Een dagje op het strand

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Evyfoto's
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2009 19:24
WoonplaatsCOLON Warmenhuizen

Vandaag zijn we even naar het strand geweest, het licht was daar heel erg mooi en ik heb geprobeerd om dit zo goed mogelijk op de foto te zetten.

Ik fotografeer eigenlijk nooit omgeving, alleen dieren, dus dit was weer wat nieuws :D

Ik heb sinds zaterdag de canon 40D, dus ik kon deze dus goed uitproberen.

Graag zou ik wat tips willen horen hoe het beter kan.
Oh ja...en de horizon is vaak scheef, maar het waaide ook heel hard dus ik had moeite om m'n camera in bedwang te houden :lol:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. De hoofd van een krab die we vonden!
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Komt de sfeer een beetje over, of heb ik de plank volledig mis geslagen? :oops:
Beginnend fotografe met Canon EOS 40D | Canon 70-200 2.8 L | Sigma 17-70 2.8-4.5 Macro
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

De sfeer die op mij overkomt is een lekkere strandwandeling ingepakt in een lekkere jas met sjaal, terwijl de hond achter de bal aanrent. De zon probeerd tervergeefs de regenwolken weg te jagen en het is waaierig guur weer...

Krijg meteen zin in een strandwandeling :P.. maar als dat de sfeer is die je wil overbrengen zijn ze in mijn ogen gelukt. Ik vind het ook wel mooie foto's
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

De laatste foto vind ik het mooist. Mooie compositie, mooi licht en hij kijkt ook wel rustig doordat de horizon hier het minst scheef staat! Ik weet niet of je photoshop hebt, maar in dat programma is dat eenvoudig op te lossen.
groet,
Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

je hebt een mooi licht "spel" op de plaat gezet.

qua compositie een aantal aandachtspunten:

probeer je onderwerp uit het midden te halen
probeer de horizon uit het midden te halen (de gulden snede)
let even op de horizon, zet deze altijd even recht in een fotobewerk programma

in je exif zie ik dat je alle foto's op iso 1000 hebt gemaakt terwijl je sluitertijd behoorlijk snel is, je had hier voor minder iso kunnen gaan dus minder ruis.
alhoewel ik hier geen ruis zie.. maar dat zal op groter formaat wel zichtbaar zijn.

en als laatste: bovenstaande is geen wet, meer een richtlijn. door de regels te breken kan je in sommige situaties mooie foto's maken.

hoop dat je er wat mee kan
..
Gebruikers-avatar
Evyfoto's
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2009 19:24
WoonplaatsCOLON Warmenhuizen

Dank jullie wel voor de reacties.
M'n iso stond idd behoorlijk hoog, ik moet echt leren om goed op de instellingen te letten.

En ik heb geen photoshop, dus ik weet ook niet hoe ik de horizon recht moet doen :oops: Maar ik ben van plan om photoshop binnenkort aan te schaffen.
Hebben jullie dit ergens gratis gedownload of moet je dit gewoon bestellen via internet?
Beginnend fotografe met Canon EOS 40D | Canon 70-200 2.8 L | Sigma 17-70 2.8-4.5 Macro
Gebruikers-avatar
DvD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 285
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 11:08
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Daar is geen pakket voor nodig hoor van een paar honder euro....


het kan ook voor 0 hele euries

met bv: picasa KLIK

EDIT: Photoshop kost ongeveer 800 euries!!
..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar