zacht wit

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
Anoniem 3

Zacht? ja :oops:
Wit? Meer grijs, op mijn scherm.
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

Wit? Meer grijs, op mijn scherm.

Dat is maar goed ook anders was het wel erg saai denk ik.
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik denk - en verwacht - dat Gabriël bedoelt, dat er wel heel erg weinig contrast in de foto zit. De foto oogt daardoor nogal "slapjes". In de nabewerking is dat trouwens allemaal te veranderen hoor. Ik weet niet of je de beschikking hebt over Photoshop of iets dergelijks, maar de meeste beeldbewerkingsprogramma's kunnen wel wat schuiven aan "levels" of "niveau's" in het nederlands. Zelf heb ik alleen Photoshop, en als ik dan een aanpassing doe aan de levels van 40 - 0.88 - 233 dan krijgt de foto meer pit. Je hebt dan namelijk ook écht zwart in de foto, en ook echt wit.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

exact, de foto zit gewoon te "slap" in het contrast waardoor hij erg flets is. Niet zacht ...
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik vraag me af, waarom je niet eerst op een 'veilige' manier gaat oefenen met modellen en licht.
Het is echt niet verkeerd bedoeld hoor, maar wanneer ikzelf zou overwegen om portretfotografie te gaan doen dan zou ik dat het liefst doen in een 'normale' setting. Zowel wat betreft licht als kledingkeuze.
Studiofotografie lijkt me moeilijk genoeg! Eerst zou ik de basis willen leren en pas daarna voorzichtig gaan werken aan speciale effecten.
Máár 't is ook weer zo dat iedereen mag doen en laten wat hij of zij zelf wil :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik dnek dat een liefhebber mag oefenen op alles en iedereen (Binnen de wettelijke grenzen en normen van fatsoen....)...

De foto zelf is helemaal niet slecht als een van de eerste portret foto's. Misschien kun je een volgende keer het model iets verder van de muur afszetten. Je krijgt dan neit van die duidelijk schaduwen op de muur te zien.

Ook denk ik dat een beetje meer ruimte aan de rechterkant in dit geval mooi zou kunnen zijn.

De nabewerking hebben verschillenden het al iets overgezegd. Ook bij een High key/lichte opnamen is het wel mooi om iets van de donkere tonen in je foto over te houden. De rest mag dan wel heel licht zijn, maar juist als er een paar iets donkerdere plaatsen bij zitten, komt het niet overbelicht over, maar meer als de bedoeling om het zo te doen.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Met jouw welbevinden heb ik een beetje aan de foto zitten werken. Ik heb de foto alleen even laten veranderen door Nik's software silver efex pro en gekozen voor darken contrast vignette. Gelijk een heel ander beeld he ? Die rare muur weg en de schaduwen wat zachter. Ook haar ogen zijn duidelijker terwijl de rest nu wel "zacht" overkomt

groet Martijn
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158324[/img]
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

martinus"]Met jouw welbevinden heb ik een beetje aan de foto zitten werken. groet Martijn
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158324[/img][/quote]

Heel graag zelfs martinus met uitleg er bij helemaal top en idd een stuk beter THX

Gr,
Wim V
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar