Persische poes in thuisstudio (update onderaan)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

Hallo allemaal!
Ik heb m'n flitsers nog (lang) niet binnen, dus ik probeerde creatief te zijn met de lichtbronnen die ik zo gauw kon vinden (denk aan 2 25W bureaulampen :wink: ) maar dat werkte natuurlijk niet echt.
Hoe langer de bureaulampen aan stonden, hoe geler het licht werd en hoe beter de oneffenheden in mijn achtergrond zichtbaar werden. Ook moest ik nu werken op hogere iso's met alle ruis van dien, vind ik zelf niet zo prettig. Al om al, hebben jullie misschien tips voor tijdelijke lichten?
Wat zouden jullie aanpassen om tot een beter resultaat te komen?

Afbeelding

Afbeelding

UPDATE
Afbeelding
Belichting 1/160 sec; f/4,5; ISO 100

UPDATE 2
Afbeelding
Belichting 1/200 sec; f/5; ISO 100
Laatst gewijzigd door 3 op Sheila28, in totaal 14 keer gewijzigd.
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

Kan niemand me helpen?
wernerfotografie

Ik zou de lampen dan niet op de achtergrond laten schijnen maar op de poes zelf. Dan zie je de oneffenheden niet( of de oneffenheden wegshopppen of je achtergrond schoonmaken.

Met je beschikbare lampen krijg je idd ruis als je nog wat mooie sluitertijden wil krijgen. Das niet anders! Verder vind ik het jammer dat 2de oogje onscherp is. Zie ze liever allebei scherp maar dat was waarschijnlijk niet anders onder deze omstandigheden!

En kwa gele kleur. In RAW schieten en daarna witbalans aanpassen.

Hoop dat je er wat mee kunt!

Groetjes Werner

+ en een beetje geduld hebben mag wel hoor! Reacties krijg je vanzelf, maar de meeste mensen werken overdag gewoon hè ;)
Laatst gewijzigd door 2 op wernerfotografie, in totaal 29 keer gewijzigd.
wernerfotografie

En welkom trouwens!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Je kunt poes ook in natuurlijk licht fotograferen. :)
Zoek een plek in je huis waar het licht het mooist naar binnen komt en maak daar een soort mini-studio.
Gebruik veel wit want dat maakt het allemaal nog een beetje lichter. Als reflectiescherm kan je een wit stuk karton gebruiken.

Ik denk dat je mooie foto's kunt maken want de kleur van je pers is prachtig! I.c.m. daglicht kan dat fraaie resultaten opleveren.
Oh, en scherpstellen op de oogjes, ze lijken nu net niet helemaal scherp :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

wernerfotografie schreefCOLONIk zou de lampen dan niet op de achtergrond laten schijnen maar op de poes zelf. Dan zie je de oneffenheden niet( of de oneffenheden wegshopppen of je achtergrond schoonmaken.

Met je beschikbare lampen krijg je idd ruis als je nog wat mooie sluitertijden wil krijgen. Das niet anders! Verder vind ik het jammer dat 2de oogje onscherp is. Zie ze liever allebei scherp maar dat was waarschijnlijk niet anders onder deze omstandigheden!

En kwa gele kleur. In RAW schieten en daarna witbalans aanpassen.

Hoop dat je er wat mee kunt!

Groetjes Werner

+ en een beetje geduld hebben mag wel hoor! Reacties krijg je vanzelf, maar de meeste mensen werken overdag gewoon hè ;)
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zag dat m'n topic al 90 keer bekeken was, vandaar m'n reactie ;)
Ik fotografeer altijd in RAW dus dat komt helemaal goed. :) Wat betreft m'n witbalans, ik krijg het gele er niet uit, anders is de rest blauw..
Ina schreefCOLONJe kunt poes ook in natuurlijk licht fotograferen. :)
Zoek een plek in je huis waar het licht het mooist naar binnen komt en maak daar een soort mini-studio.
Gebruik veel wit want dat maakt het allemaal nog een beetje lichter. Als reflectiescherm kan je een wit stuk karton gebruiken.

Ik denk dat je mooie foto's kunt maken want de kleur van je pers is prachtig! I.c.m. daglicht kan dat fraaie resultaten opleveren.
Oh, en scherpstellen op de oogjes, ze lijken nu net niet helemaal scherp :wink:
Aan een reflectiescherm had ik nog niet gedacht, die zal ik zeker onthouden! De laatste weken is het zo bewolkt dat ik niet echt veel aan het daglicht heb haha, maar ik zal er zeker aan denken! Het scherpstellen ging inderdaad niet helemaal super door (denk ik) het lichttekort. Bedankt voor de tips!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

90x bekeken komt waarschijnlijk 80x door een webbot zoals google of yahoo etc. etc.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
wernerfotografie

Natuurlijk licht is zoiezo naar mijn mening het mooiste.

http://wernerfotografie.nl/wp-content/uploads/28.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze foto een week geleden in de middag gemaakt. Het was grauwig weer dus zoals je kan zien aan de ruis heb ik ook hoog in de iso geschoten. Nu hoef ik niet persee een mening over de door mij gemaakte foto maar wil je alleen laten zien wat je kan creëeren met natuurlijk maar ook grauwig licht. Je poes is absoluut mooi en de moeite waard om mooi op de foto te zetten!
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

Hallo allemaal! Ik ben aan de slag gegaan met de tips die ik van jullie heb ontvangen. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar naar mijn idee ben ik wel de goede kant op!
De oogjes zijn naar mijn idee scherper.
De zon was vandaag erg fel voor deze tijd van het jaar (voor mij erg bruikbaar en kon daardoor lekker werken op iso 100 :), maar voor deze foto heb ik 1 flitser met softbox van de buren geleend ), ik heb een wit stuk karton gebuikt om m'n achtergrond te belichten, maar helaas is daardoor ook de zijkant van haar vacht te licht geworden. Verder heb ik hem 1 stop overbelicht (1 stop donkerder was weer té donker), maar mijn vraag is hoe ik dit in de toekomst zou kunnen voorkomen.
Afbeelding
Belichting 1/160 sec; f/4,5; ISO 100
wernerfotografie

Jij bent goed bezig ! Ik vind hem iig mooi en je hebt zeker wat aan de verbeterpunten gedaan. Hij mocht van mij wel iets meer contrast en pit hebben (knallen de oogjes er ook wat mooier in uit) maar al met al een geslaagde foto van een mooi beest !
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Netjes hoor!
Kan me wel vinden in een tikje meer contrast zoals Werner aangeeft.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zet de poes wat verder van je achtergrond af.
De vacht aan de buitenkant krijgt nu dubbel licht, van de lichtbron en nog extra reflectie licht dat weerkaatst van me achtergrond.

De afstand vergroten tot de axhtergrond voorkomt overstraling van achter
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

Wederom bedankt voor de tips! Ik heb haar nu wat verder van m'n achtergrond geplaatst (+- 1 m) en haar extra contrast gegeven.

Afbeelding
Belichting 1/200 sec; f/5,0; ISO 100
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste twee foto's niet zo mooi. Sowieso niet wat compositie betreft maar ook wat scherpte aangaat Maar die tweede update (bovenaan) vind ik juist hartstikke mooi. Zeer fraaie compositie. Die vind ik toch ook mooier dan de laatst geplaatste foto. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind de poes die laatste toch wat onvriendelijker ogen.
Sheila28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2014 09:51

Bedankt voor je reactie! Op de eerste twee ben ik ook niet echt trots haha, maar ik zie in ieder geval wel m'n vooruitgang ;)
Ik vind het zelf nog wel meevallen hoe onvriendelijk ze op de laatste kijkt, Perzen hebben een hele uitgesproken kop waarmee ze meestal wat minder vriendelijk kijken. :)
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Die laatste is inderdaad weer een flinke verbetering!
Goed bezig
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Een stuk beter hoor! Beide updates!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar