Sylvie (+- 5 maanden)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Hier wat foto's van mijn eerste 'fotoshoot' van mijn achternichtje. Verder is het ook de eerste keer dat ik met photoshop werk :D Ik heb de foto's soms wat vreemd uitgesneden, omdat ik nou eenmaal geen doek heb, en dit met wat fleece dekens heb gedaan :D Verder heb ik een aantal foto's bewerkt (niet allemaal), dus als je denkt of weet wat er bewerkt is en als je er iets verkeerds aan ziet, zeg het me dan, daar leer ik van :D Verder hoor ik graag wat fout of goed is en eventuele tips :D

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De laatste vind ik geweldig en die komt ook het mooiste uit.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
Marientjuh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2007 11:17
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

De laatste is de mooiste uit de serie, het lijkt of je bij de rest een groothoek hebt gebruikt. Verder natuurlijk mooie expressies, dat is erg lastig!
Canon EOS 5d mkII - Canon EF 24-105 f/4L IS USM - Canon 50mm f/1.8 II - Speedlite 430ex
Zo af en toe te vinden in de studio!

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Bedankt voor jullie commentaar :D Mag ik vragen wat er precies onder een groothoek valt? En is dat erg dan?
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Onder groothoek wordt bedoeld dat je zoals op de eerste 4 foto's op 18 en 21 mm je foto's maakt dat geeft het speldenkussen effect of te wel je print een foto op een ballon en blaast dan de ballon op, het centrum van de foto lijkt dan veel groter dan het in werkelijkheid is. b.v foto 3 heb je denk ik alleen het onderste deel van het origineel uitgeknipt in CS5 ga je naar filter -- lenscorrectie kan je de groothoek vervorming corrigeren maar de armpjes blijven nog vervormd.
Hoop dat ik het een beetje goed uitleg.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Ik snap het een beetje denk ik. Hoe moet ik het voorkomen dan? Moet ik bij zulke dingen gewoon niet inzoomen? Ik heb in foto 3 alleen de zijkanten weggeknipt (door de achtergrond). Mag ik vragen van CS5 is? (Sorry voor alle vragen, ben nog echt een dummie wat dat betreft :P)
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Om geen groothoek te krijgen, moet je juist wel inzoomen. Als je met weinig mm foto's maakt, krijg je de groothoek vervorming. Probeer maar eens uit met een foto op 18mm en dezelfde op 50 mm, dan zie je het verschil wel.

CS5 is adobe photoshop de meest recente versie. Een fotobewerkingsprogramma dus.

Succes,
Robert
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Ahaa oke, heel erg bedankt :D Ik zal het eens proberen :D En ja ik ken photoshop, wist niet dat dat een afkorting ervan was :)
Iemand nog commentaar op mijn foto's? Of iemand die mijn bewerkingen kan zien?
Bramsie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2010 17:56

Hoi,
Klik eens op onderstaande link om iets te leren over o.a. diafragma, sluitertijd, ISO en de samenhang daarvan. Ook scherptediepte en veel meer andere zaken komen aan bod. De stukjes zijn kort maar helder geschreven. Ik denk dat na een paar uurtjes lezen e.e.a. veel duidelijker geworden is.

http://wiskerke.home.xs4all.nl/artikelen/basis1.htm

En denk maar zo van vragen leer je. :)
Heel veel succes en fotoplezier.
Groet, Bramsie.
Wat spul van Nikon, Sigma, Metz, Qihe, Hoya, Sekonic, Spyder en Yongnuo.

De fotograaf maakt de foto, de camera is slechts een hulpmiddel!
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Bedankt, ik sla de site meteen op :D Ga het lezen als ik tijd heb. Had ook al een boek erover gekocht, die heb ik bijna uit :D Maar hoe meer informatie hoe beter :D

En ja, van vragen leer je zeker, daarom vraag ik denk ik ook zo veel :D
Bedankt nog:D

Iemand anders nog iets op te merken aan mijn foto's? :D Of ziet iemand nog foute bewerkingen in de witte doeken? Ik heb bijvoorbeeld de overgangen van de doeken (op sommige plekken) bewerkt en bij de laatste foto de rechter bovenhoek, want dat was stoep.
Gebruikers-avatar
Monkeyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011 09:22
WoonplaatsCOLON Hoorn

Oefening baart kunst. En voor een eerste keer vind ik dat je het aardig gedaan hebt. Mag je best trots op zijn.
Met wat voor een lens heb je de foto's gemaakt? En op hoeveel mm?

Verder ben ikw eg van de laatste foto. Geweldig! :D
Canon EOS 60D • EF 24-105mm f/4L IS USM • Manfrotto 055XPROB & 498RC2 • Aputure Remote AP-TR1C
Gebruikers-avatar
Monoringtoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2011 20:01

Ehmm ik heb alleen maar de standaard lens, de 18-55, dus die heb ik gebruikt :D
En heel erg bedankt :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar