Strand(stoel) [Update +1 extra]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Voor het eerst heb ik het aangedurfd een omzetting naar zwart/wit te maken.
Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding

Grtjs, Friso
Laatst gewijzigd door 1 op Friso, in totaal 21 keer gewijzigd.
Camera Obscura
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik moest eerst naar die strandstoel zoeken maar ik heb hem gevonden :)

Qua compositie vind ik hem wel ok maar qua bewerking vind ik hem in de rechteronderhoek een beetje te licht en met name de stoel.
En over het geheel genomen vind ik hem te grijs.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Ik vind hem erg mooi, goeie compositie en lekker strak contrast waar de lucht weer zachtjes bij afsteekt... Ben het wel met sugarman eens dat die stoel wat te licht is omdat het wel een belangrijk onderdeel van de foto is i.m.o.
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Ik ben er wel weg van hoor ! Over contrast is al gesproken, en dat is wel nog wel te behalen ook denk ik .

De compostitie is in ieder geval zeer sterk !

M@rk
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Bedankt voor de reacties, luitjes... Voor deze omzetting heb ik een beetje geprutst met channelmixer en curves, eigenlijk een beetje "trial & error". Ik zal vanavond eens kijken of ik een mooiere zwart/wit omzetting kan maken. Als me dat niet lukt zet ik het origineel wel in W.I.P.. Misschien dat er dan iemand is die me een duwtje in de goede richting kan geven.

Grtjs, Friso
Camera Obscura
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

OK, ik ben nog even wezen prutsen (tutorialletje gevonden :) ) en dit is het resultaat:
Afbeelding

Ook vond ik nog een andere foto vanuit een iets andere positie, deze compo vind ik eigenlijk nog sterker. Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Camera Obscura
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Foto 1 van je laatste post vind ik veel te slap wat contrast betreft, op je originele foto was het BW effect veel sterker... Ook moet ik zeggen dat ik die krappere compo minder interessant vind dan de eerste...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

'k vind de middelste van de serie eigenlijk wel de beste. Het zand in de eerste doet heel raar aan. De compositie van de 3e vind ik minder dan de 1e en 2e.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Ik vind de 2e en 3e qua kleur lekkerder kijken dan de 1e.
Ik vind de compo van de 3e wel oke, je gaat via het hek naar de stoel (die in foto 2+3 tenminste ook goed herkenbaar is!).
Alleen wat is dat rare witte ding tussen hek en stoel? De koelbox ofzo :lol:? Vind dat niet zo mooi op deze foto, maar voor de rest prima!
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

@Friso ---> Zou je het erg vinden als ik eens een beetje met het origineel ging stoeien? Altijd op zoek naar iets om te doen namelijk...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hoi Friso,
door het plaatsen van een update geef je eigenlijk al aan dat je zelf niet zo tevreden was met de eerste denk ik :) Het strand is daar ook wel wat uitgebeten terwijl de schaduwpartijen snel dichtlopen.
De andere twee zijn volgens mij prima, een nederlands strand geeft ook niet de meest ideale plaatjes om mee te stoeien, dus ja, lekker zo.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Allemaal weer bedankt voor de reacties 8)

Martin, je hebt 'm door... Ik was inderdaad niet tevreden met de eerste poging. En om eerlijk te zijn, ik ben ook niet tevreden met de tweede :(
Maar het is ook zo verrekte moeilijk om een mooie omzetting te maken.
Daarom heb ik maar even een topic in W.I.P. gemaakt; dus Flipya54, leef je lekker uit :)
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=17722

Grtjs, Friso
Camera Obscura
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar