Gewoon hier te Bergen op Zoom

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik las op dit forum dat er in Nederland nauwelijks spannende landschapsfoto's gemaakt kunnen worden. Ik denk dat er met mij een heleboel mensen het daar niet mee eens zijn. Natuurlijk heeft een foto uit Noorwegen eerder een wow effect dan een bospaadje wat we dagelijks zien. (zonder Dward tekort te doen). Ik denk dat het juist een uitdaging is om hier in Nederland spannende landschapsfoto's te maken.
Vanmorgen na m'n afspraak even het bos ingelopen. Gewoon te Bergen op Zoom.
Ik kan uiteraard nog veel leren, dus alle opmerkingen zijn van harte welkom.

Groetjes Corwin.

42501

Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik heb geen idee wie dat gezegd heeft, maar het is totale onzin, zoals je duidelijk laat zien. Sterker, Nederland heeft een veelheid van mooie plekken op korte afstand van elkaar. Wat dacht je van de Soesterduinen? De Veluwe? De Utrechtse Heuvelrug? Limburg? Twente? De flevopolders? Mensen die zeggen dat er in Nederland geen spannende landschapsfoto's gemaakt kunnen worden moeten maar eens gaan wandelen - zoals jij ook hebt gedaan!

Voor een snelle foto heel erg geslaagd!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Inderdaad, prima shot. Wie zegt dat, dat er in NL geen spannende landschapsfoto's zijn te maken?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik ben van mening dat er overal spannende landschapsfoto's zijn te maken. Ook in Nederland.
Het punt is eerder dat mensen vaak:
1. er geen oog (meer) voor hebben,
2. geen moeite nemen om buiten de hun bekende omgeving te kijken.

De 'mooie plekken-dichtheid' zal in Noorwegen misschien hoger zijn dan in Nederland (is dat zo?), maar het is onzin te roepen dat je in Nederland geen mooie of spannende landschappen kan schieten.
Wie schreef dat overigens? Die voldoet dan waarschijnlijk aan beide bovengenoemde punten.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het ook een rare opmerking, hoor, temeer omdat je hier op het forum zó kunt zien dat het onzin is.... en jij laat hier ook een fijn stukje Nederland zien.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Prima foto!
Mooie kleuren, lekker scherp, door de paden en verschil in bomen lekker om naar te kijken.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Mooie foto!

Overal kun je in mijn ogen pakkende landschapfoto's maken maar inderdaad zoals een voorganger schreef is het vooral belangrijk deze ook te zien en er oog voor te hebben. Als je naast technische vaardigheden dan ook nog gevoel hebt voor licht, compositie en dergelijke dan kan het al helemaal niet meer mis gaan.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

fijne plaat geworden, niets mis mee.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dat je geen spannende foto's kunt maken hier is natuurlijk onzin. Deze plaat vind ik daar echter geen voorbeeld van vind ik. Hij mist zo'n beetje alle ingrediënten: kijklijn, onderwerp, lichtval....
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik ben het met mijn voorganger hierboven(MMK) helemaal eens. Er zijn genoeg spannende foto's te maken in ons landje, maar wat ik nu zie is dat iig niet. De plaat oogt zelfs wat te geel.

Zoals je al zegt: ik ben even het bos ingelopen, maar soms moet je even wat verder zoeken om een mooie plaat te maken en geen kiekje, zoals dit nu op mij overkomt.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar