show/testcase? portretten

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Hoi hoi

laatst kwam een vriend langs die ik al in jaren niet had gezien (door verhuizing)
ik vertellen dat ik in de fotografie zat en bezig was enzo.
Dus hij wilde wel mijn proefkonijn zijn die middag

Hebben niet gek lang geschoten, en omdat het niet gepland was heb ik alleen maar portretjes gemaakt.

Heb ze onder testcase geplaatst omdat ik denk dat mijn foto's nog niet goed genoeg zijn voor showcase ?!

in ieder geval, kritiek is zeer welkom!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6 (close up)
Afbeelding

7 (zelfportret samen)
Afbeelding

grs Lindy
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Technisch lijkt me niet veel mis met deze platen.
Mis wel wat variatie in de compositie en misschien is het wat om een meer neutrale achtergrond te kiezen.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
MacEos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Gennep
CONTACTCOLON

Het eerste wat ik me afvraag als ik je verhaal lees en de foto's zie is, waarom kies je niet voor een rustige achtergrond als je je positie, standpunt en onderwerp (model) volledig zelf kunt bepalen?
Ook de uitgebeten/overbelichte plekker op de achtergrond zijn erg storend.
Voor de rest vind ik de foto's wel goed, al had nr 6 wat ruimer gekaderd mogen zijn (maar dat is een kwestie van smaak).
Ik geef alleen mijn mening en hoop dat je er iets mee kunt :D
Groeten Marco
Canon 6D / 50D, 24-105L is USM, 70-200 f 2.8L, 430 EXII, 580 EXII, Velbon Statief.
www.mt-fotografie.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Voor mij persoonlijk spreekt foto 2 me het meeste aan. Gewoon een mooi portret van deze jongen, goed in het kader gezet, achtergrond aanwezig maar mooi onscherp, goed belicht; kortom: gewoon goed!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ze zijn mooi scherp, maar hij is nog niet echt een model. Wel een stoere look er voor, maar hij kijkt echt 7 foto's exact het zelfde. Valt me ook op dat foto 1 wat donkerder is, foto 2 prettiger belicht, foto 3 weer donkerder, foto 4 prettiger, foto 5 weer donkerder en foto 6+7 ok.

Ik vind het vooral testcase omdat een idee of gevoel nog wat ontbreekt. Maar je bent zeer zeker op de goede weg.

Gr.
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar