Kinderdijk

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Laat ik eens zo'n molen op de plaat zetten bij Kinderdijk, was mijn insteek. Dat is vast nog nooit eerder gebeurd ofzo, dus laat ik het eens op mijn eigen manier doen. ;-)

Nou, bij deze dan:


Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Uit vorige draadjes heb ik de feedback meegenomen mbt een betere border en kleiner logo. Nog meer constructieve kritiek is uiteraard weer welkom! :)

Bedankt voor het kijken!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Ik vind je idee bij foto 1 super! Maar ik denk dat ik 'm nog mooier had gevonden als de molen nog meer naar rechts had gestaan en er niet iets meer van de andere oever zichtbaar was.

Foto 2 is gewoon mooi :)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hele mooie foto's, heb je vanaf het ijs gefotografeerd?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

@ Machie
Thanks Machie! Ik kan me in je feedback vinden van foto 1, wel wil ik er een kanttekening bij plaatsen. Aan de andere kant van de oever bevinden zich 4 molens die de gehele linker zijde zouden overheersen. Ik kon geen stapje naar achteren doen, omdat daar de ondergrond/voorgrond niet mooi was. Ik heb geschoten met een prime, dus dat zou inhouden dat ik een keuze moest maken tussen een halve molen links of een halve molen rechts. Uiteindelijk heb ik hier gekozen om de molen rechts in het geheel in beeld te krijgen. De molen staat hier wel vrij centraal, maar door de stand van de molen (naar links 'kijkend'), de naar linksboven lopende oever en het open stuk van het ijs linksboven, leek me dit op zich redelijk gecompenseerd. Maar goed, het blijft soms lastig ;-) Bedankt voor je feedback, wordt gewaardeerd!

@PanzerFaustNL
Thanks! Is inderdaad vanaf het ijs genomen. Je kunt er ook al op schaatsen, al ligt er nog wel veel sneeuw...dus erg bevorderlijk voor je snelheid is het niet!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Ah vandaar, ik ken de omgeving niet ;)
Dan heb je gedaan wat het beste was! Het blijft een mooie en interessante foto :)
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Geweldig zeg mooie platen...
1 mooi standpunt en bij 2 valt mij met name op het buitenfocus gebied, dat mooie wazige prachtig!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Errug mooi, nr.2 kan zó op een ansichtkaart !
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mooie foto's en met name foto 2......mooi gespeeld met de scherptediepte.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
benv

1 heb je je horizon te veel centraal, bij 2 is de compo heel goed alleen ik had dan alles scherp willen zien dus ook links. Maar de opbouw en compo zijn meer dan goed. Dit is ook erg mooi tijdens het blauwe uurtje of liever meteen na zonsondergang of voor zonsopgang.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 vind ik de mooiste. valt in mijn ogen weinig op aan te merken. Al lees ik wel dat de meningen een beetje verdeeld zijn.
#2 is ook mooi. Ik vind het alleen wel jammer dat de rechter wiek van de voorste molen niet helemaal scherp is.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Foto 2 is echt heel bijzonder en vernieuwend. Erg knap aangezien je niet de enige bent die foto's van de molens maakt :)
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

@Machie
Thanks!

@Jeldo
Thanks!

@Road8
Thanks!

@BartjeD
Thanks!

@benv
Bedankt voor je feedback.Ik heb ook een ongeveer soortgelijke foto (niet helemaal) met het linker deel ook scherp. Die vond ik persoonlijk wat minder geslaagd en er min of meer uitzien als een standaard plaatje van Kinderdijk. Ik wilde het scherptegebied hier op de voorste molen hebben (eigenlijk met name op het figuurtje op de kruising van de wieken), het stenen muurtje en enigszins op de molen erachter hebben. Foto 1 kan misschien inderdaad te centraal, dan zou ik nog een stukje van de lucht moeten croppen. Helaas was ik er niet meer vlak voor zonsondergang.

@peter1970
Thanks! Je hebt een punt met de wiek. Het is echter een onvermijdelijk effect van de tilt. Het zou enigszins vermeden kunnen worden door minder tilt te gebruiken, maar dan was het zachte achtergrondgebied minder sterk aanwezig. Of het scherptegebied meer naar de rechter wiek geplaatst, maar dan zou de linker wiek niet scherp zijn .Dilemma's dilemma's...

@mitchel1986
Thanks! Het barst er inderdaad van de fotografen in Kinderdijk... ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar