Your Sundate met ‘Sven Hammond Soul @ Theater 't Speelhuis

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Danovo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2008 13:49
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Na een lange tijd van afwezigheid, ga ik weer eens wat actiever posten op het EOS Forum.
Hieronder een serie die ik in opdracht van Theater 't Speelhuis heb gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en/of feedback.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

#1: Vind ik zelf een hele mooie foto, maar absoluut niet in de serie die je presenteert thuishoren.

#2: Ik ga nu over hele kleine details muggeziften, maar denk dat als je je camera 10 cm lager had gehouden, de ogen van de achterste muzikant zichtbaar waren geweest, en hij duidelijk de '2e muzikant' was geweest, i.p.v. 'die vlek op de achtergrond' nu.

#3: Een leuk overzichtje waarbij het je bijna gelukt is om het gezicht van alle muzikanten op de foto te krijgen. Alleen de toetsenist zit net met z'n hoofd achter de microfoon. Een nette foto van de bezetting, leuk voor de band om te hebben. Niet spectaculair, maar maakt een serie wel af vind ik zelf.

#4: Goede timing, maar wat meer moeite met de inkadering: er had iets meer ruimte voor mogen zitten om net wat lekkerder over te komen.

#5: Een 'huigfoto' van een zangeres waarbij de aandacht ook nog eens afgeleid wordt door de stukjes gitarist & instrument links en rechts. Ik weet niet wat je ervaring met concertfotografie is, maar als ik naar mezelf kijk, zijn dit de foto's die ik in het begin ook probeerde te maken: een ver opengesperde mond is dan synoniem voor emotie, en je let alleen maar op dat moment dat je alles vergeet: je ziet die (storende) gitarist op de achtergrond niet, en ook niet dat je met de camera een beetje meer naar rechts gedraaid iets meer ruimte voor de zangeres had gecreeerd waardoor de foto toch wat lekkerder kijkt.

Nogmaals: ik weet niet wat je ervaring met dit soort fotografie / omstandigheden is.
Ik weet wel dat 't niet echt gemakkelijk is om bij dit soort omstandigheden met echte toppers thuis te komen. Toch is het niet onmogelijk als je kritisch let op de timing, lichtshow, compositie, achtergrond enz.

Ik hoop dan ook dat je wat aan m'n opmerkingen hebt.

Verder is het slechts een persoonlijke mening, en geen feiten.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#1 vind ik ook heel erg mooi als losstaande plaat (zou niet misstaan in een foto van de maand lijstje).
#2 jammer van het hoofd van de saxofonist, die neemt wat van de aandacht weg
#3 Erg druk, maar hoort absoluut in de serie thuis
#4 Mooie actie. probeer bij het croppen de balans in e foto te bewaren. Nu is er links iets te weinig en rechts iets te veel ruimte
#5 Hier had het handje er echt helemaal op moeten staan. Wel goed moment.

Hopelijk komt er nog meer van je voorbij in de toekomst
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar