Jonge kat in het Dierenziekenhuis

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Afgelopen week heb ik gefotografeerd in het Dierenziekenhuis (ik heb daar gelukkig een dochter werken die toestemming geritseld heeft). Daarbij een aantal mooie plaatjes kunnen maken, waar dit er naar mijn mening 1 van is. De jonge kat lag in de pre-operatieruimte, en was net terug van een sterilisatie. Nog onder narcose, wat te zien is aan de uitdrukkingloze ogen.

Gr, Jan Piet

15657

Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Aparte plek om foto's te maken, jammer dat de ogen inderdaad niet echt 'eruit springen'.

Van mij had je hem krapper mogen kaderen, de onderkant eraf in ieder geval. Of de handdoek volgende keer wat ruimer neerleggen zodat je verder niks ziet op de achtergrond
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Het was inderdaad een bijzondere ervaring om hier te mogen fotograferen. Het Ziekenhuis Drechtssteden zit in de europese top 5 van Dierenziekenhuizen. Zeer indrukwekkend, en het meest opvallende: de onvoorwaardelijke liefde van alle mensen daar werkzaam voor dieren. De gedrevenheid en passie waar men het werk mee uitvoert. Ook de mensen die daar werken knallen van de ene in de andere emotie mbt dieren euthaniseren, opereren, eigenaren slecht nieuws of juist positief nieuws vertellen. Daarnaast: MRI scans, echo's hartoperaties, tumoren verwijderen enz, nogmaals"indrukwekkend.

Het was een reportage achtige serie waarbij je de dieren niet of nauwelijks kan (en mag) aanraken, zeker niet dieren die onder narcose zijn. D jonge kat is zo uit de operatiekamer gekomen en neergelegd met een kruik en een handdoek. Aan de handdoek kon ik dus niets veranderen. Ik heb al een stuk van de voorkant weggekaderd, maar zal het eens even proberen straks met een nog krapper kader. Zelf was ik bang dat het dan te krap ging worden. Zal het resultaat daarvan straks even bijposten.
Bedankt voor je reactie!
Gr,JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Zo beter? Vindt het persoonlijk idd wel wat meer hebben, durfde het in 1e instantie niet zo krap te kaderen....
Gr,JP

15678

Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
ThomasKlaassen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 14:11

Aandoenlijk.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind het een mooie scherpe foto, kan je ons meer foto's uit deze serie laten zien? Ik ben er wel benieuwd naar. :)
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Dianawoman schreefCOLONIk vind het een mooie scherpe foto, kan je ons meer foto's uit deze serie laten zien? Ik ben er wel benieuwd naar. :)
Dank je voor je opmerking.
Uiteraard kan dat wel, maar moet echt even uitzoeken. De meeste foto's hebben een verhaal, en wil dat er globaal wel bij meegegeven. Overigens heb ik deze week al wat neergezet uit die serie:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 92&t=90224" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zal komende dagen een mooier en completer overzicht plaatsen.
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Fred550D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 20:21
WoonplaatsCOLON Waarder

Mooie foto
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Dank je!
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar