Verbouwing in Black&White

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

Wij zijn aan het verbouwen. 3 meter bij de woonkamer aan, nieuwe keuken en grotere hal. Of het leuk is? Nou, niet bepaald. Vooral niet in de vakantie, als je om half 8 wakker wordt omdat ze met een drilboor je huis aan 't slopen zijn. En dan nog maar niet te spreken over de muziek die keihard aanstaat.

Maar goed. Ik maak een fotoserie van de verbouwing en deze is ook op mijn website (http://www.semvanderwal.tk" onclick="window.open(this.href);return false;) te vinden. De foto's zijn niet super, omdat het alleen is om te laten zien wat voor 'n bende het is.

Omdat ik toch wat wou oefenen met LR/PS CS5 heb ik op 5 foto's mijn best op gedaan. Ik heb ze zo erg bewerkt in Zwart/Wit dat ik het nodig vindt dat ik ze in Digital Art plaats.

Dit heb ik nog niet eerder gedaan en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

waarom laat je dit in hemels naam zien !
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ehm..... Misschien had je moeten zoeken naar een leuk lijnenspel? Wat vind je zelf van de foto's en bewerking?
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik laat dit zien om te weten wat jullie ervan vinden.

Ik vind de foto's wel iets spannends hebben, maar dat is mijn mening.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Hoi Sem,

Ik vind ze heel herkenbaar, maar dat komt omdat ik zelf ook aan het verbouwen ben :) Foto #2 en #5 vind ik het best gekozen, die hebben een beetje een wat grafische sfeer. Ik zou bij foto 2 de donkere leiding diagonaal door het frame laten lopen geloof ik, ik denk dat het beeld dan wat extra,s krijgt. Bij nummer 5 zou ik graag de meest linker leiding er helemaal op willen hebben, die is nu wat krapjes gekaderd. De zwart wit bewerking heb je goed gekozen, die past er mooi bij.

groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie, Richard.

De volgende keer zal ik op je tips letten.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

keesvdh schreefCOLONwaarom laat je dit in hemels naam zien !
Waarom in hemelsnaam deze reactie? Als je toch niet de moeite neemt te onderbouwen wat je zegt heeft het totaal geen nut. Misschien kun je er dan rekening mee houden dat er hier ook jonge bezoekers zijn die fotograferen leuk vinden en graag willen leren van de oudere posters hier.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

bobvanduin schreefCOLON
keesvdh schreefCOLONwaarom laat je dit in hemels naam zien !
Waarom in hemelsnaam deze reactie? Als je toch niet de moeite neemt te onderbouwen wat je zegt heeft het totaal geen nut. Misschien kun je er dan rekening mee houden dat er hier ook jonge bezoekers zijn die fotograferen leuk vinden en graag willen leren van de oudere posters hier.


ja hoe is het nou , het lijkt mij dat je zelf ook wel ziet dat dit niet heel veel waarde heeft , er is er geen een die goed of redelijk belicht is , de nabewerking doet hier ook niet veel goed aan , er is geen rekening gehouden met zicht (ff door de knietjes) het is allemaal schuin van boven , ik heb het idee dat de fotograaf zn cam in handen had en even rap een rondje door de verbouwing heeft gelopen enz enz enz.. succes verder ik zal me er niet meer mee bemoeien.


nog wat , waarom reageer jij eigenlijk ?
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien, maar is de Showcase niet iets te hoog gegrepen voor Sem? Stuk voor stuk zijn het leuke kiekjes, maar echte foto's zitten er niet echt bij. Als ik deze foto's bekijk zonder dat ik weet dat het een verbouwing is, zou het net zo goed een paardenstal kunnen zijn. Details zijn opzich leuk gevonden maar is teweinig mee gedaan. Wat is je EXIF bij deze foto's? Als ik even hard ben zeg ik dat je dit gedaan hebt: snel je camera gepakt, een rondje gelopen, wat foto's gemaakt op de automatische stand en teruggerend naar je PC om de foto's te bewerken en op het forum te knallen.

Sorry, ik ben een beetje hard en negatief, maar het is wel de 'Showcase..' :wink: Ik ben overigens maar 2 jaar ouder dan jij, volgens mij ben je best intelligent, dus zou je best wat kunnen met mijn verhaaltje :wink:

Groet en succes met deze prachtige hobby,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Het is duidelijk dat deze foto´s niet goed zijn, ook Sem zou dat moeten kunnen zien. De reden dat ik reageer is simpel: Misschien had je je tekst kunnen aanpassen aan de lezer, hij is 12....
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

keesvdh schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLON
keesvdh schreefCOLONwaarom laat je dit in hemels naam zien !
Waarom in hemelsnaam deze reactie? Als je toch niet de moeite neemt te onderbouwen wat je zegt heeft het totaal geen nut. Misschien kun je er dan rekening mee houden dat er hier ook jonge bezoekers zijn die fotograferen leuk vinden en graag willen leren van de oudere posters hier.


ja hoe is het nou , het lijkt mij dat je zelf ook wel ziet dat dit niet heel veel waarde heeft , er is er geen een die goed of redelijk belicht is , de nabewerking doet hier ook niet veel goed aan , er is geen rekening gehouden met zicht (ff door de knietjes) het is allemaal schuin van boven , ik heb het idee dat de fotograaf zn cam in handen had en even rap een rondje door de verbouwing heeft gelopen enz enz enz.. succes verder ik zal me er niet meer mee bemoeien.


nog wat , waarom reageer jij eigenlijk ?
Hij reageerde terecht om te melden dat de reactie van jou onvolledig was, ik kan wel begrijpen dat je het niks vind, maar had dan even erbij vertelt waarom....
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo Sem,

even een vraagje. Heb je ook iets van een statief tot je beschikking of moet je alles uit je losse hand doen?

Groeten,
phd.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik heb een zelfgemaakte monopod :mrgreen:
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Een monopod valt om als je hem loslaat en is dus niet handig voor lange belichtingen.....

Maar zo te horen ben je handig, dus maak eens wat anders zodat je je camera ergens neer kan zetten en dan gebruik kan maken van een lange belichting.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik zal eens een keer wat proberen... Heb hier namelijk allemaal oud bouwmateriaal liggen, mogelijkheden genoeg.
Gebruikers-avatar
De Viking
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2010 21:38
WoonplaatsCOLON Almelo

keesvdh schreefCOLONwaarom laat je dit in hemels naam zien !
Een reactie van mensen die denken zelf een top fotograaf te zijn.
Canon eos 50D
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Misschien kunnen we hier nou gewoon over ophouden?

Iedereen heeft nu onderhand zijn woord gehad en het wordt er niet gezelliger op.

Daarbij zijn het toch niet top foto's en ik heb ze in "Showcase" geplaatst omdat hier als enigste het Digital Art forum is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar