De mooie / aparte paddo's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Deze zijn denk ik goed gelukt:

1: Het kleine lampenkapje

41990

2: Chocolade (helaas klein grasje er door)

41995

3: Oranje boven

41996

Bedankt voor het kijken!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 3

De derde is de scherpste, Dave, maar nog niet helemaal.
De eerste twee zijn niet scherp, daar kan ik kort over zijn.
Verder is er te veel 'omgevingsruis', te veel afleidende sprietjes, blaadjes, takjes.

Kijk nog maar eens kritisch naar je foto's.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Nummer twee zou ik er tussenuit heb gelaten. Voorkant van de paddo's is daar te donker. En zo'n grassprietje moet je gewoon lekker weghalen als het je in de weg zit. Dat mag. Bij nummer 1 had ik het takje links van de paddo ook weg gehaald.
Nummer 1 en 3 hebben - ondanks niet helemaal scherp - wel potentie, maar dan zou ik ze beiden vierkant croppen. Probeer dat maar eens.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Heb deze 2 nu vierkant gecropt.
Zag dat de eerste, met name na croppen, inderdaad echt niet scherp is. Dus die heb ik vervangen voor een andere die volgens mij wel scherp is.

De 3e mist inderdaad ook scherpte... maar toch vierkant gecropt om te kijken hoe dat staat.

Voorlopige conclusie: Van de paar die ik over had waarvan ik aanvankelijk dacht dat ze scherp waren blijkt dat ze "scherper waren dan de anderen", maar nog steeds niet echt scherp... ik moet echt beter opletten op de sluitertijd denk ik (omdat ik uit de hand schiet).

-u1-

42006

-u2-(boomstam rechts eraf gecropt)

42007

Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ha Dave,

Ik heb twee van je foto's vierkant gecropt.Zie onder.
Als je moeite hebt om je onderwerp goed scherp te krijgen zo vlak bij de grond dan zou ik je adviseren om een rijstzak of bonenzak mee te nemen waar je de camera mooi stabiel op kunt zetten. Daarnaast ga je er denk ik niet aan ontkomen om languit op de grond te gaan tenzij je 100% vertrouwen hebt in je lcd -scherm. Met lange sluitertijden kan je beter een draadontspanner gebruiken of de zelftimer.

Groet!
Dward

42014

42013

Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

ahaa... dank voor de voorbeelden.
Ik moet nog wat meer handigheid krijgen in Lightroom denk ik. Als ik met LR crop dan "vergroot" hij ook automatisch. Zal vast een instelling ergens zijn om dat niet te doen...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Even kijken of het vierkant maken + verscherpen mij ook gelukt is (en of het op het forum er ook zo uit ziet zoals het voorbeeld van Dward):

42034

Heb gevonden wat ik zocht in LR (1:1 bij crop).

Volgende keer een scherpe paddenstoel erop zetten en dan herkansing!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar