fotoshoot Weert.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Fotoshoot op zaterdag 21 april 2012

Foto 1

29193

foto 2

29194

foto 3

29195

foto 4

29196

Commentaar , opmerkingen meer dan welkom.
Twijfel nog steeds of ik ze toch in showcase had mogen zetten.
Henk.
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Zou ze maar gauw naar de showcase laten verzetten zulke mooie vrouwen dito plaatjes horen daar zeker thuis!

Gr. Jan
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Dank je wel , Jan. Een opsteker voor mij.
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Als ik mijn menig mag zeggen vindt ik ze niet in de showcase thuis horen, ik krijg namelijk het idee dat je met elke foto mee heb gefotografeerd met een andere fotograaf. met uitzondering van foto 3.

Foto 1 staat scheef, en personlijk ervaar ik dat bij deze als storend.
Foto 2 registratie meer ook niet.
Foto 3 belichting niet helemaal netjes, iets aan de donkere kant en ook is de flits veelste hard geweest.
Foto 4 hier ook de flitser/lampen waardoor er een harde schaduw komt, en ook hier het sterke idee dat jij alleen mee deed

Over het algemeen genomen vindt ik de uitsnedes ook niet zo handig uitgekozen
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Natuurlijk mag je mening zeggen , graag zelfs. Alleen je opmerking over "mee fotograferen" begrijp ik niet. Volgens mij blijft dat niet uit als je met 6 fotograveerders bij 'n model staat. Wat bedoel je ermee te zeggen ?
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Nou, ik heb ook wel foto's gezien van fotografen welke ook met een groep foto's aan het maken waren, maar waar het bij het eind resultaat er niet dik er op lag dat het model de instructies kreeg van een andere, en dat vindt ik juist bij deze serie heel sterk aanwezig, en daarom zijn ze voor mij niet showcase waardig.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
wernerfotografie

Ik snap wel waar Petertje vandaan komt. Fotos komen over dat op moment van het maken van de boven gemaakte fotos dat jij niet met het model communiceerde maar iemand anders. Zo mis je namelijk de interactie met het model. Dat valt hier wat extra op. Mocht jij op dat moment wel de regie hebben, dan had ik het model wel iets anders gepositioneerd.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Verplaatsen naar showcase lijkt me idd nog wat voorbarig Henk... :wink:
Maar in testcase staan ze prima wat mijn betreft, prima keuze.

Ik zie zeker vorderingen.. Zeker wat scherpte betreft, maar ook van composities.
Natuurlijk is er nog winst te behalen. Zeker wat belichting betreft.
Maar blijven oefenen helpt. En dat gaan we nog doen tenslotte.. ;<)

Mijn tip; Trek volgende keer de stoute schoenen aan. En "eis" even 5 of 10 minuten alleen met een model.
Dat krijg je idd een betere interactie tussen cam en model en visa versa en een wat minder @work gehalte.
Hoewel wegkijken ook functioneel kan zijn. Bijvoorbeeld bij de laatste.
Bij een iets andere uitsnede, als ze in de foto meer naar links zou staan en daardoor "uit" de foto kijken, zou de blik prima werken.

De moeilijkheidsgraad van werken met modellen wordt overigenshelaas nogal eens onderschat.
Daar komt men vaak pas achter als men zelf aan de bak mag/moet.
Maar ook dat onderdeel komt bij het volgende treffen zeker aan bod.
Ik ga dan in ieder geval proberen een goede balans te vinden tussen anderen sturen/helpen en zelf shooten... :D

1e tip, leer de ins en outs van je cam en flitser. Zodat je een beetje constante belichting kunt neerzetten bij gebruik van kunstlicht.
Op deze locatie had je misschien ook eens met natuurlijk licht kunnen experimenten.

Op naar het volgende leermoment.. :lol:

Oow ja...
Ik ga uiteraard ook nog een serie plaatsen...
In showcase. Mag je lekker terug schieten.. lol
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wat een schitterende brunette en wat een mooie lach heb je op de eerste foto te pakken. Misschien zou je die nog een flink stuk bij kunnen snijden om daar wat meer accent te leggen. De houding van de handen vind ik namelijk wat onwennig overkomen.

De tweede foto zie ik nog een camera rechts onder van een andere fotograaf. Beetje bijsnijden en die is weg. Doordat ze met een andere fotograaf aan het werken is kijkt ze ook net iets te veel weg.

Foto 3 vind ik wat saai.

Foto 4 is een hele mooie blik en pose. Maar, zoals "Peteretje" schrijft, het lijkt inderdaad alsof haar aandacht hier net iets te veel naar een ander uitgaat. Dat haalt wat lading uit de foto. Een heel klein beetje bij draaien en over jouw schouder met deze argeloze blik kijken maakt het net wat pakkender.

Al met al denk ik dat je iets extremer mag croppen / dichterbij het model mag fotograferen. Dit kan de foto's net wat meer pit geven. Durf eens te snijden in een hoofd :)

Je kleuren vind ik bij al deze foto's trouwens prettig. En dat is best knap in volgens mij niet een heel makkelijke situatie.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Hoi Henk,

Ik ga een beetje mee met Frank. De resultaten zijn technisch niet verkeerd, maar
volgende keer mag je mij, Frank of een andere fotograaf ook aan de kant duwen en zelf met het model aan de slag hoor :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

het zijn stuk voor stuk goeie opnamen.
en wat maakt het dan uit wie er de regie heeft...?
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar