Macrofoto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Zoals in het voorstellen topic staat ben ik een beginner. Hier een macrofoto, gemaakt zonder statief en niet nabewerkt (afgezien van formaataanpassing). Welke tips hebben jullie?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=61272[/img]
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
D'n enige echte Senior!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 307
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 12:09

De opname zit tegen "scherp" aan bij het middelste lampionnetje, maar is dat volgens mij niet helemaal. Die "lampionnetjes" zijn op zich aardige dingen, maar ik vind de compositie niet zo boeiend.
Daar moet wat leukers mee te doen zijn. Ga je dat alsnog proberen? Ben benieuwd!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Dankje! Ik was vrijdag bij vrienden van me en liet daar de camera zien. Het is een foto van een soort kerstbakje. Wat je ziet zijn besjes :wink: Hoe zou de compositie beter kunnen? Bij macrofotografie heb je weinig ruimte vind ik. Het middelste besje meer naar rechts oid?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
D'n enige echte Senior!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 307
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 12:09

Digilike schreefCOLONDankje! Ik was vrijdag bij vrienden van me en liet daar de camera zien. Het is een foto van een soort kerstbakje. Wat je ziet zijn besjes :wink: Hoe zou de compositie beter kunnen? Bij macrofotografie heb je weinig ruimte vind ik. Het middelste besje meer naar rechts oid?
Ach sorry hoor, "Digilike" Tja, je gaat natuurlijk in een "kerstbakje" bij vrienden thuis niet zitten vroeten om er een uitdagende compo van te maken.
Nee, dat doet men niet! :D

Maar inderdaad, het onderwerp staat er stijf frontaal in het midden op. En overigens leent niet ieder onderwerp zich voor het maken van een boeiende macro-opname.
Gebruikers-avatar
Zeeuw54
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 327
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Naast de buren
CONTACTCOLON

Ik vind het leuk geprobeerd en inderdaad compo had beter gekund, maar wat ik mij nu afvraag is dit wel macro ? In mijn ogen is dit meer close-up fotografie.

Gr. Hans
[i][color=darkred][size=100]Canon 30d en 350d, met wat glas, wat licht, 2 steuntjes tegen wiebelen en rugplunje [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ook voor mij is dit meer close-up dan macro.
Ben het met mijn voorgangers eens dat de compositie niet echt spannend is en redelijk centraal. Verder vind ik het net iets te rood maar dat is wellicht persoonlijk.

Groet,
Michel
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Compositie is te centraal, d ekleuren zijn niet echt mijn smaak en ook kan ik nergens echt scherpte vinden.

Een echte macro is het inderdaad niet, maar ach, dat hoeft geen afbreuk te doen aan de foto.

Begijp het verhaal wel, je kunt niet bij kennissen even een uurtje zitten kloten met hun kerstbakje om er een goede foto van te maken, terwijl de rest zit toe te kijken en ongeduldig af zit te wachten.
Koop zelf een kerstbakje en ga proberen :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar