CR2's bekijken in explorer

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

seoman schreefCOLONKan ik afgezien van de core (ivm geheugen adressering) het systeem in 32bit mode forceren?
Alleen door de 32-bit versie te installeren.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Pieterr schreefCOLON
seoman schreefCOLONKan ik afgezien van de core (ivm geheugen adressering) het systeem in 32bit mode forceren?
Alleen door de 32-bit versie te installeren.
Tja dan kan ik beter terug gaan naar XP.
Want dan doen alle drivers en hardware tools het ook weer.
Wat de aanschaf van WIN7 nogal weggegooit geld maakt.

Ik vind het geen acceptabele optie.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Het tooltje van Microsoft voor een "hardware compatablity check" geeft op voorhand aan of er problemen te verwachten zijn.
Moet ergens hier staat:
http://www.microsoft.com/windows/compat ... fault.aspx
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
diteweg-jur schreefCOLONWaarom niet Irfanview installeren?
Zal best een leuk programma zijn.
Met de Canon software kan alles op fotogebied (behalve opleuken).
Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik had voor mijn Canon al IrfanView erop staan maar inderdaad voor de gene kan de software van Canon misschien wel functioneren.
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

boels069 schreefCOLONHet tooltje van Microsoft voor een "hardware compatablity check" geeft op voorhand aan of er problemen te verwachten zijn.
Moet ergens hier staat:
http://www.microsoft.com/windows/compat ... fault.aspx
Vage tool. Niet compatible hardware draait soms beter dan de zogenaamd wel compatibele hardware.

Hoe een USB device niet can draaien onder windows x64 of een RS232 device is bijzonder vreemd te noemen.
Het heeft niets met hardware te maken. Hooguit dat windows heel veel toegangen naar de hardware heeft dicht getimmert. Tegen woordig is het de MS way or the noway.
Dat is een keuze van MS waar de fabrikanten niets aan kunnen doen.
Het enige wat ze kunnen doen is opnieuw drivers maken volgens de Vista/win7 core. Dat daarbij een heleboel functies sneuvelen is een trieste zaak.

Windows gaat steeds meer op apple lijken. :(
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
ErHa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2005 10:39

Ziet er veel belovend uit. Ik ga de 64bits variant van Fast Picture viewer proberen op Win7
Thanks
[size=75]EOS 5D MK II & MK III, EF 17-40 f/4 L USM, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L IS USM, EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
slakkie75
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2010 21:46
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONHelaas wel betalen na twee weken. :cry:
Modbreak Fotojeroen Knip in bericht
Tips, hints, tricks of hulp daarbij naar ilegale software zijn verboden op EOS-digitaal
Canon 5D Mark III + Sigma 12-24mm*Canon 24-105mm L IS USM*Canon 70-200mm L USM*Canon 100mm macro*Canon 50mm 1.8 II*Speedlite 430EX II*Speedlite 580EX II*Redged RTA-424*Redged RMA-432
http://www.slakkiefoto.nl
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Hallo,
Sorry dat ik dit draadje van al bijna een jaar oud gebruik, maar ik liep pas recent tegen dit probleem aan (Geen CR2 ondersteuning onder windows 7 64 bit). Daarvoor is ook niets te vinden op de Canon site. Na even verder zoeken kwam ik dus op deze discussie uit.
In de postings hiervoor vind ik geen echte oplossing (of een betaalde variant). Maar inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Misschien is er dus nu al wel een aantal oplossingen voorhanden. Ik houd me dus aanbevolen voor tips. Alvast bedankt!
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Welke camera heb je?
Misschien wordt jouw camera (nog) niet ondersteund door de RAW codec?

Als je nog steeds een 40D hebt zou dat natuurlijk geen probleem mogen zijn.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONWelke camera heb je?
Misschien wordt jouw camera (nog) niet ondersteund door de RAW codec?

Als je nog steeds een 40D hebt zou dat natuurlijk geen probleem mogen zijn.
Ik heb nog steeds de 40D !
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

Jongens, 64bit of 32Bit maakt voor de meeste geen bal uit, 32 bit software draait prima op een 64bit systeem, doet dat het niet? dan is of je systeem toe aan een onderhoudsbeurt, ofwel de software is niet correct geschreven.

CR2 is verder prima ondersteund ook op w7 64bit.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

pielie schreefCOLONCR2 is verder prima ondersteund ook op w7 64bit.
Help me dan eens op weg welke drivers ik moet installeren!? In mijn verkenner zie ik nog steeds geen thumbnails. Dus met een goed linkje maak je mij heel blij :-),
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
michielh3
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2011 20:09
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik heb hier ook win7 x64 draaien, met de CR2 codec van canon ( inmiddels v 1.91 ) geïnstaleerd en geen thumbnails zichtbaar .. ?!

Bewerken is allemaal geen probleem en in bijvoorbeeld bridge heb ik wel thumbs, maar niet in explorer ..
Foto en video, allemaal op dezelfde canonnen!
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

kruwt schreefCOLONHallo,
Sorry dat ik dit draadje van al bijna een jaar oud gebruik, maar ik liep pas recent tegen dit probleem aan (Geen CR2 ondersteuning onder windows 7 64 bit). Daarvoor is ook niets te vinden op de Canon site. Na even verder zoeken kwam ik dus op deze discussie uit.
In de postings hiervoor vind ik geen echte oplossing (of een betaalde variant). Maar inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Misschien is er dus nu al wel een aantal oplossingen voorhanden. Ik houd me dus aanbevolen voor tips. Alvast bedankt!
Dit moet werken: http://www.fastpictureviewer.com/codecs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het werkt in ieder geval prima bij mij op een Windows 7 OS 64 bit (kosten $ 14,95).
Anoniem 4

Dit werkt veel beter en nog gratis ook.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... laylang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONDit werkt veel beter en nog gratis ook.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... laylang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad... net afgelopen week gereleased
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Waarvoor dus deze topic...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Allen,
Dit zijn nog eens leuke postings...! Kan ik mijn thumbs eindelijk (weer) eens zien. Ik zal dit vanavond meteen installeren.
Mijn dank is groot!
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
michielh3
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2011 20:09
WoonplaatsCOLON Enschede

Illuminatus schreefCOLONDit werkt veel beter en nog gratis ook.
http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... laylang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt als een trein, danku!
Foto en video, allemaal op dezelfde canonnen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar