Schotland en een klein stukje Engeland

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Vorige week zaterdag terug gekomen van ruim een week aan de andere kant van de Noordzee. Blijft toch een erg gaaf land om door heen te rijden en te verblijven.
Na alle foto's door gelopen te hebben heb ik een kleine selectie gemaakt die ik jullie niet wilde onthouden.

veel kijk plezier en verbeter punten zijn altijd welkom.

#1 laatste stukje naar de top van de Ben Nevis (1344 meter daarmee het hoogste punt van de UK) ik had geluk stralend weer op de top zodat ik een prachtig uitzicht had.

20777

#2 uitzicht vanaf de top van de Ben Nevis richting het westen.

20778

#3 na het avond eten nog even het dal in gereden en deze foto van de Ben Nevis gemaakt het aller hoogste punt ligt helaas aan de andere kant.

20779

#4 Het Commando monument paar mijl rijden vanuit Fort William.

20780

#5 Vensterbanken in Dirliton Castle.

20781

#6 Deze roos op de foto gezet in de tuin van Alnwick Castle. mocht je als bloemen fotograaf daar een keer in de buurt zijn een echte aanrader 1 van de mooiste tuinen die ik ooit gezien heb.

20782

#7 Foto vanaf de kust bij North Berwick Richting Bass Rock.

20783

#8 Bass Rock al de witte stipjes zijn vogels de meeste zijn Jan van Genten en een hoop vogelstront :P.

20784

#9 En omdat je vanuit schotland niet kan vertrekken zonder een Bagpipe gehoord te hebben (vind ik persoonlijk). deze maar als afsluiter :D.

20785



Bedankt voor het kijken,

Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Nr 7 vind ik gaaf!
Nr 8 vind ik iets te blauw (geen witte stront maar blauwe stront...)
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

nummer 1, 2, 3 en 8 vind ik het mooist. Leuke serie!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

je landschapsfoto's vind ik goed en ademen een lekkere sfeer uit en daarin dan weer voorkeur voor 3 en 7 zonder de rest te kort te doen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Bedankt voor de reactie's! Kiran ik zal nog is naar foto 8 kijken :D.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Robbert L.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 16:32
CONTACTCOLON

#5 en #7! Fraaie platen.

Rolo
Eos 50D / Canon 18-85 IS / Sigma 70-200/2.8 / Sigma 10 - 20

Ik blijf het proberen...
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Gaaf Bart,

Wij zijn de 24ste uit Schotland teruggekomen en o.a. ook Alnwick en Fort William/Glen Nevis aangedaan. Heel herkenbaar.
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Robbert L. en Krizz Bedankt voor jullie reactie. @ Kirzz leuk om te lezen dat het herkenbaar is :D.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

Wauw, wat een adembenemend landschap! Foto 3 vind ik het mooist - de verschillende groentinten spreken me erg aan. Op foto 9 mooi contrast tussen de achtergrond en de bagpipe-speler.
Bij de eerste foto bekruipt me toch het gevoel dat het in werkelijkheid nog steiler is dan je aan de hand van de foto denkt. (Maar misschien komt dat alleen omdat ik het zelf zo moeilijk vind om in berglandschap de diepte goed op een foto te vangen.) Wellicht zou het hebben geholpen als je ook vlakbij een steenman had kunnen fotograferen?
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

IMS bedankt voor je reactie! Volgende keer moet ik nog maar is de Ben Nevis op om de steilte goed vast te leggen. Is idd erg lastig.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Blijft een geweldig land en je had erg mooit weer, eerlijk gezegd voor dit type landschap iets te mooi weer.
Op de eoa manier mis ik daardoor de sfeer die Schotland uitstraalt, ruig, zware wolkenluchten en een zonnetje dat er net doorheem prikt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Bedankt voor je reactie Arnold, begrijp precies wat je bedoeld. Maar als vakantie weer kan je het niet beter hebben in Schotland:p.
Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik ken dat gevoel, was vorig jaar zomer op IJsland, 5 dagen strakke blauwe lucht in het noorden, 20 graden en in een t-shirt rondlopen, heerlijk.
Heel veel foto's gemaakt en daarna via de oostkust naar het zuiden afgezakt. Daar aangekomen baggerweer, windkracht 12 en stortbuien, maar gelukkig afgewisseld door zon en bijbehorende regenbogen. Alle foto's van het noorden konden wat mij betreft de digitale prullenmand in, ze haalde het niet bij de ruige foto's in het zuiden. Heb ze toch maar bewaard voor de herinnering, maar fototechnisch was ik redelijk teleurgesteld.

Maar wel bijzonder dat je zulk mooi weer hebt gehad in Schotland, het kan er ook weken achter elkaar regenen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Haha ja kan echt van geluk spreken. Van me familei hoorde ik al dat nadat ik weg was dat het weer een stuk slechter is geworden. Beter voor de plaatjes minder voor de vakantie.
Erg mooie foto's trouwens op je site van Schotland en IJsland!

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar