Nieuwe NAS zeer traag.

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

pascal2704 schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLONMocht je met de instellingen problemen hebben, dan zou ik je op afstand kunnen bijstaan. Als je dat wilt, stuur me dan een PB met je eigen emailadres.
Ik stuur je een bericht. Hartstikke bedankt voor het aanbod.
Mochten jullie eruit komen.. laten jullie het ons dan ook weten wat het nu was ;)
Anoniem 4

Ik zal er melding van maken, zowel het lukt als mislukt. :D
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Illuminatus en ik hebben zojuist ruim 1,5 uur aan de telefoon gehangen en allerlei instellingen gecontroleerd en testjes gedaan en de conclusie is dat alles functioneert zoals je zou mogen verwachten. De snelheid van mijn nas is vergelijkbaar met wat uit de eerder door Illuminatus aangehaalde test is gebleken en dus inderdaad gewoon erg langzaam. Voor mij voldoet deze nas niet aan de verwachtingen, maar dat is puur te wijten aan mijn te hoge verwachtingen en aan het feit dat ik me van te voren niet goed genoeg in de materie heb verdiept. Ik ga me nu richten op de aanschaf van een betere nas, waarschijnlijk een synology of iets vergelijkbaars, en ga deze freecom gebruiken als extra usb backup of zo.

Rest mij om hier nogmaals Illuminatus heel hartelijk te danken voor zijn hulp. Hij heeft er toch de nodige tijd in gestoken en dat voor iemand die hij helemaal niet kent, dat vind ik echt geweldig.
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

pascal2704 schreefCOLONRest mij om hier nogmaals Illuminatus heel hartelijk te danken voor zijn hulp. Hij heeft er toch de nodige tijd in gestoken en dat voor iemand die hij helemaal niet kent, dat vind ik echt geweldig.
Inderdaad, mooi om te lezen dat er, ook hier via het forum, zou geweldig mee wordt geholpen met dit soort zaken!
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Om je een idee te geven, ik heb eeb Netgear readynas duo, meestal doet 'ie rond de 30 MB/sec. Het hoogste dat ik ooit heb gezien was 50.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

pascal2704 schreefCOLON Ik ga me nu richten op de aanschaf van een betere nas, waarschijnlijk een synology of iets vergelijkbaars, en ga deze freecom gebruiken als extra usb backup of zo.
Goed plan. Het (veel) betere alternatief hoeft niet eens zoveel meer te kosten (bv €226,40 via Redcoon):
€166,50 Synology Disk Station DS111
€59,90 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
Je zou ook meteen een 2-bay NAS kunnen kopen. Die zijn natuurlijk wel ietsje duurder. Voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van RAID.
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONGoed plan. Het (veel) betere alternatief hoeft niet eens zoveel meer te kosten (bv €226,40 via Redcoon):
€166,50 Synology Disk Station DS111
€59,90 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
Je zou ook meteen een 2-bay NAS kunnen kopen. Die zijn natuurlijk wel ietsje duurder. Voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van RAID.
Ik ben er eigenlijk al wel uit dat ik voor de 211 ga. Die hd die je noemt is één van de 2 waar ik nu naar zit te kijken, de andere is de samsung hd204ui. Maar op google lees ik van beide hd's ook alweer de horrorverhalen (ongetwijfeld de minderheid van de ervaringen), dus ik ben er nog niet helemaal uit.

Updaten van firmware van hd's wordt steeds aanbevolen, geen idee hoe ik dat zou moeten doen en of dat nu nog nodig is.
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik zou hem gewoon op Marktplaats doorzetten, is altijd iemand die er wel blij mee is. Want op zich is er toch niks mis mee?
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONIk zou hem gewoon op Marktplaats doorzetten, is altijd iemand die er wel blij mee is. Want op zich is er toch niks mis mee?
Vind 'm zelf wel handig voor erbij. Beetje extra usb opslag en overslag is altijd handig.

Nas is binnen, zijn toch de Samsungs geworden. Denk dat ik er helaas de komende dagen niet aan toe kom om er mee aan de slag te gaan.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar