Eerste shoot in eigen studio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

De zolder is verbouwd, dus er kan geschoten worden!
Een paar weekjes geleden heb ik twee Jinbei MSN-500 flitsers gekocht met daarbij een octabox en een paraplu. Afgelopen vrijdag een bezoekje gebracht aan fotokonijnenberg om een achtergrond systeem en allerlei accessoires op te halen. Er staan nog wel een paar dingetjes in nabestelling maar dat mocht de pret niet drukken. Het werd tijd om te schieten!
Genoeg geluld, hier de foto's. Ik zou zeggen brand maar los!

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Sushi, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

valt weinig over te zeggen, beetje saai, puur omdat er een vrij standaard belichting is gekozen, kop links kop rechts waarschijnlijk, tevens heb ik bij witte achtergronden het liefst ook de achtergrond echt wit, lastig omdat je als nel een extra kop nodig hebt om dit te bereiken en de ruimte (model moet wat verder van de achtergrond af).
Zou zeggen probeer eens wat te spelen met de stand van de koppen, eentje uit, eentje achter het model, pal van voor etc... leef je uit zou ik zeggen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik heb deze expres egaal belicht ja. De eerste 3 zijn met een beauty shot opstelling gedaan, de anderen links rechts. het spelen met opstellingen komt zeker he. Dit zijn er twee van.

Tnx voor je reactie!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, voor een eerste shoot niet verkeerd hoor ! Maar wat closeshooter al zegt. Een beetje saai. Qua houding, kledingkeuze, gezichtsuitdrukking en belichting mag het wel wat spannender. Meer variatie en fantasie zou ik zeggen. Maar dat komt wel. Wat een raar plekje op haar lip, mn de eerste 3 foto's. Verkeerd het retoucheerpenseel gebruikt ?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

martinus schreefCOLONQua houding, kledingkeuze, gezichtsuitdrukking en belichting mag het wel wat spannender. Meer variatie en fantasie zou ik zeggen. Maar dat komt wel.
Dat gaat zeker komen ja maar was in deze even een bewuste keuze.
martinus schreefCOLONWat een raar plekje op haar lip, mn de eerste 3 foto's. Verkeerd het retoucheerpenseel gebruikt ?
Ik zie het ook ja. Niets aan gedaan verder. Met dank aan de gloss en het licht blijkbaar. Iets om de volgende keer rekening mee te houden. :wink:
Andre Berends schreefCOLONHet model valt voor een groot deel weg tegen de achtergrond, ze heeft witte kleding aan, en je gebruikt een wit achtergrond.
Dat klopt en was in deze ook de bedoeling. Is ook een stukje smaak natuurlijk.
Voor mij was het de uitdaging om tegen het clippen aan te gaan zitten maar te zorgen dat het niet gebeurt.
jbeezz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 14:21

Leuke foto's, alleen vind ik ze een beetje plat en niet erg spannend om naar te kijken.

Vraagje, hoe groot is jou zolder?

Groeten.!
MGP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 17:58
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Niet verkeerd voor een eerste keer, misschien inderdaad een te vlakke belichting.

Probeer het model eens uit te lichten met één lamp aan de voorzijde en de schaduwzijde in te vullen met een plaat piepschuim/reflectiescherm en gebruik je tweede flitser voor op de achtergrond.

Groetjes Marco
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

jbeezz schreefCOLONVraagje, hoe groot is jou zolder?

Groeten.!
Mijn zolder is 2,5 meter breed. De achtergrondrollen heb ik dus ook op 2 meter afgezaagd omdat de statieven er natuurlijk nog naast staan en ik er ook nog achter kan komen. Hij staat namelijk tegen de schuine kap aan dus er zit nog wel ruimte achter. De lengte is een meter of 5 vanaf de achtergrond.
MGP schreefCOLONNiet verkeerd voor een eerste keer, misschien inderdaad een te vlakke belichting.
Nou, het is helemaal duidelijk dat niemand gecharmeerd is van de vlakke belichting. Hahaha! :wink:


Bedankt voor de reacties allemaal!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ja, zeker weten! Juist die diversiteit aan creatieve ideeen maakt het juist zo leuk he. Je ziet zoveel verschillende dingen en er zijn zoveel mogelijkheden. The sky is the limit!
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen ervan houd. Je probeert wat, wordt het niet mooi gevonden, pech gehad. Volgende keer beter.
Gebruikers-avatar
Expression
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 204
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 14:41
CONTACTCOLON

Nou ik vind het super vooral gezien voor een 1e keer zeg, zo zagen die van mij er niet uit hoor, van de meeste niet :lol: Tuurlijk de belichting is braaf maar goed je moet ook wel de basics onder de knie hebben voordat je verder kan.
Belichting is toch goed, overal zie je duidelijk de rand tussen de witte kleding en de achtergrond.
Ik zou zeggen goed gedaan, nu lekker gaan uitproberen.
Misschien beetje saai maar wel goed gedaan :D
Canon 50D *Canon 17-85 mm IS USM***Falcon Eyes Flitsset ss110F
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Tnx voor je reactie Expression!

De volgenden zullen zullen niet saai worden! 8) :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar