog dat gebouw is :wink: dat gaat vanaf deze positie nooit niet lukken om dan ook de voorbijrijdende taxi erop te krijgen. De grootse groothoek ik die ik mee had was 24 mm
Het is je vergeven hoor.. :-)
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Ik vind foto 3 juist geweldig - mijn aandacht wordt volledig getrokken door de weerspiegelingen - eerst aan de rechterkant en dan ook nog aan de linkerkant. Ik ben wel blij dat ik niet op een plattegrondje uit hoef te tekenen hoe die gebouwen t.o.v. elkaar staan :-D.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Foto 6 is geloof ik de fontein uit de opening van Married... With Children :-)


Foto 1 is mijn favoriet hier. Oud en nieuw in 1 foto gevangen, met de spiegeling van die toren(flat?) erin ook.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ims, bedankt, leuk dat je dat ziet...Kenji, ook bedankt. foto 1 was precies de opzet om het contrast van oud en nieuw te laten zien.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie serie Martijn! :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar