Dragonflies (update)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Van de week op jacht geweest naar vogels. Was enigzinds teleurstellend, maar heb wel een paar dragonflies vast kunnen leggen. Nu heb ik niet echt bepaald een macro lens. Deze zijn allemaal genomen met de 70-300 IS USM en aangezien die beestjes nog een aardig formaat hebben, lukt dat best aardig. Ik vind het alleen best lastig om een mooie uitsnede te maken. Foto 2 en 3 zijn dezelfde foto. Aan de ene kant wil ik het beestje er helemaal op hebben, maar ingezoomd zoals in foto 3 geeft natuurlijk meer detail. Wat vinden jullie?

01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding


Bedankt voor 't kijken,

Groetsels,

Ronald.
Laatst gewijzigd door 2 op XiaoBianZi, in totaal 17 keer gewijzigd.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 de mooiste. Het lijkt of je op de andere foto's teveel verzadiging hebt losgelaten of waren ze echt zo van kleur? Ik vind dat in ieder geval niet zo mooi.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

die laatste kunnen kloppen, heb ze verleden jaar hier in NL ook gezien en die krengen zijn echt zo bloedrood.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik had bij de foto's wat Saturation omhoog gedaan en dat is misschien iets te inderdaad, want de beestjes zijn al kleurrijk genoeg. De volgende foto's heb ik de Saturation weer op nul gezet. Beter zo?

Groetsels,

Ronald.

02a.
Afbeelding

03a.
Afbeelding

04a.
Afbeelding

05a.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op XiaoBianZi, in totaal 17 keer gewijzigd.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

De opkomst van de vogels was misschien teleurstellend, maar het resultaat van je foto's vind ik zeker niet teleurstellend!

De 2e serie vind ik qua kleur beter, foto 4 en 5 zouden van mij iets ruimer mogen worden gekaderd, maar verder vind ik je composities in orde.
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Best wel fraaie macro serie voor een niet macro lens, de update oogt inderdaad wat beter wat de kleuren betreft.

De laatste twee foto's vind ik wel erg ruizig, misschien dat daar nog wat aan de te doen is met Noise Ninja of soorgelijke programma's
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar