Dierenpark Amersfoort - Gier

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
BasGort
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 19:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Heren en dames,

Na iets langer dan maand in het bezit te zijn van mijn 350D en veel geneus op dit forum denk ik dat de tijd daar is om ook maar eens de eerste foto te posten.

Gisteren ben ik even een paar uurtjes in de Dierentuin in Amersfoort geweest en daar verschillende foto's gemaakt.

Na thuis komst snel de foto op de pc gezet en het resultaat bekeken. Veel foto's kon ik direct weggooien, maar sommige waren ook best mooi (voor een beginner :oops: ). Dus hier een foto van gisteren.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33623[/img]

Zelf vind ik het jammer dat er aan de rechterkant een groot "leeg" vlak zit. Verder hoor ik graag wat jullie ervan vinden!

Groeten,
Bas
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

De foto is denk ik vanaf een verkeerde plek genomen omdat je nu juist veel licht krijg.
In welke stand heb je hem geschote?

Kijk hier eens: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=2
:wink:
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
BasGort
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 19:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Volgens mij staat alle info bij de foto in mijn album.

En ja hoor ik zal even een stukkie schrijven over mijzelf :wink:

Groeten,
Bas
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

BasGort schreefCOLONVolgens mij staat alle info bij de foto in mijn album.

En ja hoor ik zal even een stukkie schrijven over mijzelf :wink:

Groeten,
Bas
Op automatisch?
Canon EOS 350D DIGITAL
Shooting Date/Time
4-2-2006 15:34:20
Shooting Mode
Flash Off(Never fires.)
Tv( Shutter Speed )
1/20
Av( Aperture Value )
5.6
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
BasGort
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 19:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Yeps met flits uit.

Ik ben mijn 350D nog aan het ontdekken en dus nog niet zover dat ik alles manueel doe.

Maar die tijd komt hopelijk nog. 8)

Groeten,
Bas

P.s. Het stukje over mijzelf staat er al :P
Gebruikers-avatar
willemth
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Door de stand van de foto vang je inderdaad te veel licht waardoor de wittevlek onstaat.

Probeer indien mogelijk een ander standpunt in te nemen of een tegen flits te gebruiken.

Daarbij zie ik dat je een Tv( Shutter Speed ) van 1/20 heb gebruikt waardoor je ook veel licht vangt bij een Av 5.6.

Ik weet niet of je een statief heb gebruikt maar met een 55/200 kan je in telestand zeker geen 1/20 gebruiken de vuist regegel is brandpunt is minimale sluitertijd bijv:op 150 schieten =200 sluitertijd.

succes.
Groetjes Willem
BasGort
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 19:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

WillemtH schreefCOLONDoor de stand van de foto vang je inderdaad te veel licht waardoor de wittevlek onstaat.

Probeer indien mogelijk een ander standpunt in te nemen of een tegen flits te gebruiken.

Daarbij zie ik dat je een Tv( Shutter Speed ) van 1/20 heb gebruikt waardoor je ook veel licht vangt bij een Av 5.6.

Ik weet niet of je een statief heb gebruikt maar met een 55/200 kan je in telestand zeker geen 1/20 gebruiken de vuist regegel is brandpunt is minimale sluitertijd bijv:op 150 schieten =200 sluitertijd.

Ik hoop dat je er wat aan heb succes.
Ik was een beetje bang om een flits te gebruiken, omdat de gier achter glas zat.

Ik had al een aantal andere foto's gemaakt van dieren achter glas waar een hinderlijke weerkaatsing van (natuurlijk) licht op de foto stond.

Ik zal me eens verdiepen in jouw opmerkingen en kijken of ik er wat mee kan.

Ik heb geen gebruik gemaakt van een stafief.

Alvast bedankt!

Groeten,
Bas
[size=75]Canon EOS 350D - Canon EF 18-55 Kit - Canon EF 55-200 USM - Sigma 135-400mm F4.0-5.6 Apo DG - IBM Microdrive 4GB - 2X 512MB Scandisk - Canon 420 EX Speedlite - Canon BG-E3 - Canon Hand Strap E1[/size]
Gebruikers-avatar
willemth
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoi Bas wat een hele goede optie is om foto's te maken die zich achterglas bevinden is je camera met een zonnekap te gebruiken en deze tegen het glas te zetten (als dat mogelijk is natuurkijk) en dan evtuteel handmatig scherpstellen dan heb je namelijk geen reflectie van het glas.
Groetjes Willem
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Bas probeer ipv autm. stand eens de Av stand uit, zo kun je zelf de scherptediepte bepalen maar wordt de sluitertijd autm. aangepast en zo kun je ontzettend goed uittesten wat nou goed instellingen zijn bij allerlei omstandigheden.

Of juist de Tv stand zodat je zelf de sluitertijd bepaalt en de Av autom. wordt aangepast

Veel plezier met je camera en ik vind de foto gaaf. Had wel wat scherper gemogen maar juist die lege ruimte laat de kop van de gier goed uitkomen.
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar