Prachtige lentedag in Ouwenhands dierenpark - update 1

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

Om wat meer met de camera te stoeien in de "M" stand en wat bewerken in photoshop heb ik een aantal foto's gemaakt in de dierentuin. Alle foto's zijn gemaakt met mij Canon 650D met een Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM. De bewerking in photoshop heeft zich beperkt tot wat croppen en het contrast/kleurtoon bijwerken.

Opbouwende kritiek welkom, wil er graag van leren.

1. Struisvogel
Afbeelding
struisvogel by Arnoldtje, on Flickr
ISO 100, belichting 1/50, f/8.0, 400mm

2. Ringstaartmaki
Afbeelding
ringstaart by Arnoldtje, on Flickr
ISO 200, belichting 1/640, f/5.6, 400mm

3. Rode Ibis
Afbeelding
ibis by Arnoldtje, on Flickr
ISO 100, belichting 1/200, f/5.0, 220mm

4. Gorilla (zwart/wit gemaakt in photoshop)
Afbeelding
gorilla by Arnoldtje, on Flickr
ISO 200, belichting 1/250, f/4.5, 100mm
Laatst gewijzigd door 1 op Arnoldtje, in totaal 11 keer gewijzigd.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

De nummer 3 en 4 hebben mijn voorkeur. Mooie sterke foto's.
Groet,

Frans
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Bij de eerste foto lijkt de scherpte net op de verkeerde plek te liggen, namelijk op de snavel. Zou er op het linker oog (voor de kijker) zijn scherpgesteld, dan zou deze foto naar mijn idee een stuk beter tonen.

Bij de tweede foto vind ik het jammer dat er net wat takjes en blaadjes voor het koppie van het dier te zien zijn. En de scherpte ligt hier ook net niet helemaal goed, in ieder geval niet op het goed zichbare rechter oog.

Bij foto nr. 3 staan de ibissen en hun spiegelingen er prachtig op. Mooie kleuren van de vogels. Ik zou het beeld echter zo uitsnijden dat de tak rechts boven 'van het beeld afvalt'. Helaas heeft het beeld boven en onder te weinig ruimte om dat verhoudingsgewijs goed te kunnen doen. En de gedeeltes van de ibissen achter de "hoofdrolspelers" maken het beeld wat druk, maar daar is helaas niets aan te doen.

Foto 4 vind ik heel mooi! Omzetting naar zw/w vind ik ook geslaagd. Scherpte imo ook dik in orde. Ik vraag me wel af of het 't beeld ten goede komt als het takje/rietje weggepoetst wordt, maar echt storend vind ik het takje/rietje niet.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Als ik moet kiezen wordt het 2. Maar wat jammer van dat harde licht zeg... Maar daar kan jij niet veel aan doen natuurlijk in de dierentuin!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke serie en zonder het commentaar van Erik te hebben gelezen, had ik exact dezelfde overwegingen.
foto 4 is een juweeltje (maar ik zou hem nog wat croppen tot net onder de kin en dan het stukje riet wegpoetsen. denk dat de plaat daar sterker van wordt en de blik indringender).
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

ErikDignum schreefCOLONBij de eerste foto lijkt de scherpte net op de verkeerde plek te liggen, namelijk op de snavel.
Nu je het zegt zie ik het inderdaad ook, had er nog niet zo naar gekeken. Scherpte op ogen is iets waar ik meer op ga letten.
ErikDignum schreefCOLONBij de tweede foto vind ik het jammer dat er net wat takjes en blaadjes voor het koppie van het dier te zien zijn.
Ik snap wat je bedoelt, ik vond het "verstoppen" juist wel grappig.
Road8 schreefCOLONfoto 4 is een juweeltje (maar ik zou hem nog wat croppen tot net onder de kin en dan het stukje riet wegpoetsen. denk dat de plaat daar sterker van wordt en de blik indringender).
Zal van de week eens proberen of dat lukt en dan als update hier plaatsen.

Bedankt voor de feedback voor zover.
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

Naar aanleiding van wat tips aan het photoshoppen geweest. Het resultaat hieronder.

Afbeelding
gorilla_bewerkt by Arnoldtje, on Flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Topper!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
alsatian
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2014 10:34
CONTACTCOLON

Misschien zou je kunnen proberen de schaduwen nog iets lichter te maken zodat de ogen nog iets indringender uitkomen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar