Resultaat eerste natuurfotografie workshop *dieren*

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
smvandenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2014 20:36

Gisteren heb ik mijn eerste fotografie workshop gehad. Het was een natuurfotografie workshop in 's Graveland.
We hadden er echt prachtig weer bij, daar hebben we ontzettend geluk mee gehad.
Ik heb voor het eerst gefotografeerd in de manueel-stand. Thuis al wel eens geprobeerd, maar ja dat is een redelijk gecontroleerde omgeving, nu dus voor het eerst buiten in de natuur toegepast. Ik moet zeggen dat ik het best lastig vond, maar aan het einde van de middag had ik toch wel het gevoel dat ik het wat meer in de vingers had :)

De workshop werd georganiseerd door de personeelsvereniging van mijn werk en was vrij basic. Twee professionele fotografen met heel waardevolle info en tips, maar helaas aan het eind geen bespreking van het verkregen resultaat.
Ik heb de foto's niet nabewerkt.

Daarom zou ik graag jullie mening lezen over mijn gemaakte foto's.
(Ik heb ze maar even verdeeld over drie topics, anders worden het teveel foto's ineens)

Alle foto's zijn genomen met een Canon EOS 1100d met een Canon EF lens 55-250mm 1:4-5,6 IS II

Eend F6,3 1/320 ISO 200 brandpuntsafstand 250mm

44462

Eend F6,3 1/320 ISO 200 brandpuntsafstand 250mm

44463

Vlinder F5,6 1/640 ISO 200 brandpuntsafstand 179mm

44460

Vlinder F5,6 1/640 ISO 200 brandpuntsafstand 179mm

44461

Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Leuke serie, waarvan de derde er met kop en schouders bovenuit steekt.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De derde? Wat mij betreft juist de vierde ;)

Wat ik zelf altijd mooier vind, is als de dieren beeldvullender op de foto staan. Nu valt de eend bijna weg in het water, zeg maar.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

nr 3 en 4 vind ik beter. Hierop valt meer te ontdekken dan nr 1 en 2 waarbij de eend voor mij ook wel closer in beeld had gemogen. Misschien iets minder centraal het onderwerp plaatsen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
smvandenberg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2014 20:36

Bedankt voor jullie reacties! Bij de eend had ik op z'n max ingezoomd. Ik kan misschien nog wat bijsnijden met een nabewerkingprogramma.

Maar wat vinden jullie van de instellingen? Qua scherpte, 'belichting' enzovoort....?
Ik moest namelijk voor het eerst zelf de "driehoek" van diafragma, sluitertijd en ISO instellen.
Aan het einde van de middag had ik het aardig door (dacht ik), maar de volgende dag heb ik thuis nog wat geoefend met bewolking en ik moest toch weer flink nadenken, proberen en weer aanpassen etc...Dus ik heb nog heel wat te leren :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar