Resultaat eerste natuurfotografie workshop *landschappen*

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
smvandenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2014 20:36

Gisteren heb ik mijn eerste fotografie workshop gehad. Het was een natuurfotografie workshop in 's Graveland.
We hadden er echt prachtig weer bij, daar hebben we ontzettend geluk mee gehad.
Ik heb voor het eerst gefotografeerd in de manueel-stand. Thuis al wel eens geprobeerd, maar ja dat is een redelijk gecontroleerde omgeving, nu dus voor het eerst buiten in de natuur toegepast. Ik moet zeggen dat ik het best lastig vond, maar aan het einde van de middag had ik toch wel het gevoel dat ik het wat meer in de vingers had :)

De workshop werd georganiseerd door de personeelsvereniging van mijn werk en was vrij basic. Twee professionele fotografen met heel waardevolle info en tips, maar helaas aan het eind geen bespreking van het verkregen resultaat.
Ik heb de foto's niet nabewerkt.

Daarom zou ik graag jullie mening lezen over mijn gemaakte foto's.
(Ik heb ze maar even verdeeld over drie topics, anders worden het teveel foto's ineens)

Alle foto's zijn genomen met een Canon EOS 1100d met een Canon EF lens 55-250mm 1:4-5,6 IS II

Spiegeling F10 1/100 ISO 200 brandpuntsafstand 55mm

44464

Landschapje F10 1/200 ISO 200 brandpuntsafstand 55mm

44465

Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Goed om te lezen dat de workshop leerzaam en zinvol was!
De resultaten zijn mooi, maar spreken me wat minder aan als zijnde 'landschapjes'.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind vooral de tweede foto erg mooi.
smvandenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2014 20:36

Bedankt alvast voor jullie reactie!
Compositie van de eerste ben ik ook niet heel wild van, had (helaas) ook niet de lens bij uitstek bij me voor leuke landschapplaatjes.

Maar wat vinden jullie van de technische kant van de foto? (scherpte, belichting, enz...)
Aangezien ik de instellingen voor het eerst helemaal handmatig heb gedaan, zou ik vooral hier 'feedback' op krijgen.
Wat denken jullie?
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de scherpte, belichting etc, prima! Daardoor zijn het voor mij ook mooie foto's. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar