Gevraagd voor fotoshoot door fotograaf

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Ik post mijn vraag hier maar even wellicht dat misschien iemand iets over diegene weet.

Ik ben gisteren gevraagd voor een fotoshoot via myspace door iemand die claimt proffesionele fotograaf te zijn. Die naar zijn zeggen ook voor de FHM en andere tijdschriften fotografeerd.

Nu weet ik niet wat ik ervan moet denken.

Mijn vraag is gebeurd dat vaker dat je zomaar wordt gevraagd voor een fotoshoot en kent iemand misschien dan ook de fotograaf. ( verwijderd op verzoek van de "fotograaf" in kwestie)

Het lijkt me nl wel een keer interresant om i.p.v achter de camera ook eens voor de camera te staan ;)
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Ik zou dit voorbij laten gaan.
Als je bijvoorbeeld ingeschreven bent bij Dutchheaven.nl, dan is het heel gebruikelijk dat je benaderd wordt. Alleen heb jij zelf dan al de actie ondernomen om je aan te melden.

Wat ik begrijp is dit een spontane vraag.
Ik doe het ook weleens, maar dan onderbouw ik mijn vraag altijd goed.
Ik leg het idee uit wat ik heb, locatie enzovoorts. En uiteraard vertel ik wie ikzelf ben en waarom het mij wat lijkt. Het is dus aan jou om dit allemaal te beoordelen. Maar Myspace,.......... Tsjah, lastig...........

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Even googelen op zijn naam en "photography" leidt je o.a. naar zijn plaatjes op pbase. Verder zoeken op myspace en lightwavephotography levert je o.a. zijn profiel. Je mag zelf bedenken wat je verder van hem vindt :)

Edit: dat had je zelf ook al gevonden. De link met meer schimmige "fotografie" ligt wel voor de hand (letterlijk, als je her en der doorklikt vanaf zijn myspace pagina). En hoewel er een paar grote namen in zijn portfolio zitten (als je die mag geloven dan) denk ik bij het zien van zijn pbase portfolio onmiddelijk: "mediocre, at most".
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

@ Arnoud: Hij heeft zijn vraag ook onderbouwd wat voor foto's hij wil maken
en wat voor kleren ik zou moeten aan trekken.
Maar goed wat je al aangaf mij space blijft lastig. Bedankt voor je reactie iig.

@Jeveos: sja erg schimmig is het idd wel allemaal,en hij heeft ook nog eens 2 myspace accounts zie ik nu, want die jij liet zien is een andere als waarvan mij me vandaan heeft gemaild. profiel
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Sasami schreefCOLON@Jeveos: sja erg schimmig is het idd wel allemaal,en hij heeft ook nog eens 2 myspace accounts zie ik nu, want die jij liet zien is een andere als waarvan mij me vandaan heeft gemaild.
Hmpf... woon'tie nou in Seattle of toch in "Amsterdam, Flevoland :shock:" ?.

Toch maar eens verder gaan zoeken. Ik kan hem niet vinden bij de KvK en/of de fotografenfederatie. Geen website of normaal e-mail adres van te vinden. Voor een professional op z'n zachtst gezegd "vreemd". Ik zou 't voorbij laten gaan als ik jou was. Hoe komt'ie trouwens bij een fotografe terecht?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

ik vind dit soort dingen vaak wel onbetrouwbaar, hoewel ikzelf ook wel eens iemand bij de Mac heb aangesproken en een kaartje heb achtergelaten, die meid had zo'n geweldige uitstraling.

Maar mocht je toch het risico willen nemen, ga nooit alleen, neem altijd iemand mee en laat anderen ook weten dat je daar naar toe gaat en het adres dus achterlaten.
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Muhaha, ik zou dat dus echt niet durven... "Hoi, ik ben fotograaf en zou je een keer willen fotograferen" 8) Klinkt als een goedkope versiertruuk :P
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

@KD-fotografie: Ik was zowiezo niet van plan om alleen te gaan (dat leek me zelf ook al niet verstandig) Mijn vriend had me ook niet alleen laten gaan trouwens. ;)


Ik heb inmiddels weer een berichtje van hem gehad dat ik kosteloos een sessie zou doen maar ik zou voor de foto's moeten betalen.

En dat ben ik dus niet van plan aangezien hij mij heeft gevraagt, bovendien vertrouw ik de hele boel niet en heb dus inmiddels een bericht terug gestuurd dat ik ervan afzie.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

@Sasami

Als je echt een keer een shoot van jezelf wilt, zijn er hier genoeg mensen op de site die dat met alle plezier doen volgens mij :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Jazzman schreefCOLON@Sasami

Als je echt een keer een shoot van jezelf wilt, zijn er hier genoeg mensen op de site die dat met alle plezier doen volgens mij :)

:D Het is dat ik werd gevraagd want anders was het nooit bij me opgekomen ooit een shoot te doen.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Sasami schreefCOLON
Jazzman schreefCOLON@Sasami

Als je echt een keer een shoot van jezelf wilt, zijn er hier genoeg mensen op de site die dat met alle plezier doen volgens mij :)

:D Het is dat ik werd gevraagd want anders was het nooit bij me opgekomen ooit een shoot te doen.
om van de teleurstelling te bekomen, zou ik zeggen... zelfontspanner....!!!
gewoon de beste foto's en je hoeft er niet voor te betalen..

C U
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Je hoeft in ieder geval niet verder te zoeken!
We willen je ook wel fotograferen :)

Stuur ons maar een mailtje of pb :)

Groetjes,

Ralf
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Wow, lekker berichtje hierboven.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

En dat bijna 4 jaar later... erg vreemd...
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Haha, had niet eens gezien dat dit draadje uit 2007 kwam. Sowieso wel mooi dat een (naar ik aanneem) Amerikaanse advocaat ingeschakeld zou worden voor een eventuele rechtzaak die dan volgens mij toch echt onder NL recht plaats zou moeten vinden.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

sh!t gedelete, was toch oude en heb ff geen zin in crap van advocaten
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik vond het wel gaaf. Nog nooit zo'n boel onzin bij elkaar gelezen.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar