Doet m'n 1000d het ineens niet meer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Ik wil graag jullie advies/ervaring vragen of misschien is het al een topic op dit forum maar kan ik het niet vinden.

Sta ik vanmorgen in de 'aanslag' om de Amstel Gold Race te fotograferen, doet mijn 1000d het ineens niet meer. Dit is me vorige week ook al overkomen toen ik wilde gaan fotograferen. Vorige week kon ik me nog redden met het aan- en uitzetten van het toestel, maar vandaag lukte dat niet.
Stress te over, want een wielerklassieker stuur je natuurlijk niet even terug om de foto nog eens opnieuw te maken.

Op advies van mijn echtgenoot de lens even los- en weer vastgedraaid en toen deed het toestel het weer naar behoren.

Dit is me gebeurd met de 50mm en met 70-200mm lenzen.

Ik hoop dat iemand of meerdere forumleden me kunnen en willen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Monique
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

geeft de camera een error melding??
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Neen, geen error-melding.

Hij staat aan en dan ineens doet ie niks meer en lijkt het alsof ie uit staat.
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb je er een grip onder zitten?
Komt het probleem vaker voor (bijvoorbeeld nu)?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

heb je de batterijen(ook de knoopcel batterij) er een tijdje uitgehad??
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Super dat jullie zo meedenken, thanks :wink:

Ik heb geen grip eronder zitten en ik heb alleen gisteren de accu eruit gehad om te laden. Weet niet eens dat ik er een knoopcelbatterijen in het toestel zitten.
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

kijk even in je gebruiksaanwijzing van de je camera waar die knoopcel batterij zit. haal deze batterij eruit( bedenk wel dat je datum etc weer opnieuw moet instellen). wacht een tijdje en plaats de batterijen weer. hopelijk is alles hierdoor gereset.

verder kunnen de contact punten van je objectief vies zijn, je geeft ook al aan dat de eerste keer lens los halen en weer bevestigen, ook hielp.
verder weet ik het ook niet. Heb zelf ook een error probleem met de 7d, succes.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Dankjewel voor de tip Paul. Ik ga het proberen. Jij heel veel succes met jou camera error, hopelijk is het snel opgelost.

Andere tips zijn welkom :)

Groetjes, Monique
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
Hidden Dreams
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2009 00:49
WoonplaatsCOLON Beerzel, België
CONTACTCOLON

Toen ik mijn 1000D een drietal weken had gaf hij ook ineens zijn geest (ik stond toen pas een uurtje op de 24u van zolder).
Alles geprobeerd en niks hielp. Battrij eruitgehaald, knoopcel eruitgehaald, na een tijdje alles er terug in, en nog niks.
Camera teruggedaan naar de winkel en na een drietal weken toen ik hem terugkreeg gaf hij na een uurtje weeral zijn geest.
Terug de winkel binnen, na drie weken kreeg ik hem terug, weeral hetzelfde, een uurtje en gedaan.
Uiteindelijk een nieuwe body meegekregen, maar weer na een paar dagen gaf hij zijn geest.
In de winkel hebben ze de body uiteindelijk terug aan de praat gekregen en hebben ze er (toen) de nieuwste firmware opgezet, en nu een drie jaar en een 20.000 clicks later heb ik er nog steeds geen last mee gehad.

Misschien kan dit bij u ook het geval zijn indien de laatste firmware er nog niet opstaat bij u.
De nieuwste firmware is versie 1.0.7 en kan je HIER downloaden.

Hopelijk ben je snel van je probleem verlost.
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Oej Hidden Dreams, dankjewel voor de hulp, maar wat een verhaal zeg. Gelukkig is het goed gekomen :)

Ik heb het geheugenkaartje eruit gehad, de accu ook en de contactjes schoongemaakt.

En ben nog steeds op zoek naar de knoopcelbatterij, ik kan in het boekje niet terugvinden waar dat ding zit en kan het in de camera uiteraard ook niet vinden.

Kan iemand me helpen die knoopcel te vinden .......
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Kan iemand me helpen die knoopcel te vinden .......


blz. 189. staat een plaatje, waar je de backup batterij kan vinden.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

jeroenjeroen schreefCOLON
Kan iemand me helpen die knoopcel te vinden .......


blz. 189. staat een plaatje, waar je de backup batterij kan vinden.

Hoi Jeroen, dank voor je reactie en voor de informatie.
Ik heb geen batterijgrip en dus ook geen backup batterijen :(

Ik kan die knoopcel echt niet niet vinden :roll: ...... die moet toch wel heel goed verstopt zitten :shock:
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

jeroenjeroen schreefCOLONblz. 189. staat een plaatje, waar je de backup batterij kan vinden.
:!: Ook op pag. 189 (Nl handleiding) "Voer deze procedure alleen uit wanneer u de camera weggooit." Niet doen dus, die knoopcel gaat best wel lang mee en is niet door de gebruiker te vervangen. Die zal het probleem ook niet geven. Kun je wat duidelijker zijn, de term "het lijkt wel of hij uit staat" is wat vaag. Is je display leeg?
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Hoi EOS4All,

Dank voor je reactie. Ik durfde al niet te schrijven wat jij schrijft, maar ik heb idd dezelfde informatie als jij aangeeft op pag. 189 staan, maar eventjes ervoor staat idd een afbeelding van het toestel, maar helaas geen knoopcel info :cry:

Ik ga proberen uit te leggen wat er precies is gebeurd.

Ik had de camera aan staan, ingesteld en alles, om de foto's te gaan maken. Ik wilde nog even een 'test' foto maken en toen had de camera niks meer daar: geen informatie in de zoeker, niet op de dispay. Nog eens aan de lens gedraaid en toen bleek dat het toestel ook niet meer scherp stelde. Het leek echt alsof ie uit stond, terwijl ie toch aan stond.

De lens even los-vast gedraaid en toen functioneerde weer alles.

Hoop dat je me kunt helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes, Monique
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik heb de 1000D niet, dus ik weet ook niet wat hij allemaal doet in slaapstand. Na verloop van tijd valt je camera in slaap om energie te besparen. Je moet dan de ontspanknop half indrukken om hem weer wakker te maken. Kan dat het niet zijn?
Als dat het niet is, dan denk ik toch dat je het beste terug kunt gaan naar de leverancier en hem het probleem voorleggen. Succes!!!
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Heb je al firmware 1.0.7 erop staan? http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

1.Some cameras may exhibit a phenomenon in which the LCD monitor does not display, the shutter does not release, and the busy indication remains lit in the viewfinder.
Some cameras with firmware Version 1.0.5 or earlier are affected by a phenomenon where the LCD monitor does not display, the shutter does not release, and the busy indication remains lit in the viewfinder. This firmware corrects this phenomenon.
da's een hele goeie!
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

diteweg-jur schreefCOLONHeb je al firmware 1.0.7 erop staan? http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e ... mware.html
Ik ga deze firmware versie downloaden.

Dank allemaal voor jullie steun, hulp en voor het meedenken. Helemaal super :wink:

Groetjes, Monique
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar