Winkelende vrouw in Antwerpen.

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

De topic titel zegt het al:

Afbeelding

Aanvulling: Er is hier bewust gekozen voor een zwart/wit omzetting, vanwege het veel te harde contrast in de middag; bij zwart/wit is dat niet zo storend. Bovendien, vond ik zwart/wit voor dergelijke beelden mooier.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

mmm, je ziet dat de vrouw het onderwerp is, maar toch is het wat druk op de foto.
jammer van de man die er net achter staat.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ben het wel eens met hades, vind het geen heel bijzondere plaat. De man achter de vrouw leidt mij ook een beetje af. Verder ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waar de blik van de vrouw naartoe gaat, maar dat ligt helaas buiten de foto. :)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Had je een bedoeling met het maken van deze plaat of is zo maar een straatbeeld wat je toevallig gemaakt hebt. Het lijkt een beetje op dat laatste volgens mij. De foto is erg druk en er zitten te veel "storende" effecten in. Uiteraard de man achter de vrouw maar ook het overbelichte zonnezcherm rechtsboven trekt mijn aandacht. Snap wel wat je bedoeling was maar qua uitvoering kan het beter volgens mij.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Heren,

Bedankt voor de reacties.

De foto is vliegensvlug gemaakt. Ik zag het moment, en heb toen gewoon geklikt. Wel, had ik bewust voor een wat grotere scherpte/diepte (diafragma f8) gekozen.

De man achter de vrouw, heb ik mij ook aan gestoord, maar zoiets cloon ik niet weg, omdat ik vind dat dit de werkelijke situatie is.

Het contrast was die middag zo hoog, dat het haast geen doen was om foto's te maken. In kleur was het al helemaal niks... :wink:

Waar de vrouw naar keek: geen idee.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ik vind het wel wat hebben, maar had met een groter diafragma de vrouw wat meer uit de foto laten komen.
De horizon lijkt ietwat scheef, maar vind de zwart/wit omzetting gepast :)
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JSnakes,

Misschien was een grotere diafragma achteraf misschien beter geweest, zodat de vrouw meer los komt van de achtergrond. Maar zoals ik al eerder zei, koos ik bewust voor een grotere scherpte/diepte om ook meer van de omgeving erbij te betrekken. Achteraf gezien... :wink:

Als ik de foto zo bekijkt, lijkt hij me niet echt scheef, maar ik moet bekennen: ik heb hier soms best moeite mee om dat te zien. Ik heb me op de lantaarn gericht, als ijkpunt.

Maar midden op de middag, was het qua contrast, op die plek, haast geen doen. Ik had kunnen inflitsen, maar dan wek je ook gelijk de aandacht bij straatfotografie. Vandaar, dat ik niet wou flitsen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ja, dat is altijd lastig, achteraf.. Maar goed, beter achteraf nog gezien, zodat je het in de toekomst toe kan passen, dan helemaal niet gezien ;)
Over het scheve, wellicht is het vertekening van het objectief, maar de gebouwen rechts lijken zo scheef...
Over het inflitsen ben ik het eens, vind het in dit geval ook niet echt passen. Door het hoge contrast komt de zwart-witomzetting meer tot z'n recht.
Toch is er iets wat me aantrekt in de foto, wellicht is het doordat er net wat meer licht valt op het hoofd tov haar lichaam, waardoor deze net een tikkie meer opvalt ofzo, ik weet het niet...
Ondanks de grote scherptediepte zie je dat het om haar draait.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

de foto is gewoon mooi recht..
(als je kijkt naar de kozijnen aan de rechterkant!)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar