Mijn eerste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kriky
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 20:03

Hallo allemaal
ik heb mij een canon 350d aangeschaft met een 18-55mm en ben aan het oefenen geslagen. Heb eigenlijk geen ervaring en daarom zou ik graag jullie reacties en tips eens willen horen.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33302[/img]
Foto 1

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33324[/img]
Foto 2

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33325[/img]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

leuk echte start fotos
de dof test :-)

maar gewoon wat aanprutsen in het begin dan leer je t snelst.
vragen...gooi ze maar in het forum
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik hartstikke goed gelukt, mooie compositie en scherp.

Foto 2+3 vind ik qua compositie weinig spannend (of gewoon helemaal niet spannend), vooral foto 2. Het zijn wel leuke testjes om te kijken wat scherptediepte zoal inhoudt inderdaad. Probeer om je onderwerp niet precies in het midden te zetten.
Bij foto 3 is geen 1 kaarsje echt scherp en zou je ook nog wat kunnen spelen met de manier waarop het onderwerp in de foto staat.

Succes in ieder geval :D!
Stef
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2004 21:21

Hoi, :wink:

Foto 1 is inderdaad toppie. Mooie compo. Scherp.

Foto 2 is scherp maar net iets te veel in het midden naar mijn idee. Misschien eens croppen zodanig dat de ringen niet meer centraal gelegen zijn.

Foto 3 mist wat scherpte op eerste kaarsje. Verder vind ik de symmetrie juist wel iets hebben.

Veel spelen en oefenen maar pas op, kan verslavend werken.

Leuke binnenkomer :D
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

1: Leuke foto. Goed gelukt dacht ik zo.
2: Te groot diafragma (te klein getal dus) gebruikt, waardoor er te weinig scherptediepte is. De ringen helemaal scherp was denk ik mooier geweest. De ondergrond is niet echt geschikt voor dit soort foto's. Probeer het eens met wit papier eronder, stukken beter. Ergens op dit forum staat wel een beschrijving van hoe je zelf simpel een lichttentje kunt bouwen als je meer van dit soort foto's wil maken.
3: Leuk, een oefening metscherptediepte, maar is helaas nergens helemaal scherp, en dat moet toch echt wel :wink:
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Leuke verschillende eerste foto's.

#1: mooi, leuk standpunt en goede kleur. Jammer van de takjes in beeld en het feit dat de achterpoot er net niet op staat. ik zou eigenlijk de hele foto tov het onderwerp naar linksonder willen verschuiven... Graag op de vorogrond is leuk maar die takjes zijn wat te nadrukkelijk aanwezig.
#2: zie comment Bart: DOF is te klein waardoor er eigenlijk neits meer echt scherp is. Verder hard ingeflitst waardoro een diepe slagschaduw ontstaat, iets wat bij dit soort fotografie niet echt mooi is. prober een meer naeutrale witte achtergrond, bijv, een wit vel. en een paar bureaulampen als verlichting.
#3: leuk DOF experiment, jammer dat hij nergens echt scherp is. Ook is het i.m.o. te centraal, ik denk dat het moier was geweest als ej hem van schuin voren had genomen en... als de kaarsjes hadden aangestaan. Nog een keer?

hoop dat je er wat aan hebt....
www.johanvanderwielen.nl
kriky
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 20:03

Bedankt voor de tips en het commentaar.
Tis een leuke hobby en ik heb de microbe te pakken.
Elisabeth
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 08:26
WoonplaatsCOLON Zwolle

De eerste foto vind ik wel gaaf. Vanuit een mooi gezichtspunt genomen. De grote tak is wat mij betreft iets te aanwezig en het was inderdaad wel mooier geweest als de hond er helemaal op staat.

Als ik jou was ging ik nog eens met de kaarsjes aan de slag. Die zijn goed om de verschillen in diafragma te ervaren; je ziet dat al heel snel de verschillen. Zet 'm bijvorobeeld maar eens op 't grootste en kleinste diafragma.

Succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar