Ligurische kust Italië

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Blackdragonfly
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2009 14:59
WoonplaatsCOLON Lent
CONTACTCOLON

Dit voorjaar 3 weekjes doorgebracht aan de Ligurische kust in Italië in de plaats Loano (Linkerzijde van Genua).
Prachtige omgeving, maar eigenlijk is heel Italië mooi en ook zeer nog eens erg mooi weer gehad.
Onderstaand een kleine impressie van voornamelijk de rechterzijde van Genua waaronder ook Cinque Terre.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

1. Camogli

21187

2. Cervo

21188

3. Laigueglia

21189

4. Manarola

21190

5. Monterosso al Mare

21191

6. Noli

21192

7. Portovenere

21193

8. Vernazza

21194

Alvast bedankt voor de reacties.

Remko
Canon EOS 50D met wat glas
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heel erg geslaagd, met één kleine aanmerking op nummer 3. Je 'kijkt' omhoog, maar gaat door het gebruik van groothoek toch zo 'laag' dat het, in ieder geval op mij, een beetje vreemd overkomt. Mijn blik wordt naar onder getrokken, maar vind daar vervolgens niks. Denk dat 'ie sterker wordt als je 'm net onder de krui van de palmboom afknipt.

Maar, en dat overheerst, erg mooie serie!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Erg mooie en frisse serie.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Prachtige foto's - mooie composities! Het is dat onze vakantie al is geboekt, maar volgend jaar misschien maar weer naar Italië als ik dit zo zie.
Ik bleef overigens inderdaad ook even 'hangen' bij foto 3 - ik vroeg me af of deze sterker zou worden als je een smalle, verticale uitsnede zou maken, maar dan zou je de poort kwijt zijn en dat is wel zonde - ik kom er niet helemaal uit.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
Blackdragonfly
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2009 14:59
WoonplaatsCOLON Lent
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties.

bramos_ditaljanos en IMS ik zat zelf ook een beetje met foto 3, zal wat pogingen gaan wagen en dan even kijken hoe dat het uitkomt.
Maar ben het met jullie eens dat het een beetje zoeken is in de foto gezien het standpunt enz, maar daarom heb ik hem ook tussen gedaan.

Remko
Canon EOS 50D met wat glas
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind dat dit wel naar de showcase kan (en met mij ook anderen)
Ik heb hem dus even verplaatst
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Goed idee dit in de show case te zetten.

Als puntje voor een volgende keer zou je m.i. voor een tijdstip kunnen kiezen met iets minder hard licht. Zeg vroeg in de morgen of laat in de avond. Dat zou de sfeer ten goede komen denk ik.

Des al niet te min, erg fraai en je hebt ons geïnspireerd. We gaan er binnenkort eens een kijkje nemen.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Een erg mooie serie met voor mij nr. 8 de favoriet. Maar ja, ik heb dan ook wat met bootjes!

Groet,
Ruud
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar