Fotoshoot miss Anery @ LongJoy Photography

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Nou..hier weer een reportage van mijn hand.
Dit keer een fotoshoot van een model die bij het modellenbureau van een vriendin van me ingeschreven staat.
Had haar beloofd om haar een keer onder handen te nemen te nemen.
Zie hieronder wederom een paar kleurrijke foto's van de shoot.
Geeft maar uwer mening. :)

bvd

Philip

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mooie foto's. Belichting op nr 3 vindt ik erg mooi.
Het enige wat mij 'stoort' is je vieze achtergrond rol op foto 2 (achter haar schoenen) en 3 (onder de stoel). Ik zou dat even wegshoppen
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Phill, mooie foto's man. Foto 3 en 4 vind ik echt geniaal!
Je moet alleen echt je rol schoonvegen.


Heb je inmiddels al een nieuwe studio ruimte gevonden?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuke afwijkende poses op 1 en 2.
En die verschillende kleuren moet ik ook maar eens bij een volgende keer gaan uitproberen....

De rol inmiddels al gepoetst of verder afgerold..? ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

mooi model, mooi weergeven
1 hele mooie pose en prachtig gezicht, de blouse maakt haar onnodig dik op deze manier
2 mooie pose en compo, kleurtoon voor een portfolio niet helemaal prettig
3 mooi licht, mooie houding, maar die elleboog naar de camera is niet flatteus
4 super
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Hehehe..de rol moet ik in het vervolg dan maar beter 'coveren'.. ;-)

@ Ash..ja heb nieuwe tent...chique wijk in Utrecht..hehe

@ Piar..Ik hou ervan om recht tegenin het 'normale' te gaan..vandaar bij mij ook heel ander werk dan dat je bij menig ander zult aantreffen. Geniet ik wel van.
hehe
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Mijn gedachte bij het openen van dit bericht:
Mooie foto van een mooie vrouw! [scroll verder]
Hmm.. Rare benen. Niet meteen oordelen, misschien heeft ze een lichamelijke beperking. [scroll verder]
Ohnee, toch geen lichamelijke beperking. [scroll terug naar boven]
Ja toch hetzelfde meisje. Hm, dan vind ik de stand van haar benen niet mooi. Bovenlijf wel heel mooi![scroll verder]
Mooie plaatjes verder!

De vlekken op de backdrop waren me in eerste instantie niet opgevallen. En ik heb niks tegen mensen met een lichamelijke beperking hoor!

Edit: backdroo moest natuurlijk backdrop zijn.
Laatst gewijzigd door 1 op Matglas, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Op foto 4 vind ik haar BH wel erg bobbelig aanwezig en vind ik de kleuren in gezicht wel erg verschillen met bijv. de kleur van haar benen. Wel gave pose van je model en met je licht en rook zet je een erg mooie sfeer neer. Foto drie vind ik erg stoer.

Inderdaad kan je wat netter worden met je ondergrond: of even een stofzuiger er over heen of even aanstippen in PS nadien.

Tipje voor het gemak om commentaar / complimenten te leveren: nummer je foto's even dat scheelt een boel scrollen en tellen :)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

@ Matglas

hehe..nee..geen lichamelijke beperking..gewoon je-niet-zo-allerdaagse-houdingen aannemen en die vastleggen..
Heb er een heel andere kijk op en dat probeer ik ook van mijn modellen te verlangen en deze jongedame genoot zelf ook van deze (af en toe krampachtige) houdingen.. ;-)

@ E7

Ik ben inderdaad ook niet iemand die vind dat alles perse glad gemaakt moet worden...soms moet je dingen gewoon laten..
Iemand wist het laatst goed te beschrijven
its not always about following the rule book and removing what might be considered a distraction. Each image should tell a story or capture something about the subjects personality.
Ik ben het daar dus helemaal mee eens.
We zijn, naar mijn mening, allemaal (on)bewust teveel beinvloed om perse dingen weg te strijken wetende dat er altijd individuen zijn die ervan houden om dit soort kleine details op te zoeken en er een opmerking over te plaatsen....Nergens voor nodig..
Juist de bh geeft in deze plaat een allerdaags rommelig gevoel weer en zo mag men het ook wel eens zien.. ;-)

Wat betreft de onderrol..haha..komt goed.. ;-)
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Leuke foto's, kleurrijk, en leuke uitsnedes. Ik weet dat dit poses zijn voor modellenkleding in bladen etc, maar oh oh oh wat vind ik dat lelijk, inderdaad alsof iemand zwaar gehandicapt is. Wie dat ooit verzonnen heeft ??? Het meeste is al gezegd en knip gewoon je rol papier eens af voor een lekker vers stukje. Daar is het voor. Als je dit te duur vind: ik rol het nog weleens op om aan het einde alles om te draaien. Haal je zomaar 22 meter uit een rol ipv 11 !
Dat van die rommelige BH ben ik niet met je eens en ik vind dat je jezelf en je onzorgvuldigheid hiermee probeert recht te praten. Dit zijn geen alledaagse foto's van iemand in zijn alledaagse doen, dus daar hoort ook geen rommelig zittende bh bij. Echt, daar moet je op proberen te letten !

groet Martijn
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

@ Martinus

Nee hoor...anders had ik dat wel weggehaald...
Jij kunt niet weten hoe ik er vanuit mijn oogpunt naar kijk....of wel..?
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

LongJoy schreefCOLON@ Martinus, Jij kunt niet weten hoe ik er vanuit mijn oogpunt naar kijk....of wel..?
jawel, dat heb je hiervoor proberen uit leggen, alleen twijfel ik of dat klopt. Maar misschien had ik het anders moeten formuleren. In plaats van" ik vind", " het lijkt" Dus in het kader van de opzet en presentatie van deze shoot en jouw uitleg van het alledaagse " lijkt " je uitleg, althans voor mij, toch niet te kloppen en spreekt dat elkaar wat tegen. Helemaal omdat je het daarvoor hebt over niet alledaagse houdingen... Althans zo lijkt het. Voor mij...... :roll: Ohohoh, wat moet je toch altijd voorzichtig zijn met wat en hoe je iets zegt :wink:

groet Martijn
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Hehehe niet dat ik het je kwalijk neem...jij zegt het op jouw manier..ik op mijn manier en daar kan het ergens vast wel gaan botsen.
Maar dat ligt dan inderdaad ook aan de manier waarop het beeld bedoeld is...
Bij mij zul je neit zo snel de vele standaard (fashion) pose's terugzien...gewoon heel wat ander werk (dat is als het model er ook behoefte aan heeft..)
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wil toch ook nog even reageren op jouw reactie op mijn reactie.

Helemaal terecht dat je zegt dat we geneigd zijn om het negatieve voorop te stellen, dat zit een beetje in onze aard. Niet voor niks slaat het positief coachen in de sport (en het bedrijfsleven) zo aan. Blijkt dat wie zelfvertrouwen en plezier voorop stelt, en als coach vooral dan de nadruk leggen op de dingen die wel goed gaan, mensen sneller leren en betere resultaten hebben (en in sport dus ook meer gaan winnen). Daarnaast moeten natuurlijk wel verbeterpunten worden benoemd. Als je …… doet dan …… Lijkt me dat het in de fotografie niet anders zal werken.

Of het je nou te doen is om zaken “goed te praten” of niet en dat het smaak is dat maakt mij niet uit, zijn uiteindelijk jouw platen. Het is alleen in mijn geval niet zo dat ik maar op zoek ben naar details voor een opmerking. Ik neem aan trouwens dat je haar huid wel hebt bewerkt in Photoshop of is die standaard zo puntgaaf? Los daar van, als ik een model vraag om een mooi strak topje aan te doen en ik zie vervolgens allemaal frommels van een BH er door heen dan zijn er twee opties (in mijn geval) of de BH moet vervangen/weg of als het model dat niet wil dan wordt er een ander kledingstuk uitgekozen. Als ik het om mag draaien; wat is de toegevoegde waarde van de contouren van de BH en wat gaat er verloren als die er niet had gezeten?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Exact.........
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

3 vind ik echt te gek. Iets teveel contrast zodat je zwart iets dichtloopt maar wat the hell :)
De rest vind ik slordig afgewerkt in je PP.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar