Beelden uit Valencia

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sawubona
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011 22:29

In de week voor Pasen ben ik naar Valencia geweest. Terwijl het hier zonovergoten weer was, was het daar nogal wisselend. Maar ik heb wel enorm genoten. Voor de foto's van Ciudad de las Artes zal ik een apart topic openen, want dat is een serie op zich. Valencia is wat mij betreft een echte aanrader: mooie gebouwen, leuke mensen maar niet te toeristisch, heerlijk eten en lekker klimaat (meestal dan ;-) )

1. Doorkijkje, zoals je in Valencia veel ziet

16929

2. Plaza de la Reina

16930

3. Jongetje bij de Turia-fontein

16931

4. Torres de Serranos: heerlijk klim- en sluipobject

16932

5. Goot heeft uizicht over de stad

16933

6. Puente de la Exposicion

16935

7. Finale Copa del Rey in Valencia

16937

8. Veles e Vents gebouw bij de haven

16938

9. Meisje aan het strand van Valencia

16939

10. Stierenvechtersarena

16940

11. DNA-streng in het wetenschapsmuseum

16941

12. Zijgebouw van het station na de regen van die nacht

16942

Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Eigenlijk vind ik het niet heel bijzondere platen, leuk voor in een vakantieboek maar niet voor aan de meur.
12 daarentegen vind ik erg mooi en heb je goed gezien!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Nummer 12 zou ik gelijk insturen voor de opdracht maand mei. ;-)

Erg mooie plaatjes.
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Reisfotografie is erg lastig. Je hebt vaak weinig gelegenheid om te wachten op betere omstandigheden. Ik ben het met Marijn eens dat de meeste foto's niet bijzonder zijn, ze zijn vooral bijzonder voor de mensen die er bij waren en door de foto een warme herinnering op kunnen roepen. Het zijn veel registraties. Zelf worstel ik er ook steeds mee tijdens mijn vakanties. Vaak zoek ik bij stedentrips naar details om wat spanning in de serie te krijgen. Dat heb jij ook geprobeerd. Bij foto 10 bijvoorbeeld vind ik het echter niet geslaagd door het onderwerp dat zichtbaar is als je door de ring kijkt. Het is veel te massief.
Foto 3 vind ik leuk gevonden, maar de uitwerking had sterker gekund. Als de druppels (veel) duidelijker waren geweest, dan was de foto een stuk sterker. Nu lijkt de foto vol vlekken te zitten. Foto 12 vind ik geweldig, die mag zo aan de muur bij mij.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Ik vond je foto's leuk om te bekijken. Die laatste is supercool!!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
sawubona
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2011 22:29

Bedankt voor jullie reacties en de tips en ik herken er wel wat in: reisfotografie is inderdaad deels emotie. En natuurlijk zijn het registraties, want inderdaad, je wilt de hele stad nog bekijken en hebt niet overal de tijd en de omstandigheden om stil te staan. Het is soms zoeken tussen het moment en het idee. Omdat dit meer de registrerende foto's zijn, heb ik ze in het reizen-gedeelte geplaatst van het forum. Bij de ciudad had ik veel meer tijd en daar was het doel dan ook foto's maken, die heb ik dus onder architectuur geplaatst. De volgende trip in ieder geval iets meer tijd in ruimen voor de details!
Groetjes,
Hilde
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar