Uluwatu

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Tijdens mijn vakantie in Bali heb ik ondermeer een bezoek gebracht aan het prachtige Uluwatu, gelegen in het uiterlijke zuiden van Bali.

De eerste foto's geven een kleine impressie van Blue Point Beach. Hét surfersparadijs van Bali. Iets voorbij Padang Padang en gebouwd tegen een klif vormt dit afgelegen stukje bedrijvigheid een verscholen surfers-enclave. Vanaf de weg daal je af over een uit de rotswand gehouwen trap, langs allerlei kleine surfgerelateerde zaakjes, warungs en chille terrasjes totdat je uiteindelijk de grot bereikt van waaruit je toegang tot de zee hebt. Niet de schreeuwerige drukte en massaliteit van Kuta, maar een uiterst relaxte sfeer.

De laatste foto's gaan over de Kecak-dans die bij zonsondergang wordt uitgevoerd. Pal aan de rand van een klif en op de achtergrond de zee en de tempel van Uluwatu.

Meningen en commentaar zijn welkom :-)

1.

21876

2.

21877

3.

21878

4.

21879

5.

21880

6.

21881

7.

21882

8.

21883

EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Anoniem 3

Behalve de prachtige onderwerpen, spatten de kleuren ook alle kanten heen.
Toch vind ik nr 7 de mooiste vanwege de mystiek die er van uitgaat.
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

prachtige serie,en voor mij ook nummer 7,heel bijzonder.
groet Gonda.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mooie serie! Foto 1 kijkt heerlijk, lekker fris, mooie kleuren
Foto 2, vindt ik minder interessant, wel grappig met z'n Ding Repairs :) (Wat is een ding eigenlijk? want dit is vast niet van het NL woord ding :D)
Foto 3, mooi kleurverloop. Van koude tinten links onder naar warme tinten rechtsboven. Je oog wordt ook mooi langs het pad geleid
Foto 4, erg mooi in het kleurenspel, had misschien nog iets hoger gemogen, de horizon ligt redelijk in het midden.
Foto 5 en 6, leuke momenten van het leven daar, maar boeien me minder.
Foto 7, zoals gezegd, erg mooi, mysterieus.. brengt je tot nadenken
Foto 8, mooi in de schemering, de sterren en de lichtjes. Grappig ook de lichtjes op het vliegtuigspoor :)
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Bedankt voor de reacties so far,

Had in eerste instantie niet verwacht dat nr 7 zo in de smaak zou vallen. Heb 'm redelijk drastisch moeten snijden ivm de toeristen die op een tribune op de achtergrond zaten (zie nr. 6)...en dat zag er natuurlijk niet uit. Foto-nrs 5 en 6 laten overigens momenten uit de voorberiding voor de dans zien. De man op nr.5 vult de bokalen van het ornament waar de dans omheen plaatsvindt met een brandbare vloeistof, op nr 6 wordt het reeds brandende ornament ceremonieel ingewijd door een ander.

Wat een 'Ding' is weet ik niet zeker, maar gelet op waar het daar ter plekke allemaal om draaide kan ik tot niets anders komen datn dat het om een surfplank gaat. De golven daar laten - bij het minste foutje - niets van je plank heel...
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Nummer 7 heeft veel scherptediepte. Waarom heb je daar voor gekozen?
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Zucht... daar zou ik ook wel naartoe willen... ;)

Mooie serie hoor!
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Een nette serie.. lekker kleurrijk en fijne afwisselende composities.
#7 is zeker een interessant beeld.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hele mooie serie waarbij ik foto 4 er het meest uit vind springen, krijg gelijk zin om op vakantie te gaan :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar