lieke van lexmond

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

lieke van lexmond,best bekeken foto op nufoto.nl met 19000 kliks in 1 dag
alle fotos op http://portfolio.artfotos.nl

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159124[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=159122[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op djhenkie, in totaal 3 keer gewijzigd.
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Navigator

......eerlijk gezegd niet zo spectaculair. Die eerste is qua kleurbalans te geel/rood en die tweede is qua pose toch een beetje merkwaardig met die hoog inkomende schouder en het gezicht wat je maar minimaal ziet.

Dan ga ik er van uit dat je alles in de studio onder controle had.

Zijn deze platen gemaakt in een zaal vol met kunstlicht en liep ze op de catwalk dat is een een toffe prestatie.

Jus my two cents - Peter
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

djhenkie schreefCOLONlieke van lexmond,best bekeken foto op nufoto.nl met 19000 kliks in 1 dag
Da's leuk, maar dat wil meer zeggen over de kijkers van nu.nl dan over de fotografishe kwaliteiten denk ik zo.
De eerste is simpelweg niet scherp. Heb ook het idee dat ze toevallig in de lens keek.

Waar heb je de foto gemaakt?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

de fotos zijn gemaakt tijdens een modeshow,ik zat op de grond omdat er gewoon geen plaats verder was vanwege de vele fotografen.
de fotos zijn wel scherp maar heb ze verkleint en niet naverscherpt,fotos zijn helemaal niet bewerkt en idd beetje rood maar dat kwam door het licht,het thema was ook rood die avond,en de 1e foto is ingeflist,maar tijdens de show mocht je niet flitsen.
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Leuk dat je deze foto's hebt kunnen maken, maar ik had toch wel wat aan nabewerking gedaan als ik jou was want er was dus meer uit te halen.. Zonde..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Geweldig om een keer zo'n bn-er voor de lens te hebben :).

Het ontbreken van scherpte op de eerste foto maakt deze niet echt prettig om naar te kijken, vooral ter hoogte van de hoofdband.

Op foto 2 had haar positie net wat meer naar jou toe moeten zijn, haar hoofd. Hij komt nu op me over als een voor de pers vluchtende Lieke, gehaast dus.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
djhenkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2009 00:26
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

fotos bewerken doe ik bijna nooit,en op forums heb ik wel vaker dat fotos onscherp zijn,maar ik heb er de tijd niet voor om alles te verkleinen en na te verscherpen,ik maak bijna dagelijks fotos van bn ners en die fotos moeten dan zo snel mogelijk aangeleverd worden voor publicaties en daarom schiet nabewerken er vaak bij in .(en voor veel publicaties kijken ze niet zo nauw) :D het gaat om het (nieuws) moment
reactie op dennis,ze draaide net op de catwalk ,maar ik wilde snel even wat plaatsen hier ,maar heb dr van alle kanten :D ,vond zelf wel eigenlijk deze wel apart juist door de strakke iewat angstige blik.
www.artfotos.nl www.djhenkie.com www.plakletters.net Ik heb teveel hobby's en daardoor te weinig tijd om te werken.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat je dit in het kopje publicaties of iets dergelijke kon plaatsen. Nu ga je alleen maar kritiek krijgen op hoe je die foto hebt gemaakt.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

djhenkie schreefCOLONfotos bewerken doe ik bijna nooit,en op forums heb ik wel vaker dat fotos onscherp zijn,maar ik heb er de tijd niet voor om alles te verkleinen en na te verscherpen,ik maak bijna dagelijks fotos van bn ners en die fotos moeten dan zo snel mogelijk aangeleverd worden voor publicaties en daarom schiet nabewerken er vaak bij in .(en voor veel publicaties kijken ze niet zo nauw)
Ik heb het je al vaker gezegd, KIES! Als je voor het geld kiest (van een uitgever), kies daar dan ook voor, en laat ze niet hier zien (tenzij in Publicaties of zo, maar dan ook als scan uit de publicatie). Als je ze op een forum wilt laten zien, maak ze daar dan ook geschikt voor. Dus, volledig nabewerken, verkleinen en naverscherpen. Heb je daar geen zin in, plaats de foto's dan gewoon niet. Zo heeft niemand er wat aan, echt.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

djhenkie schreefCOLON(...) ik heb er de tijd niet voor om alles te verkleinen en na te verscherpen(...)
Je kan er gewoon een handeling voor aanmaken in photoshop, dan hoef je alleen maar te klikken. Bij zo'n handeling kies je dan wel voor een gemiddelde waarde qua verscherping, maar dat is altijd beter dan niet verscherpen. Het is tenslotte een showcase, dan hebben mensen wel bepaalde verwachtingen van je. Anders kan je denk ik beter doen wat Aestiva hierboven zegt...
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

fokkedeboer schreefCOLON
Ik heb het je al vaker gezegd, KIES! Als je voor het geld kiest (van een uitgever), kies daar dan ook voor, en laat ze niet hier zien (tenzij in Publicaties of zo, maar dan ook als scan uit de publicatie). Als je ze op een forum wilt laten zien, maak ze daar dan ook geschikt voor. Dus, volledig nabewerken, verkleinen en naverscherpen. Heb je daar geen zin in, plaats de foto's dan gewoon niet. Zo heeft niemand er wat aan, echt.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. En als je ze toch los wil posten, neem dan even de 5 minuten om ze na te bewerken (het hoeft niet langer te duren) je hebt ze immers ook verkleind
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

Gelukkig heb je wel de tijd genomen om heel goed uit te leggen waarom dit matige foto's zijn.



Dat kan beter Henk!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk ook wel dat we het er allemaal mee eens zijn als deze naar de testcase gaat?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar