The Powerstation

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Architectuur & Gebouwen'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
raymonvw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2011 06:51

Prachtige serie, weer een die voor mij een voorbeeld zetten van wat ik zelf ooit wil kunnen :D
Sowieso heb je als binaire kunstenaar denk ik iets bereikt als er een discussie ontstaat over onder welke categorie deze foto's horen, je maakt daar in ieder geval iets mee los!
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

Vind ze gewoon weg super!
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Haha, je zoekt het zelf hé, met je laatste zin. :P :P

Maar goed, ik zou nu eigenlijk eens willen weten hoe het daar uitziet, ipv foto's die totaal irrealistisch zijn. Dat is vooral wat ik zo tegen over the top bewerkingen heb.
Want als "plaatjes" zijn ze niet slecht. Qua compositie ook niet, kwa belichting zijn ze goed gemixt en voor zij die er van houden zijn ze goed getonemaped.

Maar, het doel van een foto hier, schiet voorbij, ik heb geen beeld op de locatie. Zoals iemand schreef :
XiaoBianZi schreefCOLONZou zo in een science fiction cartoon kunnen. Met dat in gedachten, erg mooi gedaan. Als zijnde foto's vraag ik mij wederom af of dit niet beter in "Digital Art" thuis hoort.
Dus, ik blijf honger hebben naar hoe de plaats er uit ziet, gezien door het oog van de fotograaf.

Maar hoe dan ook, binnen het genre digital SF-Art is het absoluut goed gedaan.

Tip : Wat vlammetjes, vuur en rook, zouden niet misstaan. (grapje :mrgreen: )
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Nou ik vind ze eigenlijk geniaal, ook qua symmetrie. Vind de invalshoek van waaruit de foto,s gemaakt zijn origineel , het licht valt perfect, ze zijn vakkundig en strak in de kleur gezet. En ik heb er echt van genoten ;) Zit nog wel veel werk en uren in denk ik, om deze platen zo te maken.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Thnxz for comments. Vwbt de PP kies ik voor elke lokatie / onderwerp een andere bewerking , zit niet vast op 1 kunstje...Voorbeeldje hiero: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 44&t=92880
Komt tzt nog wel meer (nacht) spul......

@ JantjeB (always "nuchter" :wink: )Door het oog van de fotograaf? Denk eerder dat je bedoeld "wat de sensor weergeeft" :mrgreen:
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Tsju, verraden. :D
Ik ben de gelukkige eigenaar van 2 niks, NuchterJan en JantjeB, verschillende fora, verschillende niks. :D

Met het oog van de fotograaf bedoel ik het vormen van de "compositie", kijkhoek, manier van vastleggen, de manier waarop jij wil dat het op de sensor valt, dat licht. :D
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

...Dan ga je toch een keertje mee? :lol: Kun je kijken door het oog van de fotograaf........ :wink:
2x niks vat ik even niet , vind je platen wel mooi!
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Neee, 2 verschillende namen, NuchterJan en JantjeB.

Die uitnodiging neem ik graag aan. Weliswaar niet meer deze maand, die zit al overboekt.
Ik haat de mei-maand, precies dat alles dan moet gebeuren. :D :D
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Het is dus nick, met ck, vandaar de verwarring..... ;-)
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Mooie serie, en om in te haken op de discussie: Ddit is in mijn ogen geen digital art. Deze foto's zijn aangepast door een filter. Bij digital art pas je zelf de foto aan door samenvoegen, dingen toevoegen etc... dat is hier allemaal niet gebeurd.
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Schitterend! De laatste is wat mij betreft juist een toppertje. Echt geweldig!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

in weinig woorden;
waanzinnig !

groetjes,
kooskoets2001
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2009 08:18
WoonplaatsCOLON Druten

Zeer fraaie serie! De HDR bewerkingen sluiten perfect aan bij de lokatie, die middels sterke composities uitstekend in beeld is gebracht.

Gr. Ray
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Een echte HDR tovenaar, knap staaltje.
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

Deze serie is ook bij de expocommissie in zeer goede smaak ontvangen.
Bij deze een verplaatsing naar het expo gedeelte van het forum. Gefeliciteerd
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Mooie en sterke HDR !!!


grt, Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar