Beautiful Bali

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

In de periode 21 juli t/m 11 augustus 2011 heb ik het prachtige Bali bezocht. Met camera en cheap-ass-low-weight reisstatiefje in de rugzak om de nodige indrukken en beelden vast te leggen.
Hieronder volgt een reeks van 12 foto's die door de selectieprocedure heen zijn gekomen ;-) Een verschijdenheid aan onderwerpen dus echt een samenhangende serie is het niet. Feit is dat de foto's allemaal iets van Bali weergeven. Overigens heb ik onder 'showcase -> dieren, natuur en landschappen' al een aantal natuurfoto's van het eiland geplaatst voor de geinteresseerde. Veel kijkplezier en benieuwd naar jullie meningen/commentaar.

1. De overbekende rijstvelden rondom Ubud. Twee boeren zijn hier druk aan het werk in de hitte.

21258

2. Vliegeren. Wat direct opviel was dat vliegeren een favoriete bezigheid is van de Balinezen.

21263

3. Zomaar met wat maten en een vliegertje...

21265

4. Pagode aan zee bij zonsondergang.

21264

5. Prachtige vergezichten met vulkanen in de achtergrond. Hier de Gunung Batukaru.

21261

6. Kleurige vogeltjes die je 's-ochtends met hun gezang wekken.

21260

7. Steenhouwen is een veel beoefend ambacht in Bali. Hier een bewerkt ornament bij een tempel die is gebouwd om een zogenaamde 'hotspring' zichtbaar op de achtergrond.

21259

8. Eén van de watervallen rondom Munduk. Een afdaling van 250 meter van de weg leidt naar dit moois.

21262

9. De kratermeren Danau Buyan en Danua Tamblingan

21267

10. Monkey Forest in Ubud. Aan apen geen gebrek in Bali.

21257

11. Adembenemende locaties. Hier de toegang tot de zee bij Blue Point Beach - Uluwatu. Deze foto is genomen vanuit de uitgang van de grot die naar de zee leidt.

21256

12. En tenslotte iedere dag weer prachtige zonsondergangen bij Seminyak Beach.

21266

Laatst gewijzigd door 1 op dtmn, in totaal 17 keer gewijzigd.
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Mooie plaatjes heb je hier neer gezet.

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

lijkt me een waanzinnige vakantie !!

mooi verzorgde foto's, met name de vulkaar erg mooi en deze schreeuwt om een plekje boven de zitbank !
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Prachtige serie heb je neergezet.

Mijn favorieten: 1 - 5 - 8 - 11.

Ik zou geprobeerd hebben de schaduw van je vriendin (?) niet te "onthoofden" (maar daar was misschien geen plaats voor).
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Bedankt voor je reactie en complimenten Scubadero. De dame op de voorgrond bij foto 11 was niet mijn vriendin. Die durfde (helaas) niet naar beneden te klauteren op haar slippertjes. Wa nogal een tricky opgaaf om in die grot te komen, stenen treden uitgehakt in een klif met treden van soms wel 50 cm hoog. Het laaste deel om in de grot te komen was een zwevende stenen trap van 60cm breed met aan weerszijden 6m diepte. Was haar in de hittenet iets teveel...

De opname was een mazzeltje want ze ging net zitten daar en ik moest snel handelen zolang de rest van het beeld leeg was, zo af en toe wilden er nml nog wat andere mensen door het beeld heen lopen...
Zag later pas dat haar schaduw niet volledig in beeld stond helaas...
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Dan heb ik niks gezegd :wink: en helemaal complimenten voor dit resultaat.

(en ik geef je vriendin groot gelijk om niet de circusartiest uit te gaan hangen)
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Dank voor de complimenten en reacties, zal van t weekend een update plaatsen. Heb nml wat meer aardige beelden geselecteerd en bewerkt :-)
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar