Boswandeling Beetsterzwaag

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Romke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2013 14:03

Vanmiddag even genoten van het mooie weer in de bossen nabij Beetsterzwaag/Olterterp

had niet echt een bedoeling, meer gewoon enkele leuke plaatjes te schieten. Zelf niet geheel tevreden. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ze niet "spannend" genoeg zijn?. Wat vinden jullie van de kleurstelling/compositie etc. Hoe is de omzetting naar z/w ?

#1

42449

#2

42450

#3, iets andere uitsnede (rietkraag voor weggesneden)

42451

De zwartwit omzettingen van #1 en #2

#4

42452

#5

42453

Alvast dank voor het kijken en reacties
http://www.romkevisser.nl
Canon EOD 7D / 15-85/f3.5-5.6 / 70-200/f2.8 / Tokina AT-X 80-400'/f4.5-5.6
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Nummer 4 doet het in mijn ogen erg goed!
De andere zijn denk ik zoals je zelf ook aangeeft "wat gewoontjes / niet zo spannend".
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Voor mij springt nummer 4 er ook bovenuit. Zoals je zelf ziet is de omzetting naar z/w spannender maar je moet dan wel kunnen spelen met contrasten.
Dat is gelukt met foto 4 omdat de zon zo mooi op die stammen scheen en je ahw in de foto wordt getrokken.

Foto 3 en 5 zijn dan weer veel "vlakker". Misschien was het juist wel mooi geweest om de rietkraag (die je had gecropt) te behouden en bovenaan de lucht wat te croppen.
Vervolgens omzetten naar z/w en gaan spelen met de div. instellingen v.w.b. helderheid, schaduwen, hooglichten, contrast.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Niet elke (meeste) situatie is niet spannend. Moet dat? Dan moet je gaan reizen. (is niet voor ieder weg gelegd)
Ik vind dat foto 4 spannender dan de kleuren versie.
Foto 3 oogt rustiger dan foto 2 (smaak)
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

De standpunten van waaruit je geschoten hebt zijn niet zo bijzonder, dat maakt de foto's wat saai qua compositie.
Overigens foto 2 en 3 vind ik helemaal niet zo gek maar je had er wel wat meer kunnen uithalen naar mijn idee.

De eerste foto is midden op het pad genomen, de tweede ook vanaf een (fiets)pad lijkt het.
Stel, je had de eerste foto liggend vanaf de grond of gebukt achter de boom rechts genomen, dan krijg je al een heel ander perspectief en creëer je wat meer spanning. Als je bij de tweede foto naar de rietkraag was toegelopen had je wat meer van de spiegeling in het water kunnen meenemen. Dat geeft ook al weer een heel ander beeld. Dus als je een mooi onderwerp of uitzicht ziet, probeer dan eens te bekijken hoe je dit op een leuke en interessante manier kunt vastleggen. Gebruik daarbij de > regel van derden < als hulpmiddel.
Het is uiteraard maar mijn mening maar hopelijk snap je wat ik bedoel en kun je er iets mee.
Succes!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Brell

Nu de bladeren van de bomen zijn is het lastig om een mooie foto te maken. Nu je toch in Beetsterzwaag bent geweest was misschien een bezoek aan het park tegenover Lindesteyn mooier uitgevallen.
Als ik moet kiezen ga ik in dit geval voor foto 4, mooie schaduwwerking ivm de zon door de bomen.

Brell
Gebruikers-avatar
Romke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2013 14:03

Allen dank voor het kijken en voor respondenten, dank voor jullie reacties. Neem ze mee voor een volgende keer.
http://www.romkevisser.nl
Canon EOD 7D / 15-85/f3.5-5.6 / 70-200/f2.8 / Tokina AT-X 80-400'/f4.5-5.6
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar