Sri Lanka - De Schildpadjes

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Een arm, eigenlijk nog ontwikkelingsland dat in oorlog is. En dan nóg de dieren voorop je eigen problemen stellen. Chandrasiri Abrew maakt daar geen probleem van. Diep respect voor deze man die met de Tsunami alles kwijt is geraakt en snel daarna alles (met hulp uiteraard) weer op heeft weten te bouwen alsof er nooit iets is gebeurd. Met de foto's probeer ik (heel kort) te vertellen wat deze man in Koshgoda doet.


#1
Vroeger was er een ware handel in schildpad eieren. Iets dat tegenwoordig verboden is maar er is veel schade aangebracht. Chandrasiri koopt nu de eieren van de vissers.

21070

#2
Op een stukje met gaas afgezet strand (De Kraamkamer) begraaft hij alle eieren en plaatst bordjes met daarop de gegevens.

21069

#3
Na ongeveer 45 dagen zullen de kleintjes hun weg naar boven vinden waarna hij ze drie dagen bewaard is grote bassins. Na drie dagen is namelijk het schild aan elkaar gegroeid waardoor roofvogels veel minder kans maken. Het uitkomen gebeurde toen het al donker was waardoor ik helaas mijn flitser moest gebruiken.

21072

#4
Dan, 's avonds bij zonsondergang zet hij de 3 dagen oude schildpadjes in zee. Een gevoel dat eigenlijk met geen pen te beschrijven is schiet op dat moment door je heen als je die schildpadjes naar zee ziet sprinten. We zijn hem dan ook heel erg dankbaar dat we 's avonds terug mochten komen om dit fantastische moment mee te mogen maken.

21071



Bedankt voor het kijken!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mooi verhaal met mooie foto's.
Kan me voorstellen dat dit een bijzonder schouwspel is temidden van dit dynamische land!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooi in beeld gebracht. Een beetje documentaire-achtig, wat mij erg aanspreekt. Bij foto 2 vind ik trouwens dat je een heel mooie scherptediepte hebt gehanteerd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bijzonder verhaal met bijzondere foto's!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

erg mooie serie!

bij foto 2 heb je inderdaad 'n erg mooie DOF gecreeerd.. ;)
foto 3 vindt ik het minste.. de andere zijn allemaal toppers! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PatB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 17:06
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Mooie scherptediepte! Foto 4 is vind ik de mooiste. Foto 3 de minste vanwege het bordje.
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

Lijkt me leuk om zulke momenten te kunnen fotograferen. er zit een mooi verhaal aan.
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wilde foto 3 ook eigenlijk niet plaatsen maar voor het verhaal moest er eentje bij.

Digilike schreefCOLONMooi in beeld gebracht. Een beetje documentaire-achtig, wat mij erg aanspreekt. Bij foto 2 vind ik trouwens dat je een heel mooie scherptediepte hebt gehanteerd.
Bedankt. Dat was nog wel een uitdaging omdat ik erg veel last had van het gaas. Met 77mm glasoppervlak aan de voorkant van je lens blijf je het gaas echt wel zien, zelfs op 2.8. Ik moest dus scherpstellen op het bordje en daarna de compositie bepalen zodat het bordje net in een maas van het gaas zou vallen. De scherptediepte wordt in deze dus ook mede bepaald door het draad van het gaas. Iets wat, vind ik zelf, een mooi effect opleverde.
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Wat een mooie beelden bij een mooi verhaal. En inderdaad bijzonder dat jullie er getuige van mochten zijn.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar