Een echt sprookjesbos?

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Natuur'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Als het goed is moet je ze nu kunnen zien ;)
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Bedankt voor het opnieuw plaatsen. Prachtige serie Geert! Mijn plannen om er dit jaar naar toe te gaan gingen helaas de mist in, maar volgend jaar zal ik er wel zijn. En die techniek van het bewegen ga ik ook proberen. Levert mooie effecten op.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Surferdude
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2010 20:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam, The Netherlands

Is er al iemand wezen kijken of de bloemetjes in het Hallerbos al weer in knop staan? De natuur is een paar weekjes eerder met ontwaken dit jaar en als het even kan wil ik er ook wel eens kijken.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Ik ben nog niet gaan kijken want dit is nog zeker te vroeg.
Maak er eind april maar wat tijd voor vrij, dan moet je idd wel snel zijn want het duurt een weekje!

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Leuk dat er weer leven in dit topic komt nu, een kleine maand voordat het spektakel aldaar weer begint. Voor diegene die dit sprookjesbos van het jaar willen aanschouwen, raad ik aan de volgende site in de gaten te houden: http://www.hyacint.info/node/331" onclick="window.open(this.href);return false; .
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Is iemand bekent met de bluebells/hyacinten op Texel?
Surferdude
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2010 20:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam, The Netherlands

30 maart: de bosanemonen kleuren nu grote stukken van het bos en zeker op een zonnige dag loont het de moeite om een bezoek te brengen. Er verschijnen hier en daar enkele bloeiende hyacinten, maar opvallen doen ze nog niet. In de eikenbestanden lopen hazelaar en vlier uit.
Hopelijk staat ze aanstaande donderdag (na een paar warme dagen) mooier in bloei, dan gaan we namelijk een dagje kijken in het Hallerbos. De G11 en de D90 gaan natuurlijk mee.. :D
Surferdude
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2010 20:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam, The Netherlands

3 april: de eerste echte warme dag gisteren heeft de hyacinten een duwtje gegeven. 't Is niet meer zoeken nu naar bloeiende exemplaren. Op het jaarlijks blauw bos is het nog wachten.
Spannend!! :)
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Wat een mooi foto's! De kleuren in het bos maken het inderdaad sprookjesachtig.
Het kan dat ik er overheen gelezen heb hoor, excuus in dat geval, maar waar is deze magisch mooie plek?
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Dank voor de complimenten. Dit bos heet het Hallerbos, dat ligt bij Halle (België). Voor deze kleuren dien je eind april te gaan, je zult ze nu niet meer aantreffen.
Surferdude
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2010 20:24
WoonplaatsCOLON Rotterdam, The Netherlands

Je bent een beetje te laat voor de hyacinten, maar volgend jaar heb je weer een kans. Het is net even onder Brussel in Belgie: http://goo.gl/maps/gdkp" onclick="window.open(this.href);return false;
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

geert h schreefCOLONDank voor de complimenten. Dit bos heet het Hallerbos, dat ligt bij Halle (België). Voor deze kleuren dien je eind april te gaan, je zult ze nu niet meer aantreffen.
Dat was een snelle reactie ;-)

Ik ga deze locatie wel even noteren. Als ik rond die tijd ooit eens richting België ga, dan ga ik hier zeker eens langs.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

tamara3107 schreefCOLONAls ik rond die tijd ooit eens richting België ga, dan ga ik hier zeker eens langs.
De hyacinten zelf zijn al een reden om die kant uit te gaan Tamara :lol: Al snap ik dat het niet bij de deur ligt voor jou. Dit jaar was ik er voor het eerst en ik verdronk in het paars. Overweldigend! Ik kwam er een aantal fotografen tegen uit Leiden en uit Amsterdam. Die waren half drie 's-nachts de deur uit gegaan. Het is maar hoe fanatiek je als natuurfotograaf bent. Op tijd komen is wel een aanrader bij goed weer in het weekend. Je moet anders ver lopen van de auto tot in het bos. Het Daslook is overigens ook de moeite waard daar.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik ben geen echte natuurfotograaf, maar ik denk dat ik zeker volgend jaar april die kant op ga. Wellicht misschien tegen die tijd een idee om te zien of meer mede-forummers uit deze omgeving mee willen.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Met een groothoeklens en met een macrolens (of tussenringen) kun je mooie dingen doen daar. Kijk vooraf naar foto's van voorgaande jaren om inspiratie op te doen. Het is zeker de moeite waard om daar eens naartoe te gaan.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Een macrolens heb ik niet, een groothoek wel. Ik zal inderdaad eens eerdere foto's opzoeken. Ik heb bovenstaande foto's ook even in mijn "inspiratie map" gezet.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Neem vooral ook een korte tele mee, dat heb je in een bos zeker zo hard nodig. Doordat je met tele het beeld wat in elkaar drukt komt het paars nog veel beter over ook. Van deze serie zijn enkel 3 en 8 met een groothoek gemaakt, de rest met tele of macro. Met een korte tele bedoel ik een 70-200 of 70-300.

En zorg bovendien dat je ten alle tijden op de paden blijft, afgelopen jaar heb ik fotografen in de hyacinten zien liggen en dat was 2 meter in de ronde helemaal plat. Daar kunnen hyacinten absoluut niet tegen en zullen dan ook sterven. Herstel is er voor dat seizoen niet bij, en bij herhaling kan het meerdere jaren duren. Hetzelfde geld voor sluippaadjes. Voor nette foto's hoef je ook helemaal het pad niet af!
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik ben het met je eens dat je de natuur niet moet verpesten voor een foto! Ik ga doorgaans niet snel de paden af, tenzij ik niets kapot maak.

Een 70-200 is geen probleem. Ik krijg volgende week mijn 70 - 200 F/4 L USM :-D
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Sprookjesachtig mooi! Met voor mij #6 als uitschieter. Heerlijke kleuren en DOF! Gaaf!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
MathijsKosters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 20:54
WoonplaatsCOLON Den Ham

Wat een schitterende serie foto's !
Canon EOS 500D Canon 18-55 non-IS II Canon 55-250mm IS II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar