Beginner! Nieuwschierig naar jullie mening!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
J~fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2011 09:49
WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
CONTACTCOLON

Hoi allemaal!

Ik ben net een poosje bezig met fotografie, k ben erg benieuwd naar jullie mening. Tips & kritiek!

Hier een paar foto's

01
Afbeelding

02

Afbeelding

03

Afbeelding

04

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben!

Liefs José
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Als beginner zeker geen verkeerde serie, ik mis alleen op de laatste foto de knieën van het model.
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ziet er goed uit hoor! Ik ben benieuwd naar wat volgt van je.

Enige puntjes wat mij betreft:
Foto1. Tekst in foto's heb ik persoonlijk wat moeite mee, zo kan de kijker zijn fantasie niet laten werken. Het beeld van de tekst word je als het ware opgedrongen.
Foto4. Het gras ziet er niet zo fraai uit. Er was geen mooier stukje gras zonder bruine plekken neem ik aan?
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
J~fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2011 09:49
WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
CONTACTCOLON

phd schreefCOLONAls beginner zeker geen verkeerde serie, ik mis alleen op de laatste foto de knieën van het model.
Bedankt! toen ik de foto zelf zag, had ik ook al wat moeite met de knieën! :|
Matglas schreefCOLONZiet er goed uit hoor! Ik ben benieuwd naar wat volgt van je.

Enige puntjes wat mij betreft:
Foto1. Tekst in foto's heb ik persoonlijk wat moeite mee, zo kan de kijker zijn fantasie niet laten werken. Het beeld van de tekst word je als het ware opgedrongen.
Foto4. Het gras ziet er niet zo fraai uit. Er was geen mooier stukje gras zonder bruine plekken neem ik aan?
Bedankt voor je berichtje! Eigenlijk zet ik nooit tekst bij een foto! Maar ik vond het bij deze foto wel mooi! :D

Nee! Die was er jammer genoeg niet! :|
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

foto 1 veel te schuin. En die tekst: "Geluk is een geladen pistool wat tegen je slaap wordt gehouden en elk moment kan afgaan" ????? Ik heb iets andere voorstellingen bij geluk. Vind het een hele rare nergens op slaande tekst en totaal niet passen bij de foto. Zou ook niet kunnen verzinnen bij wat voor foto wel. Echt heel slecht verzonnen.
Foto 2 grappig gedaan. Ik zou nog iets minder scherptediepte toepassen omdat de verhoudingen nu een beetje zoek zijn.
Foto 3 mooi licht, minder mooie uitsnede. Of meer ruimte geven, of meer croppen. Horizon is scheef.
foto 4 grappig, te krap gekaderd bovenaan. Knieeen zijn eraf.

groet Martijn
J~fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2011 09:49
WoonplaatsCOLON Vlagtwedde
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLON...knip...
Heel erg bedankt voor je opmerkingen! Ik zou er volgende keer met de foto's om gaan denken! :wink:
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Jose, probeer niet bij elke reactie van jou op een bericht diegene te citeren. Hier wordt het zo druk en vol van. Ik snap echt wel dat wanneer je vlak onder mij een antwoord geeft dat dat voor mij is. Als er meerdere mensen zijn die je moet antwoorden volstaat het om even de naam te noemen aan het begin van je reactie. Citeren doe je eigenlijk alleen om een klein stukje tekst er uit te lichten om daar op te reageren als je al wat verder in het topic nog antwoord geeft.

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vindt ze voor een eerste keer zeker niet onaardig!
Ook ik snap de tekst op foto 1 niet. Mijn idee van geluk is heel anders, maar kan hem ook niet rijmen met datgene wat ik op de foto zie. Verder heb ik het idee dat haar houding haar derrière onnodig dik maakt.. Het is niet de meest stijlvolle pose op deze manier.
Op foto 2 ontgaat het me ook een beetje wat je hiermee wilt zeggen.. 2 meiden die langs elkaar heen kijken, er is geen synergie tussen die twee. Zouden ze boos kijken, dan zou het een ruzie uitbeelden, maar nu...?? Verder vindt ik hem wat soft, maar dat kan een keuze geweest zijn?
Foto 3 vindt ik de mooiste uit de serie. Prettige kleuren, mooi gekaderd wat mij betreft.
Foto 4 inderdaad jammer van de knieen, verder een aardige foto, geen echte uitschieter.

@Martijn, ik had het niet beter uit kunnen leggen :D
@José, voortaan niet meer alles quoten dus, tenzij je er heel specifiek een stukje uit wilt lichten. Zie ook de Quote 500
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar