Turnen interland Almelo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Gisteren was in de IISPA in Almelo een interland turnen voor dames ter voorbereiding op het WK volgende maand in Tokio.
Sinds Juni heb ik eindelijk een spiegelreflex (de 60D met de 70-200 F4). Gisteren eindelijk de mogelijkheid om eens te proberen of ik er iets van kon maken in een turnhal :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Zooooo mooie actie foto's! Vooral nr 2... Gaaaaaaaf.
Kan je op foto 6 de fotograaf niet even weg shoppen? :wink:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ah, eindelijk iemand die ook turnen fotografeerd!

#1: timing is net te vroeg! Iets later was mooier geweest. Dan hadden de handen op de balk gestaan en de benen in spagaat. Geeft bij mij altijd een "WOW" effect!
#2: mooie foto, ik denk van de afsprong? Of was het streksalto op de balk?
#3: mooier als de turster wat meer op de rechterkant had gestaan (kijkruimte) en er mist een vingertop!!!!
#4: zelfde idee als 1. Ik vind deze foto's waarin ze 'zweeft' altijd zo nietszeggend (maar dat kan ook als mening opgevat worden)
#5: standaard fototje, niets mis mee, wellicht wel leuk om als landscape te schieten met de handen erbij?
#6: beter dan 1 (omdat ze naar je toe springt), maar verder zelfde opmerking
#7: erg donker en net even teveel ruis naar mijn idee (weet dat je hoog in de ISO moet, maar deze valt dan verkeerd)

Als ik kijk naar je materiaal (EF70-200mm f/4L USM), dan was er in ieder geval veel licht aanwezig en das altijd erg prettig! Denk dat je met 1600 ISO ook een eind was gekomen hier, dan had je 1/400 aan sluitertijd gehad en dat gaat denk ik ook nog wel.

Ik hoop dat je er binnenkort nog meer kan maken ergens om lekker te oefenen. Turnen is (wat mij betreft) de mooiste sport die er is ;-).
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ha Marleen welkom hier! Mooie foto's!

Van turnen heb ik niet veel verstand, maar wat ik mij afvraag: Hoewel de zwarte achtergrond als contrast natuurlijk mooie plaatjes geeft, is dat dan qua belichting niet juist ook een factor die het zo veel moeilijker maakt?

Maw, zou je met een lichte achtergrond snellere sluitertijden en/of een hogere ISO hebben kunnen halen?
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLONzou je met een lichte achtergrond snellere sluitertijden en/of een hogere ISO hebben kunnen halen?
Alles is aan de EXIF te zien op "M" geschoten, dus denk het niet :-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Bedankt allemaal.

lennart_ros, helaas had ik met een lagere sluitertijd gelijk bewogen voetjes. Want dan had ik idd de iso een heel stuk naar lager kunnen zetten.
Verder heel erg bedankt voor je opmerkingen per foto! Foto 2 is idd een streksalto op de balk.
En met het geluk van een turnend zusje ben ik vaak in de gelegenheid om foto's te schieten. Al ga ik wel proberen de volgende keer een F2.8 lens te lenen :) Vaak is het licht heel veel minder....
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Machie schreefCOLONhelaas had ik met een lagere sluitertijd gelijk bewogen voetjes.
Op zich heeft dat wel wat hoor, anders worden de foto's ook zo statisch (of is dat ook weer smaak?). Hoe dan ook, mij valt sinds kort op dat 3200 ISO goed gaat (op mijn 50D, dus 60D kan het vast ook), echter moet je er dan niet teveel meer aan bewerken/croppen! Zelf gebruik ik altijd 1600 ISO, maar laatst bij een concert eens 3200 geprobeerd met verbluffende resulaten.

Gewoon lekker veel proberen. Is een voordeel als je het voor jezelf doet :P
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Was er geen mogelijkheid om om die planten heen te fotograferen? Dat zou de foto's enorm ten goede komen. Had je bijvoorbeeld op foto 1 op de grond kunnen gaan zitten en zo om de planten buiten beeld te houden?
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

DigiLife schreefCOLONWas er geen mogelijkheid om om die planten heen te fotograferen? Dat zou de foto's enorm ten goede komen. Had je bijvoorbeeld op foto 1 op de grond kunnen gaan zitten en zo om de planten buiten beeld te houden?
Nee. Ik moest mn foto's maken vanaf de tribune. Ik had qua plek dus heel weinig keuze.
In photoshop zijn de plantjes zo weg te halen trouwens, maar ik vind het wel wat hebben eigenlijk :)
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Machie schreefCOLON
DigiLife schreefCOLONWas er geen mogelijkheid om om die planten heen te fotograferen? Dat zou de foto's enorm ten goede komen. Had je bijvoorbeeld op foto 1 op de grond kunnen gaan zitten en zo om de planten buiten beeld te houden?
Nee. Ik moest mn foto's maken vanaf de tribune. Ik had qua plek dus heel weinig keuze.
In photoshop zijn de plantjes zo weg te halen trouwens, maar ik vind het wel wat hebben eigenlijk :)

Nee, dan heb je wat minder keuze in je standpunt. Ik vind de planten erg afleiden.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

DigiLife schreefCOLON Nee, dan heb je wat minder keuze in je standpunt. Ik vind de planten erg afleiden.
zo beter?

Afbeelding

(even heeel snel gedaan, dus niet super strak en netjes ;) )
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Nu wordt wel je aandacht naar de Turnster getrokken en niet naar de plant/en erachter. Wat ik wel een pluspuntje vind.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

BossA schreefCOLONNu wordt wel je aandacht naar de Turnster getrokken en niet naar de plant/en erachter. Wat ik wel een pluspuntje vind.
Zit wel wat in inderdaad!
Mocht ik eens zin en tijd hebben dan loop ik de rest ook maar eens na ;)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind hem met planten mooier, de evenwichtsbalk komt nu zo kunstmatig over... Net of je de balk in de foto hebt geplakt. Ik vind het origineel dus mooier.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mischien is het ook beter om je achtergrond iets lichter te maken. Waardoor je onderwerp niet zo vlak wordt(foto 5/7) Het (donkere) haar valt nu weg in de achtergrond.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
As69
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2014 13:41

Hoi Marleen,

Mooie foto's!
Was op de site op zoek hoe mooie turnfoto's te maken.
Ikzelf heb ook een Eos60D en een EF 70-200mm f/2.8 lens.
Ben erg benieuwd op wat voor waarde jij je sluitertijd en ISO ongeveer afstelt om deze mooie foto's te maken.

Alvast bedankt!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar