Mijn eerste paddestoelen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Horizonpictures
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2013 21:43
CONTACTCOLON

Hoi!

Dit is mijn allereerste herfst foto. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle "commentaar" is welkom.

Canon 600D
f/5 / 1/80 sec / ISO 200 / 40 mm

Groeten Kim

42134

Laatst gewijzigd door 1 op Horizonpictures, in totaal 17 keer gewijzigd.
Canon 600D / EFS 18-55 mm / EFS 75-300 mm /EF 100 mm f/28 Macro USM / tele-converter 1.4 x / digital wide converter w/macro 0.7x67 mm
http://horizonpictures.weebly.com
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke binnenkomer.
ik vind de foto nog wat aan de donkere kant, verder zou ik een stuk van de onderkant afsnijden/croppen (tot nét boven de paddestoelen die rechtsonder in de hoek zitten).
De onscherpe voorgrond neemt nogal wat aandacht weg van het hoofdonderwerp.
Scherpte ligt volgens mij op de juiste plek hier, achtergrond is mooi blury/wazig, waardoor de paddestoelen mooi loskomen van de achtergrond.

en dan nog een vraagje, hoe maak je een foto op 40 mm met een 70-300 objectief :roll: :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ben het met mijn voorganger eens. Ook ik zou een stuk van de onderkant afsnijden zodat het ene kleine groepje rechts net wegvalt. Ik zou ook dat opvallende takje onkruid weggehaald hebben, maar verder vind ik de foto wel mooi. Fraaie achtergrond boven de groep paddenstoelen.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Voor een allereerste herfstfoto is het een goed begin. Mooi laag standpunt gekozen.
Een beetje minder scherpte/diepte had geen kwaad gekund. Daarmee kan je de aandacht op een paar bolletjes verleggen i.p.v. op het hele groepje. Probeer volgende keer je diafragma helemaal open te houden. Meer licht pak je in dat geval door je iso waarde iets te verhogen. Verder zou ik de uitsnede inderdaad aanpassen zoals Road8 voorstelt. En even de losse rommeltjes op de paddo's verwijderen voordat je de foto maakt (en dat zeg ik, hij die zelf vergeet om grassprietjes weg te snoeien. Haha!).

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Horizonpictures
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2013 21:43
CONTACTCOLON

Foutje Roland, verkeerde lens genoemd. Beetje slordig.

Grappig om de berichten te lezen en ook meteen het verschil te zien als ik de aanpassingen heb gedaan.

Bedankt!
Canon 600D / EFS 18-55 mm / EFS 75-300 mm /EF 100 mm f/28 Macro USM / tele-converter 1.4 x / digital wide converter w/macro 0.7x67 mm
http://horizonpictures.weebly.com
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

:lol: :lol: ik was al bang dat ik iets had gemist van Canon :mrgreen: :mrgreen:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Leuke foto, maar inderdaad, die onscherpte linksonder is hinderlijk.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fireman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2004 11:21
WoonplaatsCOLON the netherlands
CONTACTCOLON

Goede binnenkomer, HP ;)
Canon EOS 20D+ grip, Canon 40D, Canon 75-300 1:4/5:6 USMIII, CF, 40 G X-drive, soligor pro extender 1.4

http://fireman-jetaviation.weebly.com
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Leuke 1e foto, de aandachtspunten(belichting, DOF, compositie) zijn reeds al aangegeven.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar