Eerste foto: Kikker bij de vijver

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kitemaurits
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2007 11:05
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

Dag eos gasten!

Hierbij mijn eerste foto die ik tegen kwam op mijn pc. Hij is gemaakt met mijn Eos 400D en kitlens 18-55. Heb ondertussen al super veel fotos gemaakt die ik in de loop van deze week zal posten. De foto is niet geheel echt scherp, maar ik heb m alleen scherp gesteld op z'n kop.

Afbeelding

Overigens zijn commentaar en verbeterpunten welkom!

groeten Maurits
Eos 400D - BG-E3 - kitlens 18-55mm - Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM - Velbon Sherpa 600R
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Deze vind ik heel goed gelukt: precies de goede scherptediepte en ook de compositie is prima geslaagd. Hoogstens zou je kunnen zeggen dat je de foto zo zou kunnen croppen dat het blad bovenin verdwijnt. De foto wordt daar denk ik rustiger door :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
petra66
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2005 12:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Mooie foto, goede compo. Persoonlijk had ik ervoor gekozen om de hele kikker scherp te fotograferen, maar ik lees dat je bewust gekozen hebt voor deze beperkte scherpte/diepte.

gr. Petra
[size=75][color=bleu]Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt.[/color][/size]
http://foto.petraderuiter.nl
Gebruikers-avatar
Scrat
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 16:30
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

leuk gedaan, hij staat er goed op.
:D Scherpte loopt ook mooi weg
Nadruk op t gezicht, zal maar zeggen, bij modellen is dat toch t eerst waar je naar kijkt, he :wink:
Canon Eos 40D+Grip, Canon 18-55/F3.5-5.6, Canon 28-105/F3.5-4.5 II, Canon 50/F1.8 Canon 70-200/F2.8L, Metz 44.
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Ben het eens met de voorgangers, compo is goed, de keuze voor de scherptediepte kan ik ook begrijpen.
Ik zie dat je geflitst hebt (aan de witte puntjes en de reflectie van jezelf en de flits in de ogen van de kikker).
Ik weet niet waarom, was er te weinig licht?
Ik ben ook benieuwd naar je witbalans, hij lijkt me namelijk wat blauwig/koel. Ik denk dat als de foto iets warmer van kleur zou zijn dat 'ie er mooier van zou worden.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
kitemaurits
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2007 11:05
WoonplaatsCOLON Almelo
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONBen het eens met de voorgangers, compo is goed, de keuze voor de scherptediepte kan ik ook begrijpen.
Ik zie dat je geflitst hebt (aan de witte puntjes en de reflectie van jezelf en de flits in de ogen van de kikker).
Ik weet niet waarom, was er te weinig licht?
Ik ben ook benieuwd naar je witbalans, hij lijkt me namelijk wat blauwig/koel. Ik denk dat als de foto iets warmer van kleur zou zijn dat 'ie er mooier van zou worden.

Sander.
Der was idd te weinig licht. De witbalans staat op auto. En ja, het moest eigenlijk gewoon ff snel gebeuren, want nog geen 2 seconden daarna sprong de kikker al weer weg. Daarbij komt ook nog dat het 1 van mijn eerste fotos was en ik toen nog niet echt alle functies van de camera goed door had. Ondertussen heb ik al flink wat fotos gemaakt. Deze komen, zoals ik al eerder zei ook hier te staan. Bedankt voor het commentaar iedereen.
Eos 400D - BG-E3 - kitlens 18-55mm - Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM - Velbon Sherpa 600R
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar